петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    26989 прочитания

    Откриха 13 км. от Северната скоростна тангента и част от Западната дъга на софийския околовръстен път

    Общата дължина на двата новоокткрити участъка е почти 20 километра
    30 декември 2015, 14:15 a+ a- a

    Северна скоростна тангента

    Днес (30 декември) беше официално открит и пуснат за движение 13-километров участък от Северната скоростна тангента на град София. Това са отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. Общата дължина на тангентата е 16,54 км., уточниха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

    Северна скоростна тангента

    Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова обясни, че в началото на следващата година ще бъдат довършени строителните дейности по участък от около 3 км на тангентата, който в съществената си част е завършен.

    Северна скоростна тангента

    Северната скоростна тангента преминава през землищата на кварталите Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци и Враждебна. На обекта има 22 големи съоръжения, 5 пътни възела: два диаманта - п. в. „Рожен“ и п. в. „Чепинско шосе“; две пълни детелини: п. в. „Илиянци“ и п. в. „Източна тангента“ и две пътни връзки на съществуващата пълна детелина на п. в. „Софийски околовръстен път – АМ „Хемус“. Трасето преминава над реките Какач, Владайска, Перловска и Искър, пресича 20 електропровода и газопровода и 20 ВиК мрежи. Най-дългото съоръжение на обекта е мостът над р. Перловска – 392 м.

    Северна скоростна тангента
    Северната скоростна тангента осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Очаква се новото трасе да подобри достъпа на най-отдалечените райони с центъра, да улесни трафика и да съкрати времето за пътуване. Новият пътен участък е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление и ще допринесе за облекчаване на трафика чрез преразпределяне на натоварването от центъра на София и Софийския околовръстен път. Тангентата осъществява директна връзка между концентрираните в района главни пътни направления – коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия. Проектът е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

    В готовите участъци са изградени 15 големи съоръжения: 4 моста; 8 надлеза и 3 подлеза. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е за 882 хил. лв. с ДДС.

    На обекта остава за доизграждане участък от около 3 км - от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, в който има 7 големи съоръжения: 2 надлеза над бул. „Рожен“ и ССТ при пътен възел „Илиенско шосе“; 1 естакада над гара Илиенци; 4 подлеза при км 2+880, км 3+321, км 3+887 ул. „Наука“ и км 4+090.

    За да бъде пуснато движението по цялото трасе, трябва да се доизградят надлезът над бул. „Рожен“ и двата подлеза при км 2+880 и при км 3+321.

    Също днес (30 декември) бе пуснат за движение участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път (СОП)- път ІІ-18 от км 59+400 до км 61+629 и от км 0+000 до км 0+780. Инвестицията в изграждането на участъка е близо 48 млн. лв.

    Западна дъга, СОП

    С изграждането на тази отсечка от Околовръстния път и на следващата - от моста над р. Какач до пътния възел със Северната скоростна тангента, която трябва да е готова след няколко месеца, от Враждебна до ж. к. „Люлин“ ще се стига за около 15 минути, а не както бе досега за час-час и половина, каза председателят на Управителния на съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров и посочи, че с новите пътни артерии София ще има съвсем друг облик. Според подписания между АПИ и Столична община споразумителен протокол този участък от Околовръстния път се поддържа от общината.

    Западна дъга, СОП
    Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на АМ „Люлин” и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата.

    Общата дължина на участък 1 от Западната дъга на СОП е 3 км. Той започва от началото на АМ „Люлин“ и завършва след моста над р. Какач. На участъка има два пътни възела при бул. „Царица Йоана“ и бул. „Сливница“ и два моста. Пътен възел „Царица Йоана” е на две нива - при свързването на бул. „Царица Йоанна” с Околовръстния път.

    Западна дъга, СОП

    Стойността на договора за строителство е 47 820 000 лв. с ДДС. Строителният надзор е 1 171 800 лв. с ДДС.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 16 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство