Четири водещи телевизионни канала ще рекламират страната ни пред около 1 млрд. души по света
Националният съвет по туризма е одобрил рекламната стратегия за българския туризъм. По нея са предвидени 28 млн. лв. разходи. От тях 10 млн. са от държавния бюджет, а останалите са по различни европейски програми. Страната ни ще бъде рекламирана по четири водещи телевизионни канала, като основната цел е достигане на 1 млрд. потребители по света. Рекламите ще са ориентирани към средната и високата средна класа - хора, които проявяват интерес към културния туризъм. Това обясни зам.-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев на специална пресконференция.
Въпреки лошите климатични условия в момента у нас няма голям туроператор с групови откази, уточни Ботев. Той призова медиите да отразяват внимателно природните бедствия, тъй като материалите им се превеждат в чужбина и водят до негативни последици за българския туризъм.
По отношение на културния туризъм, зам.-министър Ботев заяви, че се води "борба за всеки един турист", а основната цел е привличането на българските туристи в тази сфера.
Туризмът може да се превърне в най-голямото инвестиционно поле за страната, което да привлече най-много чуждестранни инвеститори, обясни още Ботев.