Вижте видео от награждаването на „Соларити БГ” от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2014
През 2015 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи за 12-та година Наградите за отговорен бизнес. Целта на конкурса е да популяризира дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.
В Economy.bg отново ще ви представим всички инициативи, които бяха отличени с награда в конкурса. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България, като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.
Антоанета Калоферова, управител на „Соларити БГ” ООД
В категорията „Инвеститор в околната среда” второ място спечели проекта „Дай ПЕТ”. Какво представлява разказа Антоанета Калоферова, управител на „Соларити БГ” ООД.
Име на проекта: „Дай ПЕТ”
Какво представлява и какви са целите му? Проектът „Дай ПЕТ” е образователен екологичен проект, който се реализира в основните училища чрез поставяне на автомат за обратно събиране на пластмасови бутилки. Целта на инициативата е по един иновативен и интересен за децата начин да възпитаме у тях грижа към околната среда и да повишим знанието им за ползите от рециклирането и отговорността им към разделното събиране на отпадъци. Стремежът ни е чрез развитието в дългосрочен план на този проект да поставим начало за трайна положителна промяна в обществото.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? Проектът стартира пилотно през месец ноември 2014 година в ОУ „Алеко Константинов” в Пловдив, където беше поставен автомат за обратно събиране на пластмасови бутилки от напитки. Бяха извършени демонстрации за работа с машината, бяха поставени и информационни табла с процесите, свързани с производството, изхвърлянето, разлагането и най-вече положителните резултати от рециклирането на пластмасовите бутилки. Децата подходиха с изключителен интерес и ентусиазъм, като до момента върнатите бутилки са над 70 000, което се равнява на близо 3 тона пластмаса, предадена за рециклиране.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? Всички служители с желание се включиха във всички етапи от подготовката и цялостната организация – от планиране на дейностите по проекта, провеждане на срещи с директори на основни училища в града, транспортирането и монтирането на самия автомат до обучение на ръководството и учениците на ОУ „Алеко Константинов” за работа с машината, както и седмичното ѝ сервизно обслужване.
Какви ресурси бяха вложени? Освен вложените човешки ресурси, финансовите ресурси от страна на „Соларити БГ” ООД за осъществяването на проекта се равняват до момента на над 20 000 лв. Тези средства са вложени в закупуване на автомата за събиране на пластмасови бутилки от напитки, предоставян за ползване от училищата, както и в транспортирането, монтажа и сервизното му обслужване.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? Ние смятаме, че е важно бизнесът не само да предлага продукти и услуги, но и да допринася за развитието на средата и обществото, в което работи. За да може една компания да бъде успешна, бизнесът трябва да бъде изграден на етични практики.
За нас опазването на околната среда е от изключителна важност. Не само основната ни сфера на дейност е насочена към зелените технологии, но и социалната политика, която развиваме, е ориентирана в тази посока. Целта ни е да допринесем за образоването на децата в грижа за средата, която ги заобикаля.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“