четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16870 прочитания

    „Кока-Кола Хеленик БСО”: Ще продължим да инвестираме в България

    За инвестиционните проекти на компанията - Симона Симион-Попеску, директор на „Кока-Кола Хеленик БСО”, пред Economy.bg
    03 юли 2014, 13:29 a+ a- a

    Симона Симион-Попеску е директор на „Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън”. Тя има 17-годишен опит в управлението на човешките ресурси в международна среда, както и в управлението на бизнес процеси. Симона е специализирала в областите на организационно развитие, човешки ресурси, управление на талантите, управление на проекти и процеси. Присъединява се към „Кока-Кола Хеленик” през 2010 на позицията директор човешки ресурси за Румъния и Молдова, а през 2012 поема управлението на „Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън".

    „Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън" e център за бизнес услуги, който „Кока-Кола Хеленик” създава през 2011 в България. Той предоставя централизирано дейности в областта на финансите и човешките ресурси на предприятията в групата „Кока-Кола Хеленик”. Тя е една от най-големите бутилиращи компании на продуктите на Coca-Cola в света и най-голямата в Европа.
    В началото на
    юни „Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън” получи сертификат за инвеститор клас „А” за проекта „Омега”. Инвестицията по него ще бъде в размер на 1.7 млн. лв.

    Economy.bg се свърза със Симона Симион-Попеску, директор на „Кока-Кола Хеленик БСО”, за да ни разкаже повече за инвестиционните проекти на компанията в България.

    Наскоро „Кока-Кола Хеленик БСО” обяви нов инвестиционен проект в България. В какво точно се състои тази инвестиция?
    „Бизнес Сървисиз Организейшън” (БСО) е една от най-важните инвестиции, които групата на „Кока-Кола Хеленик” е направила в България през последните три години. Организацията е създадена през 2011 с цел осигуряване на висококачествени услуги в областта на човешките ресурси и финансите за бизнеса на „Кока-Кола Хеленик” в 28 страни от групата. Целта е да се стандартизират и централизират процесите в сферата на финансите и човешки ресурси, за да се подобри производителността и ефективността, а също така и удовлетвореността на клиентите. След първите две успешни години групата реши да добави още процеси, които също ще бъдат предоставени от нашия Shared Service Centre на Групата на Кока-Кола Хеленик. Проектът се осъществява в периода юни 2013 - август 2014. Ние сме много горди, че сме наградени със сертификат на инвеститор клас „А” за тази инвестиция.

    Предвижда ли инвестицията разкриване на нови работни места?
    Инвестицията включва разширяване на дейността и обхвата на услугите, предоставяни от Shared Service центъра на компаниите от Coca-Cola HBC в областта на финансите, човешките ресурси и обработката на данни. Разширяването на българския център е част от стратегическа инициатива на Coca-Cola HBC за оптимизиране на фирмените разходи в рамките на групата. В резултат на тази инвестиция бяха създадени около 200 работни места в областта на финансите, обработката на данни и човешките ресурси.

    Какъв е броят на служителите на „Кока-Кола Хеленик БСО” в момента?
    Организацията започна своята дейност със 162 служители. В резултат на непрекъснатите инвестиции след август 2014 нашият екип ще наброява повече от 360 души. Основният ни приоритет е да се инвестира в нашите служители и тяхното развитие. Имаме интензивно встъпително обучение, което да им осигури необходимите умения. Ученето е една от основните ни ценности и аз вярвам, че ние се справяме добре в тази област - много наши служители вече са успешни примери за кариерно развитие в рамките на организацията.

    „Кока-Кола Хеленик БСО” е създадена през 2011. Оправда ли инвестицията вашите очаквания?
    Изграждането на нашата организация в България беше съзнателно решение и стратегически избор. Целта на ККХ БСО е подобряване на производителността, ефективността и повишаване на удовлетвореността на клиентите и определено усилията в тази посока се отплащат. Три години по-късно ние имаме страхотен екип, базиран в София, който осигурява така необходимите ефективност и процес на стандартизация, в съответствие с очакванията за мултинационална група от нашия вид и размер.

    Как виждате развитието на Центъра в България?
    Coca-Cola Hellenic ще продължи да инвестира в него чрез въвеждане на допълнителни процеси в близко бъдеще. Това ще изисква допълнителни инвестиции в България и разширяване на Центъра.

    Как оценявате потенциала на България като дестинация, подходяща за създаването на Shared Service организации?
    През последните няколко години България спечели репутацията на място, което предлага отлични възможности за инвестиране в услуги в тези области, и бе избрана сред 14 европейски страни като локация на нашия център. Критериите, по които нашата централа и независими консултанти сравняваха, са наличието на квалифицирани млади хора, инвестиционен климат и възможности за устойчиво развитие на бизнеса, валутна стабилност, инфраструктура и достъпност. Изборът на България като инвестиционна дестинация и нейният потенциал са ясно видими и чрез решението на Coca-Cola Hellenic да установи BSO тук.

    През изминалите години доста аутсорсинг компании навлязоха на българския пазар или разшириха дейността си тук. Какви са ползите и предизвикателствата от концентрацията на толкова много компании на малък пазар като нашия?
    Едно от основните предимства е, че доверието, което компаниите имат в България, мотивира стотици млади български специалисти да преследват успешна и носеща удовлетворение кариера в мултинационална компания в родината си. Предизвикателствата идват от ограничения пазар. С превръщането на България във все по- привлекателна дестинация за откриване на аутсоурсинг центрове, е налице очевидна необходимост от развиване на езиковите умения сред потенциалните служители. Изучаването в университети на езици, които не са често срещани в училищата, като гръцки, чешки или други подобни, също е възможност. Като се има предвид, че по-голямата част от BPOs са в областта на счетоводството, младите хора биха могли да се съсредоточат повече в международните счетоводни стандарти в университета, а не в националните стандарти.

    Какви са в момента тенденциите в аутсорсинг услугите?
    С продължаващата глобализация, консолидация и диверсификация на различни индустрии аутсорсинг секторът става все по-сложен. С подкрепата на постоянните технологични промени аутсорсинг пазарът е разработил персонализирани услуги, открил е нови бизнес ниши, спомогнал е за осъществяването на иновационни стратегии и нови пазарни възможности. В момента се наблюдават няколко тенденции - увеличаване на услугите, при които се поддържа модел на обслужване, където ефективността от аутсорсването се измерва според нейното въздействие върху цялостните резултати, свързани с бизнеса, а не само чрез подобрения на разходите или ефективността. Друга тенденция е, че аутсорсинг индустрията се развива от ориентирани към конкретни задачи услуги към Business Processes платформа, насочена към резултатите. Увеличаването на аналитичните и насочените към знанието услуги почти два пъти повече, отколкото на традиционните такива, ще определи и бъдещето на аутсорсинг сферата. Социалните медии, мобилността на предприятието и новите технологии ще засилят необходимостта от специализирани услуги извън текущите хоризонтални и вертикални конкретни предложения. Доставчиците също инвестират в иновации и резултатите вече са очевидни на пазара.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 6 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава
    преди 6 часа
    преди 22 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 23 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 23 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата