Новото райониране ще помогне за открояването на различните видове туризъм, ще улесни управлението и маркетинга на българските туристически продукти
В новия закон Закон за туризма е заложено и туристическо райониране на България. Националният център за териториално развитие е изготвил Концепция за туристическо райониране на България по поръчка на Министерството на икономиката и енергетика. Според тази концепция регионите на страната са 9: Дунав, Стара планина, Розова долина, Тракия, Родопи, Рила-Пирин, София, район Варна (Северно Черноморие) и Бургас (Южно Черноморие).
Основната идея на туристическите региони е създаване на регионални туристически продукти, които ще имат свое собствено название, рекламно послание и лого. Законът предвижда създаване и на Организации за управление на туристическите региони, които ще се занимават със създаване на регионален туристически продукт, регионален маркетинг и реклама и координация и управление на туризма в региона.
Районирането ще помогне и за още нещо - ясното открояване на различните видове туризъм в различните региони. Така например в Дунавския регион може да се развива круизен и културен туризъм, в Стара планина - планински и екотуризъм; в Розовата долина културен и здравен туризъм; в Тракия - културен и винен туризъм;
в Родопи - планински и селски туризъм; в Рила-Пирин - планински и религиозен туризъм; в София делови и културен туризъм; във Варна морски и спортен и в Бургас морски и култуерн туризъм.