Според Mastercard Impact of Innovation Study, дигиталните услуги са най-търсени в здравеопазването, транспорта и образованието
Мнозинството българи (74%) са доволни от нивото на дигитализация в страната, а над 60% определят влиянието на иновациите като позитивно за обществото. Най-високи очаквания местните потребители имат към внедряването на иновативни услуги в бъдеще. 91% смятат, че все повече сфери от живота следва да бъдат дигитализирани, като най-често посочвани са здравеопазването (53%), обществения транспорт (51%) и образованието (49%).
Това показват данни за България от проучването Impact of Innovation Study на Mastercard. To изследва влиянието на технологиите върху потребителите от 23 държави и техните нагласи към дигитализацията. Проучването, представително за страната ни, обхваща потребители с банкови сметки на възраст от 20 до 50 години.
Веки трети българин ползва над 10 дигитални услуги и прекарва средно 5 часа дневно на мобилното си устройство, което ни нарежда на челно място в цяла Европа. Широката употреба на мобилни устройства е предпоставка близо 70% от сънародниците ни да посочат телефона като предпочитана алтернатива на картата за разплащания.
Данните от изследването сочат още, че 34% от българите биха използвали таблета си за разплащания, а 16% залагат на умните устройства като часовници и гривни. Биометричните данни като метод за автентикация на плащането не са непознати за българския потребител – пръстовият отпечатък е почти толкова често посочван (31%), колкото традиционния ПИН-код (33%).
За да видите инфографиката в по-голям размер, кликнете на нея