четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6976 прочитания

    България пада с две места в класация за дигитализация на бизнеса

    Страната ни заема 58-а позиция от 115 държави за 2018 година в ранглистата на Euler Hermes
    16 март 2018, 11:38 a+ a- a

    България е класирана на 58-о място от 115 държави в годишната класация за дигитализация на бизнеса на световния лидер в застраховането на търговски кредити - Euler Hermеs. EDI (Enabling Digitalization Index) оценява уловията за работа и развитие на дигиталните компании, както и възможностите за дигитализация на бизнеса в съответните страни.

    За целта се използват 5 критерия с възможност за максимална оценка от 100 точки по всеки един от тях. Това са съответно – регулации, знание, свързаност, инфраструктура и мащаб.

    В класацията за 2018 година България губи две позиции спрямо предходната година, когато е заемала 56-о място. Страната ни постига средно 40 точки от петте показателя.

    В челната тройка на EDI класацията на Euler Hermes се нареждат САЩ, Германия и Холандия съответно с 87.0, 75.3 и 74.3 точки. По-напред от страната ни се класират държави от региона като Гърция, Турция, Румъния, Сърбия и Хърватска.

    Важно е да се има предвид, че индексът EDI не мери самата дигитализация в съответната държава, а се фокусира конкретно върху условията за развитието на бизнеса с помощта на дигитализацията и съответно върху рисковете от евентуалоно забавяне. Този фактор е с все по-голяма тежест за икономиките по света през последните години. Той е пряко свързан с увеличаването на стойността на създавания продукт, навлизането на нови услуги, промяната на потребителското поведение (онлайн търговията), повишаването на производителността чрез автоматизация, както и социалните механизми (разрастването на социални мрежи). В резултат на това според експертите на Еuler Hermes към днешна дата дигитализацията стои зад създаването на около една трета от стойността в световната икономика.

    Тенденциите са категорични като през 2017 година в САЩ се отчита 16% ръст на електронната търговия, като за същия период традиционната е нараснала с 4,4%. В Китай увеличеито за е-търговията е 32% в сравнеие с 10% за традиционната.

    Ето и петте критерия, на база които се формира ЕDI:

    Регулации – отчита законодателството и създаване на благоприятни условия за получаване на кредити, развитие на предприемачеството и защита на бизнеса в процеса на дигитализация в съответната държава.

    Знание – измерва условията за развитие и споделяне на знание в областта на дигитализацията и създаването на специалисти и развитието на човешикия ресурс в тази посока.

    Свързаност – отчита наличието на достъпни и защитени мрежи, които да обезпечат дигитализацията на бизнеса. Използват се четири индикатора – дял от населението с достъп до Интернет, абонаменти за мобилни и фиксирани мрежи на 100 души, и броят защитени услуги на 100 души.

    Инфраструктура – измерва се степента на развитие на логистичните услуги в страната, които са ключово условие за дигиталния бизнес.

    Мащаб – измерва потребителската база за дигиталния бизнес като отчита броят на консуматори с Интернет и техния потенциал чрез БВП на глава от населението.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 7 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 7 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 14 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 15 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава