петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    20530 прочитания

    Visteon Bulgaria: Имаме гореща нужда от свежа кръв на нашия пазар, дори и чужда

    Иван Михайлов, управител на компанията, пред Economy.bg
    12 май 2016, 13:28 a+ a- a

    Американският производител на кокпит (cockpit) електроника и технологии за свързаната кола (connected car) Visteon разширява дейността си в България. Местното дружество Visteon Electronics Bulgaria ще увеличи екипа си тази година със 150 души до 850 служители. За целта компанията премести офиса си в бизнес сградата Capital Fort в София. До три години Visteon Electronics Bulgaria очаква служителите й да достигнат 1000 души.

    Компанията отбеляза и 15-години от създаването на развойния си център в София. В него се работи по над 30 софтуерни, хардуерни и механични проекти за автомобилната електронна индустрия, включително инструментални табла, информационни дисплеи, мултимедийни устройства и модули за свързване. Те се разработват за водещи производители на автомобили по целия свят, включително Volkswagen, BMW, Daimler, GM, Ford и Renault.
    „Разработката на автомобилен софтуер е най-бързо разрастващият се сегмент в глобалната автомобилна индустрия поради еволюцията на свързаната кола и автономното шофиране”, подчерта Маркус Шупфнер, главен технологичен директор на Visteon. „Софтуерните разработки на Visteon в София са в основата на тази невероятна еволюция, предоставяйки иновативни решения в областта на infotainment, head-up дисплеи за водещи в света производители на автомобили”, допълни той.

    В София Visteon представи първият в индустрията кокпит домейн контролер – SmartCore. Продуктът обединява в едно всички модули от кокпита. Той ще бъде въведен в производство от европейски производител на автомобили през 2018.
    През 2014 Visteon придоби бизнеса с автомобилна електроника на Johnson Controls, част от което беше и дружеството в София.
    Visteon e базирана в щата Мичиган, има близо 11 000 служители в повече от 40 офиса и заводи в 18 страни.

    За плановете за разрастване, предизвикателствата на пазара на труда у нас и за това какви автомобили ще караме в бъдеще, разговаряхме с Иван Михайлов, управител на Visteon Electronics Bulgaria.

    За плановете за разрастване и предизвикателствата на пазара на труда у нас

    Г-н Михайлов, отбелязвате 15 години от създаването на развойния център у нас. Каква е равносметката?
    Като ръководител на този център съм изключително щастлив, че имаме толкова успешна 15-годишна история. Разширяваме се непрекъснато. Технологичните продукти стават все по-интересни, но благодарение на талантите, с които разполагаме, успяваме да ги създаваме в България. Фактът, че дизайнът и разработката се прави в България, за мен е най-важното. Това е равносметката. Ние сме доказали таланта и възможностите си и към нас вече има нови, още по-високи очаквания.

    Планирате ли да увеличите инвестицията?
    Инвестицията е под формата на работни места и на човешки капитал. Това е, в което ние инвестираме. Инвестираме и в специфични технологии. Имаме амбиции да се разширим с още поне 150 инженери тази година.

    По-рано споменахте цел от 1000 души. В какъв срок очаквате да се случи това?
    Ако достигнем 850 тази година, в следващите три години би трябвало да увеличим броя на служителите ни до 1000. Това е изискването на нашата компания, а и на пазара.

    Дали пазарът на труда у нас ще ви позволи това?
    Трудно е да се отговори на този въпрос. Заложили сме висока цел и имаме амбицията да постигнем максимума. Пазарът е изключително труден. Факт е, че ние сме в невероятно конкурентна среда. Но освен конкуренцията се сблъскваме и с други предизвикателства, като миграцията и демографските проблеми.

    Какъв е профилът на търсените от вас кандидати?
    Основно софтуерни инженери. Търсим също хардуерни инженери, графични дизайнери и т.н. Софтуерът обаче е основният ни интерес в момента.

    Как т.нар. „сини карти” могат да решат проблема с недостига на кадри?
    Спешно се нуждаем от „синята карта”, за да получим свежа глътка въздух от хора, които могат да влязат много бързо на пазара. Факт е, че в момента системата спира или забавя процесите и нуждата остава незадоволена. А ние имаме гореща нужда от свежа кръв на нашия пазар, дори и чужда.

    Имате ли в момента служители от трети страни?
    Имаме, но те са за кратък период. За съжаление процедурата не ни позволява да ги задържим за дълго време.

    Какви са актуалните тенденции и кои са най-големите предизвикателства във вашия сектор?
    Всичко, свързано с човешкия капитал. Ние днес отбелязваме старта на нашия нов офис. Това е нова страница за нашата компания. Имаме прекрасни сгради и прилежаща инфраструктура. Но основно предизвикателство си остава човешкият капитал. Дори не цената на труда. На нас ни трябват таланти и хора със знания.

    Пловдив напоследък се превърна в притегателен център за много компании. Вие обмисляте ли разкриване на офиси и извън столицата?
    Засега сме се концентрирали върху амбициозните цели, които сме си поставили тук в София. Разбира се, не е изключено, но за момента фокусът ни е столицата.

    Има ли потенциал България да привлече голям автомобилопроизводител?

    Кои според Вас са основните пречки България да привлече автомобилопроизводител?
    Може би комбинация от фактори. Дошло е времето, в което предизвикваме интерес. Но исторически все още нямаме такова натрупване. Смятам, че в момента автомобилният бранш в България създава такава предпоставка. Трябва да се създаде увереност. Важно е и доколко самият пазар може да спомогне или да насърчи един такъв инвеститор, дали може да отговори на неговите изисквания, ако дойде в България. Един автомобилен производител има много по-големи нужди –по отношение на инфраструктура и човешки капитал, отколкото един развоен център. Така че ако ние изпитваме трудности, то тези трудности трябва да бъдат тотално елиминирани пред чуждите производители.

    Какви автомобили ще караме в бъдеще?

    Как изглежда автомобилът на бъдещето?
    Той е автономен автомобил, високоинтерактивен, с много функционалности, насочени към потребителя, с по-малко ангажираност на водача, тотално различно от това, което виждаме днес.

    Какъв е потенциалът на пазара на интерактивни автомобили?
    Той тепърва ще се разгърне. Ние имаме чудесна „облачна” структура, изключително бърза интернет свързаност, но трябва да се създаде допълнителна инфраструктура. Все още говорим за сравнително тестови продукти, но в рамките на следващите 5 години очакваме това да бъде нещо нормално. Въпрос на време е автомобилът да стане още едно устройство, което е свързано към глобалната мрежа, и на практика да имаме цялостна свързаност между автомобилите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 8 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство