неделя, 24 юни 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3066 прочитания

    Accenture: Искаме да покажем, че и в България има възможности за добра кариера

    Кирякос Сабатакакис, регионален директор на Accenture за България и Гърция, пред Economy.bg
    14 юни 2018, 10:19 a+ a- a

    Американската консултантска и технологична компания Accenture ще удвои екипа си в България. В следващите 12 месеца дружеството планира да разшири с още 160 специалистите си у нас, като така те ще достигнат 300 души. Компанията търси специалисти с опит във водещите дигитални технологии, включително Java, SAP Hybris, Salesforce и Adobe, за офисите си в София и Пловдив. В България Accenture работи по 50 проекта в над 10 държави. Става дума главно за решения, свързани с електронната търговия и дигитализацията, за потребителски марки и ритейлъри. Accenture стъпва у нас през 2015, когато придобива българското звено на британската Javelin Group. В глобален мащаб компанията има около 442 000 служители в повече от 120 държави.

    Economy.bg разговаря с Кирякос Сабатакакис, регионален директор на Accenture за България и Гърция, за да разбере повече за плановете на компанията у нас.

    Защо Аccenture стъпи у нас?

    Кирякос, Accenture придоби Javelin преди три години. Каква е равносметката за този период?
    Бих казал доста положителна. За последните три години успяхме да интегрираме изцяло компанията, която придобихме. По този начин се възползвахме още по-добре от потенциала на България с фокус върху новата дигитална икономика, електронната търговия и свързаните с тях услуги и да обслужваме по-добре клиентите ни по света.

    Защо всъщност решихте да придобиете компанията?
    Решихме да придобием компанията заради натрупаните умения тук, които бяха много ценни, особено в сфери като електронната търговия.

    Какви са плановете на Accenture за България?

    Какъв е размерът на инвестицията ви досега?
    Не мога да разкрия точната сума, но инвестицията е значителна. В момента имаме около 130 служители. Можете да си представите обема на работа, която вършат тези хора. Нашата амбиция е да удвоим екипа тук в рамките на тази година. Очакваме да постигнем високи приходи.

    Имате офиси в София и Пловдив. Обмисляте ли откриване на офиси в други локации в България?
    Не непременно.

    Или офис в друга страна на Балканите?
    Вече имаме значително присъствие в Румъния и това показва възможностите за страна като България. Защото, ако погледнете колко голям е екипът ни в Румъния – около 3 хил. души, можете да си представите възможностите за разрастване и във вашата страна предвид огромното търсене на дигитални услуги в цял свят.

    Какви кадри търси компанията у нас?

    Пазарът на труда у нас е доста конкурентен. Имате ли трудности да намерите точния талант? Как се справяте с това предизвикателство?
    Винаги е предизвикателство да намериш точните хора. Нарича се „война за таланти“. Вярно е, че България създава добри кадри. Знаем, че много хора учат тук и после заминават за чужбина. Искаме да им покажем, че и в България има възможности за добра кариера. Като глобална компания ние можем да предоставим шанс за изключително интересна кариера на хората, които останат тук и се присъединят към нас.

    Какъв тип специалисти търсите?
    Хора, които могат да работят с технологии за електронна търговия, с технологии за продажби. Такъв тип опит би бил много полезен, защото реализираме много проекти, използвайки подобни технологии в цял свят.

    Върху какъв тип проекти работи екипът в България?
    Кои са основните ви клиенти у нас? Както вече казах, проектите са основно в сферата на електронната търговия, а клиентите ни са много големи ритейлъри. Голяма част от клиентите, които обслужваме от България, са базирани в Западна и Северна Европа, но не само, центърът тук е глобален.

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата пред българския ИТ сектор?
    Потенциалът е голям. България постави сериозен фокус върху ИТ сектора, което създаде клъстерен манталитет, така че една компания довежда друга и т.н. Това създава екосистема.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    22 юни 2018, 14:22
    „Софарма Трейдинг“ разширява операциите си в Сърбия
    Компанията планира да разшири националното си присъствие в Сърбия като основа за развитие в региона на Източна Европа
    22 юни 2018, 13:51
    Milestone Systems ускорява иновациите и увеличава капацитета за развитие с 45%
    Част от тази инвестиция ще бъде насочена към офиса на компанията в София
    22 юни 2018, 09:47
    Интерактивен технологичен център за деца и младежи отваря врати в София Тех Парк
    TechnoMagicLand е проект на българската софтуерна компания „ТехноЛогика“ и подготвя днешните деца за професиите на бъдещето
    22 юни 2018, 09:33
    Столичната община стартира кампания за алтернативно предвижване в градска среда
    София е европейската столица с най-много автомобили на глава от населението, а в 70% от колите се вози само по 1 човек