От 2015 максималната неустойка за предсрочно прекратяване ще е в размер на 3 месечни такси
Vivacom стана първият български телекомуникационен оператор, който ще намали размера на неустойките, които клиентът трябва да плати, при предсрочно прекратяване на договора.
Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ препоръча на всички мобилни оператори да намалят необосновано високите неустойки при предсрочно прекратяване на договорите (заплащане на всички месечни такси до края на срока на договора). След като телекомите не взеха мерки, през септември КЗК съобщи, че завежда дело срещу трите оператора.
Новите условия по договорите ще се прилагат само за потребителите, които са физически лица и ще се реализират на два етапа, тъй като е необходима съществена промяна на счетоводната политика и софтуерни програми на телекома за администриране на услугите, съобщиха от Vivacom.
Първият етап влиза в сила от 13 януари 2015 и предвижда максимална неустойка от 6 месечни такси при предсрочно прекратяване на договора, независимо от неговата продължителност. Вторият етап влиза в сила от 1 май 2015 и предвижда максимална неустойка от 3 месечни такси за всички договори за една или две години. Aбонатите ще трябва да възстановят и използваните отстъпки за дългосрочен договор и субсидии за устройства, съответстващи на оставащия срок на договора.
До края на ноември всички клиенти на телекома ще бъдат информирани писмено чрез фактурите си, че предстоят изменения в общите условия на телекома.