петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9313 прочитания

    Искаме да предадем натрупания опит в Telerik и да скъсим пътя до успеха за бизнеса в България

    Повече за новата образователна инициатива Telerik Digital Academy, разказва Бойко Яръмов - съосновател на Telerik, a Progress company
    24 март 2016, 18:26 a+ a- a

    Бойко Яръмов - съосновател на Telerik, a Progress company и ръководител на „Академията на Телерик“

    Нова инициатива с фокус върху дигиталните технологии стартира в „Академията на Телерик“. Telerik Digital Academy  започва с курс по дигитален маркетинг, организиран в сътрудничество с Google. Обучението е насочено към студенти и специалисти по маркетинг, както и експерти от други области. 

    Приемът ще приключи на 17 април, а курсът ще стартира на 9 май.  

    Срещнахме се с  Бойко Яръмов  - съосновател на Telerik, a Progress company и ръководител на „Академията на Телерик“, за да ни разкаже повече за новата образователна инициатива на компанията и какво ги мотивира за нейния старт.

    Какво представлява Telerik Digital Academy и защо компанията инвестира в нова образователна инициатива?

    Г-н Яръмов, стартирате нова инициатива в рамките на „Академията на Телерик“. Разкажете ни повече, какво планирате? 
    В началото на май стартираме изцяло нов образователен проект - Telerik Digital Academy, който ще се фокусира върху обучения в сферата на дигиталните технологии. Инициативата е естествено продължение на „Софтуерната академия на Телерик” и обхваща много по-широк спектър от дейности и професии, ключови за изграждането на успешен бизнес. Първият курс в Telerik Digital Academy, който ще проведем в сътрудничество с Google, е на тема дигитален маркетинг и ще стартира на 9 май. 

    Основната причина да стартирате „Софтуерната академия на Телерик” е липсата на достатъчно подготвени ИТ кадри. Каква е причината да стартирате Telerik Digital Academy?
    Отново липсата на специалисти ни провокира да създадем тази образователна инициатива. Успехът на всяка ИТ компания зависи от редица компоненти - важни са както софтуерните инженери, така и маркетинг специалистите, особено тези с опит с дигиталните технологии, търговците и, разбира се, правилното ръководство. За да може една компания да се реализира успешно особено на международни пазари, трябва да разполага с всички тези елементи.

    Както „Софтуерната академия на Телерик“, и тази ли ще е безплатна?
    Форматът на инициативите на „Академия Телерик” цели всичко да бъде безплатно за курсистите. Така всеки има възможност при добри резултати на входните изпити да се обучава при нас. Желаещите да се включат в първия курс на Telerik Digital Academy, който организираме в сътрудничество с Google, могат да кандидатстват до 17 април. На този етап ще приемем 50 души, като се надявам след време да разширим приема, така че все повече хора да се докоснат до последните тенденции и най-добрите практики в дигиталния маркетинг. 

    А защо именно дигитален маркетинг? Защото има и други направления, в които е трудно да се намерят хора. Защо именно в тази област?
    Това е сферата, с която стартираме, но планираме да добавим и други направления в инициативата. Целта на Telerik Digital Academy е да обхване професии в редица области като маркетинг, продажби, управление на проекти и други , които са неразделена част от един успешен бизнес. Компаниите обаче осъзнават важността на тези функции едва когато напреднат малко в своето развитие. По-голямата част от стартиращите компании, с които разговаряме, са на етап измисляне и създаване на продукт. Те могат да имат най-интересния продукт, най-впечатляващата „облачна“ услуга или най-умния дрон, но те стоят затворени в една кутия или в техните редове програмен код. Когато липсва миксът от другите специалисти, които да представят и позиционират продукта и да таргетират потенциалните клиенти, постиженията на софтуерните инженери няма как да бъдат забелязани от потенциални клиенти. Затова стартираме Telerik Digital Academy в подкрепа на предприемаческата екосистема и с ясната цел да подготвяме специалисти и в други сфери на дейност освен програмиране, ключови за успеха на всеки бизнес.

    Още повече, че по този начин бизнесът не е локален, а може да бъде на всеки един пазар.
    Абсолютно - мисля, че това е едно от най-важните неща.  Ако можем да правим нещо добре тук, в България, това не означава автоматично, че този хоризонт е постижим с познанията, които имаме в домашна обстановка. Трябва да се разшири този хоризонт, трябва да се черпи информация от експерти, които работят в областта години наред, преди тези знания  да бъдат приложени в нашите фирми. 

    Кой може да се включи в дигиталната академия и кои ще са преподавателите?

    Маркетингът е сфера, към която младите хора имат голям интерес. Как ще отсеете тези, които имат желание да се включат?
    Изискванията за прием включват предварително взет онлайн сертификат Google AdWords Fundamentals, тест за владеене на английски език, както и IQ тест, които ще се държат в „Академията на Телерик”. На база на тези параметри ще определим кой ще се обучава в курса по дигитален маркетинг, тъй като цялата програма ще бъде на английски език и с практическа насоченост. 

    Желаещите трябва да имат знания и подготовка в тази област, а не както в „Софтуерната академия на Телерик“, където обучавате хора, които нямат практически опит. 
    Форматът на образователната инициатива е подходящ както за хора с опит в сферата на дигиталния маркетинг така и за напълно начинаещи. Курсистите ще сформират екипи от по пет човека, в които заедно ще работят хора без практически опит - например студенти, завършили маркетинг специалност, но без трудов стаж, и експерти в сферата. В допълнение ще поканим компании в България, които да се включат като ментори в практическите задачи. Така че ще съберем микс от таланти, който считаме, че ще бъде добре допълващ се. 

    Колко време ще продължи академията и ще може ли да се съвместява обучението с работа?

    Разкажете малко повече за формата. Колко време ще продължи курса и ще могат ли хората да съчетават учене или работа някъде с обучение при вас?
    Курсът по дигитален маркетинг ще е с продължителност осем седмици, а обученията ще се провеждат три пъти в седмицата присъствено в „Академията на Телерик“. Занятията ще стартират в 18ч., за да могат участниците да съвместяват курса с останалите си ангажименти. В допълнение планираме курсистите, разделени в екипи, да работят по своите проекти в учебните ни зали. Така ще дадем възможност на учащи или работещи да се присъединят. На уебсайта на Telerik Digital Academy всеки може да се запознае с интензивността на курса и да прецени  дали може да инвестира време и усилия. Програмата на курса по дигитален маркетинг е резултат от съвместната ни дейност с колегите от Google през последните шест месеца и обхваща редица утвърдени техники за разширяване на онлайн присъствието на дадена марка („search“, „display" и видео маркетинг). 
    Присъствието и сериозното отношение към курса е много важно най-вече заради екипните проекти, в които всеки курсист ще участва. Всеки член на екипа има своя роля, за да може общият проект, по който работят, да бъде успешно завършен. Ако само един от тези компоненти отсъства, проектът не може да приключи. 

    Планирате ли да правите курсове под шапката на Telerik Digital Academy периодично?
    Смятаме да организираме такива обучения периодично. След края на първия чисто стратегически ще прегледаме отново програмата, за да преценим дали е необходимо някакво моделиране, дали темпото е прекалено динамично и дали можем да включим и други гост-лектор, които допълнително да вдъхновят участниците. Ние имаме възможността да работим с изключителни експерти в областта на маркетинга както от Google, така и от редица други компании. Това според нас е едно от основните предимства, които отличават Telerik Digital Academy от останалите инициативи. Така нашите курсисти ще имат достъп до специалисти от водещи компании като Google и ще могат да почерпят от техния опит и умения.

    Кои ще са преподавателите в първия курс на Telerik Digital Academy?
    Лектори в курса ще бъдат представители на Google, включително Парис Чайлдрес,  мениджър „Бизнес развитие“ на Google за България, двама трейнъри от „Академията на Телерик“, както и гостуващи лектори от Google  и Progress.

    Какво ще знаят и могат в края на обучението и ще имат ли възможност да започнат работа в Telerik, a Progress company?

    И в края на тези осем седмици  какво ще могат да правят хората реално? Повече от това, което досега?
    Започвайки от  чистото запознаване с основните принципи и тенденции в дигиталния маркетинг, курсистите ще бъдат преведени през целия път, който потребителят преминава - от потенциален клиент до лоялен такъв. Експертите в областта на маркетинга днес трябва много добре да таргетират потенциалните си клиенти, след това да ги превърнат в купувачи и да създадат лоялност към бранда, задържайки клиента максимално дълго време. Всичко това изисква отлично познаване на редица дигитални похвати, голяма част от които ще обхванем в предстоящия курс. 
    Ще започнем с идентифицирането на този потенциален клиент. Какъв тип средства му влияят  - реклами в YouTube, в Google search, AdWords  или други похвати, какви социални канали използва, като Facebook, Twitter и др., къде предимно пазарува този клиент и какви са най-честите му навици. На база на тази информация курсистите ще могат да изградят съдържание, което отговаря на нуждите на потребителя. Например, ако продаваме обувки и вече знаем, че потенциалният ни клиент търси черни такива, защото е посещавал само сайтове за обувки, гледал е само черни цветове, мъжки модели, можем да предоставим съдържание с таргетирано послание. Това са само част от познанията, които курсистите ще придобият. Като работят по реални проекти с истински маркетинг цели, които биват поставени от компании в София, участниците ще натрупат практически опит, който всеки може веднага да приложи. Успешно завършилите курсисти ще получат сертификат.

    В „Софтуерната академия на Телерик“ тези, които имат най-добри резултати и желание, разбира се, имат възможност да станат част от екипа на Telerik, a Progress company. Сега, в тази академия, ще имат ли същата възможност?
    В момента в Telerik има отворени позиции, свързани с маркетинг, за които трудно намираме кандидати, отговарящи на изискванията на компанията. Затова много често тези позиции се заемат от колеги в други страни, което за мен е тъжно. Бих искал от тези възможности да се възползват специалисти в България. Като предоставим правилната програма и компетенции, ще помогнем на повече българи да намерят кариерна реализация в сферата на дигиталните технологии при нас или в други водещи компании, защото нуждата от такъв тип специалисти е голяма. 

    Как се очаква да се развие инициативата?

    Споменахте,  че може да очакваме обучения и за други професии. Предполагам, че е рано да говорите за тях, но какви са плановете ви за инициативата Telerik Digital Academy?
    Намирането на добре подготвени специалисти в областта на маркетинга и продажбите е сериозен проблем за компаниите в България. Ние имаме възможността да привличаме такъв талант в чужбина и предимно в САЩ, където имат много солидни традиции и експертиза. Смятаме, че разполагаме с достатъчно опит, който да превърнем в учебна програма и споделим с повече хора. Искаме да предадем нашите познания за позициониране на бранда, анализ на клиентската база, таргетиране и реклама и др. С Telerik Digital Academy вече разполагаме с платформа, чрез която да изградим и нужната програма и сертификация.

    Какви цели си поставяте преди началото на Telerik Digital Academy? Как според вас ще изглежда тази инициатива след пет години?
    Бихме искали да предадем знанията, които ние придобихме през тези 14 години  от създаването на Telerik до днес, на хора, които да ги пренесат в свои собствени бизнеси. Смятаме, че можем да съкратим процеса на развитие на компаниите, като им помогнем вместо да се учат на принципа „проба и грешка“, да споделим изводите, до които сме стигнали. Така няма да се налага и те да преминават през всички трудности, през които ние преминавахме. Още повече, че конкурентите им в чужбина вече разполагат с утвърдени традиции и експертиза, което поставя стартиращите в България компании в неизгодна позиция. Ако успеем да предоставим основа за тази по-кратка връзка към успеха на база на нашия опит, естествено в партньорство с компании като Google, за нас това би било сбъдната мечта. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 9 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 10 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 11 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 14 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк