сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    18146 прочитания

    ServiceSource: Аутсорсинг пазарът в България вероятно ще еволюира към KPO

    Главният изпълнителен директор на компанията Кристофър Картингтън и главният оперативен директор Брайън Дилейни пред Economy.bg
    26 септември 2016, 14:03 a+ a- a

    Преди дни американската компания ServiceSource откри глобален център в София. В него вече са заети 60 души, като до края на 2017 плановете са служителите да достигнат 200. ServiceSource International е глобална компания, специализирана в областта на запазване на B2B клиенти и гарантиране на приходи по съществуващи договори. Тя предоставя решения за управление на цикъла за периода на договора, като осигурява оптимизиране интегрирането на закупените продукти, разширяване обхвата на договора и неговото подновяване. Клиенти на компанията са глобални фирми като Microsoft и VMWare. Компанията има повече от 3000 служители в 8 различни държави.

    Economy.bg разговаря с главния изпълнителен и главния оперативен директор на ServiceSource за плановете на компанията у нас и за потенциала на аутсорсинг пазара в България.

    Защо ServiceSource избра България?

    Защо ServiceSource реши да открие глобален център в България?
    Брайън Дилейни: Работих в други компании, които имаха много успешен бизнес в София. Това са TeleTech, Stream и Convergys. Там се запознах и с Мариана Иванова – настоящия ни локален мениджър. Освен това отчитаме сериозен растеж в Европа, а София е чудесна локация с хора, владеещи много езици. Тук има много BPO компании (бел.ред.: специализирани в аутсорсинг на front-office и back-office операции, като управление на отношенията с клиенти, човешки ресурси, финанси, счетоводство и кредитен мениджмънт и т.н.), но ние сме KPO компания (бел. ред.: Knowledge Process Outsourcing – аутсорсинг на процеси, базирани на специфични знания и информация, като управление на бази данни, проучвания, извличане на знания от данни, обработка на данни и информация). Ние сме едно или две нива над BPO по отношение на това, което нашите служители правят. Решихме, че това ще добър пазар, който ще ни предложи ресурса с необходимите езикови познания, а ние ще можем да предложим добро кариерно развитие на желаещите. Най-добрите таланти в BPO сектора могат да се присъединят към нас.
    Кристофър Картингтън: София наистина се намира на кръстопът между Европа, Азия и Африка. Освен това тук пазарът ни предлага достъп до млади, ентусиазирани, образовани и владеещи много езици хора. Така че това е чудесна възможност за разрастване на ServiceSource.

    Обмисляхте ли други страни?
    Брайън Дилейни: Колебаехме се между Румъния и Сплит в Хърватска.

    Кои фактори натежаха за България?
    Брайън Дилейни: Че разполага с таланти, които владеят повечето европейски езици. Това е нещо, което не съм виждал другаде. Важни бяха и лидерските качества на Мариана. За много малък процент от европейския пазар, който обслужваме, имаме нужда от английски. Покриваме всички други езици в Европа. Така че София е чудесен пазар за обслужване на Европа.
    Кристофър Картингтън: Освен това България има икономическите предимства да е част от ЕС.

    Но Румъния и Хърватска също са част от ЕС?
    Кристофър Картингтън: Но в допълнение на това България предлага конкурентни предимства по отношение на заплатите. Това пък ни дава възможност да предлагаме на клиентите ни услуги на добра цена.
    Брайън Дилейни: В Хърватска вероятно щяхме да получим ресурс с добър италиански, но тук можем да имаме хора, владеещи френски, италиански, испански, полски, руски, гръцки и т.н.

    Къде другаде имате подобни центрове?
    Кристофър Картингтън: ServiceSource е B2B глобална компания. Оперираме в 8 страни с 11 локации. Това е 11-ят ни офис. Централата ни е в САЩ, като имаме офиси в Нашвил, Денвър, Сан Франсиско и Сиатъл. В Азиатско-тихоокеанския регион имаме офиси в Малайзия, Сингапур, Филипините и Япония. Тук в Европа това е най-новата ни локация. Присъстваме също в Дъблин и Ливърпул.

    За плановете за българския център

    Какви са плановете ви за центъра в България?
    Брайън Дилейни: Заемаме два етажа в тази прекрасна сграда. Развълнувани сме от възможността да растем тук през следващите години. Офисът тук ще подкрепи растежа ни в Европа. Освен работа с различни езици, вероятно офисът тук ще може да се занимава и с продажби. Това е център, който предлага решения за генериране на приходи като другите ни по света.
    Кристофър Картингтън: Ние вече имаме около 60 служители в офиса тук. Плановете ни са те да достигнат 200 до края на 2017. Считаме, че чрез откриването на тези работни места значително ще допринесем за развитието на местната икономика.

    Служители с какви умения ще търсите?
    Брайън Дилейни: Като цяло наемаме хора с опит в работата в BPO сектора, като им предлагаме възможност за развитие на кариерата до следващото ниво. Търсим хора с основните езици – немски, френски, италиански, но също и с полски, руски, арабски. Вече имаме хора и с шведски и другите скандинавски езици. Езиковите познания, които търсим, зависят от нуждите на клиентите ни. Покриваме доста голям брой езици.
    Кристофър Картингтън: Ние наистина предлагаме кариерно развитие за нашите служители, защото в BPO сектора те просто говорят по телефона с много хора.

    Ще позволи ли българският пазар на труда да реализирате плановете си?
    Кристофър Картингтън: Напълно съм убеден, че София е достатъчно голям пазар, за да можем да растем. Добра новина за София и България като цяло е, че икономиката се развива толкова добре в момента. За позициите, които имаме, ние предлагаме малко над средните за пазара заплати. Затова смятам, че ние ще сме много привлекателен работодател на местния пазар.

    Върху какви проекти ще работи екипът в България?
    Кристофър Картингтън: Офисът в България подкрепя различни глобални технологични компании – наши клиенти. На местно ниво имаме клиенти, като VMWare, Avaya и др. На глобално ниво ние подпомагаме глобални технологични брандове.

    За потенциала на аутсорсинг пазара у нас

    Как оценявате потенциала на аутсорсинг индустрията в България?
    Брайън Дилейни: Мисля, че предстои да се разгърне, както стана при други пазари, които отрано развиха BPO сектора си. Вижте другите по-зрели пазари, които започнаха да развиват KPO и да предлагат по-високо ниво на умения. Смятам, че това ще се случи и в България. Вероятно ще има пренасищане на BPO пазарът тук. Но нашето предложение към служителите е много привлекателно и засега се справяме доста добре в намирането в необходимия човешки ресурс. Става по-трудно с различните езици. Но считам, че пазарът ще се развие както доста други. Вероятно ще продължи да бъде BPO хъб.

    Какво е бъдещето на аутсорсинг индустрията в ерата на автоматизацията?

    Как тенденцията към автоматизация ще се отрази на аутсорсинг индустрията?
    Кристофър Картингтън: В ServiceSource ние инвестираме в технологии и автоматизация, за да може нашите служители да вършат по-ефективно работата си. Все пак те работят, за да увеличат приходите на клиентите ни. Всички тези инструменти им помагат, за да вършат по-ефективно работата си. Така че някои задачи биха могли да бъдат напълно автоматизирани. Но ServiceSource предлага възможност за комплексен разговор с клиентите. Това са разговори, които не биха могли да бъдат автоматизирани. Докато в някои сфери имаш гласово меню, където можеш да избереш 1 за това и 2 за друго, то при по-сложни бизнес разговори това е невъзможно, защото те изискват ентусиазирани и владеещи много езици хора. Така че ни престои добро бъдеще.
    Брайън Дилейни: Много от нашите служители водят доста сложна комуникация, което означава, че човешкият талант все още е от огромно значение.
    Кристофър Картингтън: Това е комплексен бизнес и затова имаме нужда от образовани хора. Не е договор за подновяване на абонамента за кабелната телевизия или разговор за сметката на телефона.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 12 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 13 часа
    преди 14 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 16 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 16 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд