„УниКредит Булбанк“ дава някои съвети как да се предпазим от измами в мрежата, когато пазаруваме с дебитната или кредитната си карта
„УниКредит Булбанк“ представя серия „Полезни ПИНизи за банкови карти“. От финансовата институция съветват как безопасно да използваме своята банкова карта, за да пазаруваме спокойно и безопасно в интернет пространството.
Ето какво ни съветват от банката:
- Избирайте сайтове, които са включени в програмите за сигурни плащания на Visa и MasterCard - Ако сайтът не ги поддържа - проверете дали той е защитен – иконката на ключ или катинар в името на линка или най-долу на браузъра са индикация за това. Няма ли такива, а вие не харесвате рисковете – по-добре изберете друг сайт;
- Бъдете информирани за трансакционния лимит на картата си, за да избегнете възможно неудобство;
- Не използвайте отворени Wi-Fi мрежи- избягвайте свободни и обществени интернет мрежи при плащания с карта;
- Проверете антивирусната си програма - виртуален препъникамък може да се окаже антивирусната ви програма или липсата на такава. Препоръчваме ви да проверите дали програмата на вашето устройство е налична и е активна;
- Не предоставяйте банкова информация на други лица – Нашият съвет е да използвате картата си лично и да не я предоставяте на свои близки, роднини и приятели;
- Не задавайте лесни пароли и не запаметявайте данните си в сайтове - Добре е да сменяте регулярно своята парола в използваните от вас сайтове, както и тя да е трудна за отгатване. А ако вече имате желязна парола, която затруднява дори и вас след сутрешната доза кафе и искате да я имате някъде под ръка – не е желателно да я записвате на хартиен носител непосредствено до компютъра или на мобилното устройство. Наш съвет е и да не запаметявате картовите си данни в сайтове, в които плащате;
- Не споделяйте чувствителни лични или картови данни с търговец, банка или друга институция - Ако получите съобщение от името на банката, Visa, MasterCard, друга институция или търговец, изискващо да предоставите чувствителни лични или картови данни, имейл адрес, парола и др. за верификация на ваш профил, имайте предвид, че това е опит за злоупотреба. Ако все пак сте предоставили ваши данни по такъв начин, незабавно информирайте банката, за да бъде блокирана картата ви;
- Проверявайте репутацията на сайта и търговеца - преди да заплатите стоката или услугата в Интернет, проверете репутацията на сайта и търговеца. Това може да стане чрез независими блогове и форуми;
- Не приемайте автоматично общите условия на сайта - Съветваме ви да се запознаете с общите условия на сайта, свързани със срокове за доставка, абонамент, политика за анулиране и връщане на стока, регистриране на рекламации, гаранция и др.;
- Запознайте се с автоматичния абонамент на сайта - Наясно сме, че животът е твърде кратък, за да се четат общите условия на сайт, предлагащ различни по вид абонаменти - онлайн игри, антивирусни програми, рекламни дейности и др. в частта даване на съгласие или отказ за автоматичен абонамент, но е много важно това да се направи, защото е възможно картата ви да влезе в нежелан режим на финансово отслабване или с други думи – регулярно задължаване с определена сума за съответния абонамент;
- Внимавайте с безплатните или демо продукти - Ако някой търговец мисли за вас и ви предложи безплатен или демо продукт – трябва да знаете, че той не трябва да изисква от вас въвеждането на каквато и да е картова информация;
- Пазете електронната си разписка - Съветваме ви при онлайн пазаруване и да запазвате електронната разписка за плащането, имейли или друга кореспонденция с търговеца, защото може да ви е полезна в случай на оспорване на плащането;
- Свържете се с търговеца, ако има проблем със стоката - ако очакваната от стока не е в съответния ѝ вид или тя въобще не пристигне до вас, то е необходимо да се свържете с търговеца и да изясните въпроса. В случай че възникне спор, потърсете банката за съдействие;
- Проверявайте месечното си извлечение - преглеждайте месечното си извлечение за извършените с картата ви плащания. Ако откриете нещо съмнително – свържете се с банката за съдействие.