петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1696 прочитания

    Потребителското доверие у нас се увеличава

    Въпреки това хората оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, показват данните на националната статистика
    05 февруари 2016, 11:55 a+ a- a

    През януари 2016 общият показател на доверие на потребителите в страната се покачва с 1,5 пункта спрямо равнището си от октомври 2015, като при населението в градовете увеличението е 1,8 пункта, а при населението в селата – 0,6 пункта. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ).

    По-благоприятни в сравнение с предходната анкета са оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства, в резултат на което балансовите показатели се увеличават съответно с 1,6 и 3 пункта.

    Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна спрямо предходното наблюдение. Същевременно обаче в очакванията им за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен песимизъм.

    Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през октомври 2015. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

    По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5,2 пункта.

    Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голяма част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола” и за „покупка или построяване на жилище (вила)” през следващите дванадесет месеца.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 16 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 20 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 21 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 22 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам