Лесната ориентация е най-важна за посетителите в моловете, сочи ново проучване
92% от посетителите на моловете искат лесна ориентация в търговските центрове. Това сочи проучване на Алфа рисърч сред посетителите на търговските центрове в столицата на възраст от 16 до 60 години.
Анкетираните споделят, че посещават моловете предимно поради удобството да пазаруват различни стоки на едно място, да избират от различни типове заведения за хранене и да се забавляват.
Повечето от тях са привлечени към търговските центрове от новите за България марки магазини (83%) и от паркинга (79%). В изследването липсата на киносалон в някои от търговските центрове е посочено като недостатък.
Важни за посетителите на моловете са и възможностите за забавления за децата, докато родителите им пазаруват, както и провеждането на културни събития.
Анкетираните търсят и по-голямо разнообразие в типа магазини като зоомагазин, биомагазин, музикален магазин, книжарница, аптека, магазини за дрехи и обувки, за бижута.
Младите хора на възраст между 20 и 40 години са сред най-честите посетители на търговските центрове, сочи изследването. От данните става ясно, че жените в моловете са два пъти повече от мъжете. Над половината от посетителите на търговските центрове са висшисти и хора с доход над 500 лева.
По-голямата част от посетителите прекарват около 1 час в моловете. Половината от анкетираните (51%) ходят по-често от три пъти месечно в търговските центрове.
67% от анкетираните посещават търговските центрове, за да пазаруват както в магазините на отделните марки, така и в супермаркетите. Висок е делът и на тези, които влизат за разглеждане – 44%, а впоследствие вземат решение за покупките си.
Значителна част от хората се хранят в моловете – 24%, а 17% консумират кафе и бърза закуска в кафенетата.
Използването на услуги в търговските центрове – мобилни оператори, банкови клонове или разкрасителни процедури са по-слабо практикувани от посетителите (между 1% и 4%).