четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2792 прочитания

    Стартират масирани проверки на слънчеви очила в търговската мрежа

    Какво да имаме предвид при избор на слънчеви очила?
    19 юни 2017, 11:29 a+ a- a

    Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) стартира масирана национална проверка на слънчевите очила, които се предлагат в търговската мрежа в големите градове и морските курорти, съобщават оттам.

    Слънчевите очила попадат в групата на едни от най-използваните лични предпазни средства. Те са предназначени да защитават очите на от влиянието на UV лъчите и се използват от деца и от възрастни. През пролетно летния сезон, слънчевите очила са изключително атрактивни продукти за потребителите. Те са широко разпространени на пазара в разнообразни марки и модели и специфичното за тази група продукти е, че моделите им се обновяват всеки сезон, тъй като са тясно свързано и с новите модни тенденции.

    Целта на проверките е превенция и постигане на по-добра информираност сред потребителите при избор на слънчеви очила и са продължение на цялостния контрол, който агенцията упражнява. През 2016 г. са били проверени общо 909 различни марки и модели слънчеви очила в 434 търговски обекти на територията на цялата страна, като за 259 от тях е установено, че не отговарят на изискванията. В резултат на всички нарушители са съставени Актове за установяване на административни нарушения на обща стойност 51 000 лв. Установено е още, че 71 модела очила се предлагат на пазара без маркировка за съответствие и те са спрени от разпространение на пазара със заповеди.

    Засиленият контрол на слънчеви очила продължава и през 2017 г., като до момента от съвместни действия с митническите власти е спрян вноса на 69 модела очила, общо количество 7660 бр., защото са били без нанесена СЕ маркировка. 

    Сред най-честите нарушения, които инспекторите на ДАМТН установяват при проверките, са липса на СЕ маркировка, която показва, че продуктът е произведен съгласно утвърдените европейски стандарти; липса на инструкции на български език; липса на информация за марка, модел, производител, което е важно, за да се проследи произхода на продукта.

    От ДАМТН обръщат внимание какво да имаме предвид при избора на слънчеви очила: 

    Тази категория продукти са лични предпазни средства (ЛПС) от I категория и са предназначени за ползване от деца и от възрастни.

    Върху очилата производителят трябва да е нанесъл трайно маркировка за съответствие - СЕ. Това показва, че те са произведени по европейските изисквания за безопасност.

    Много важно е продуктът да се придружава от инструкция за употреба, съставена от производителя, и нейния пълен превод на български език. От инструкцията за употреба потребителят може да се информира за класа на филтъра на очилата, който трябва да бъде обозначен с цифра от 0 до 4. Потребителят трябва да има предвид, че с повишаване на това число, защитните свойства на слънчевите филтри от UV лъчите са по-високи. 

    Когато слънчевите очила са с филтри от клас 4, те не трябва да се използват при шофиране, тъй като това би довело до риск за потребителя от намаляване на видимостта при използването им.

    В инструкцията за употреба задължително трябва да бъдат включени следните предупреждения: 

    1. Трябва да е обявен начинът на почистване на продуктът, както и срокът на годност на слънчевите очила при тяхната предвидима употреба и друга информация. 

    2. В случаите, когато производителят е обявил, че е произвел дадени слънчеви очила с филтри, които имат и поляризиращ ефект, това означава, че при тяхната употреба зрението на потребителя ще бъде предпазено и от отблясъците на UV лъчите. 

    Важно е потребителят да знае, че отблясъците от лъчите се намаляват при наличието на тази функция, но при различните категории на филтрите, хармонизираното законодателство предвижда:

    Филтрите от клас 2, 3, и 4 да намаляват отблясъците до >78%

    Филтрите от клас 1 да намаляват отблясъците до >60%

    Филтрите от клас 0 нямат поляризиращ ефект.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 5 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 10 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 11 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 11 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам