петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3935 прочитания

    Как да пазаруваме безопасно в интернет?

    „УниКредит Булбанк“ дава някои съвети как да се предпазим от измами в мрежата, когато пазаруваме с дебитната или кредитната си карта
    25 юли 2016, 14:50 a+ a- a

    „УниКредит Булбанк“ представя серия „Полезни ПИНизи за банкови карти“. От финансовата институция съветват как безопасно да използваме своята банкова карта, за да пазаруваме спокойно и безопасно в интернет пространството.

    Ето какво ни съветват от банката:
    - Избирайте сайтове, които са включени в програмите за сигурни плащания на Visa и MasterCard - Ако сайтът не ги поддържа - проверете дали той е защитен – иконката на ключ или катинар в името на линка или най-долу на браузъра са индикация за това. Няма ли такива, а вие не харесвате рисковете – по-добре изберете друг сайт;
    - Бъдете информирани за трансакционния лимит на картата си, за да избегнете възможно неудобство;
    - Не използвайте отворени Wi-Fi мрежи- избягвайте свободни и обществени интернет мрежи при плащания с карта;
    - Проверете антивирусната си програма - виртуален препъникамък може да се окаже антивирусната ви програма или липсата на такава. Препоръчваме ви да проверите дали програмата на вашето устройство е налична и е активна;
    - Не предоставяйте банкова информация на други лица – Нашият съвет е да използвате картата си лично и да не я предоставяте на свои близки, роднини и приятели;
    - Не задавайте лесни пароли и не запаметявайте данните си в сайтове - Добре е да сменяте регулярно своята парола в използваните от вас сайтове, както и тя да е трудна за отгатване. А ако вече имате желязна парола, която затруднява дори и вас след сутрешната доза кафе и искате да я имате някъде под ръка – не е желателно да я записвате на хартиен носител непосредствено до компютъра или на мобилното устройство. Наш съвет е и да не запаметявате картовите си данни в сайтове, в които плащате;
    - Не споделяйте чувствителни лични или картови данни с търговец, банка или друга институция - Ако получите съобщение от името на банката, Visa, MasterCard, друга институция или търговец, изискващо да предоставите чувствителни лични или картови данни, имейл адрес, парола и др. за верификация на ваш профил, имайте предвид, че това е опит за злоупотреба. Ако все пак сте предоставили ваши данни по такъв начин, незабавно информирайте банката, за да бъде блокирана картата ви;
    - Проверявайте репутацията на сайта и търговеца - преди да заплатите стоката или услугата в Интернет, проверете репутацията на сайта и търговеца. Това може да стане чрез независими блогове и форуми;
    - Не приемайте автоматично общите условия на сайта - Съветваме ви да се запознаете с общите условия на сайта, свързани със срокове за доставка, абонамент, политика за анулиране и връщане на стока, регистриране на рекламации, гаранция и др.;
    - Запознайте се с автоматичния абонамент на сайта - Наясно сме, че животът е твърде кратък, за да се четат общите условия на сайт, предлагащ различни по вид абонаменти - онлайн игри, антивирусни програми, рекламни дейности и др. в частта даване на съгласие или отказ за автоматичен абонамент, но е много важно това да се направи, защото е възможно картата ви да влезе в нежелан режим на финансово отслабване или с други думи – регулярно задължаване с определена сума за съответния абонамент;
    - Внимавайте с безплатните или демо продукти - Ако някой търговец мисли за вас и ви предложи безплатен или демо продукт – трябва да знаете, че той не трябва да изисква от вас въвеждането на каквато и да е картова информация;
    - Пазете електронната си разписка - Съветваме ви при онлайн пазаруване и да запазвате електронната разписка за плащането, имейли или друга кореспонденция с търговеца, защото може да ви е полезна в случай на оспорване на плащането;
    - Свържете се с търговеца, ако има проблем със стоката - ако очакваната от стока не е в съответния ѝ вид или тя въобще не пристигне до вас, то е необходимо да се свържете с търговеца и да изясните въпроса. В случай че възникне спор, потърсете банката за съдействие;
    - Проверявайте месечното си извлечение - преглеждайте месечното си извлечение за извършените с картата ви плащания. Ако откриете нещо съмнително – свържете се с банката за съдействие.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 41 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 1 час
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 2 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 3 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS