събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8205 прочитания

    Българският офис на Experian има стратегическо значение за компанията

    Experian фокусира усилията си върху няколко конкретни локации в настоящия момент, където може да концентрира по-голяма част от операциите си, и ние сме една от тях, казва Мая Миланова, оперативен мениджър на компанията за България
    26 март 2014, 14:05 a+ a- a

    Мая Миланова, оперативен мениджър на Experian за България

    Софтуерната компания Experian България получи от Министерството на икономиката и енергетиката сертификат за инвеститор клас А.  Отличието компанията получи за инвестицията си в размер на близо 21 млн. лв. за проекта „Оптимизиране и развитие на бизнес процеси и високотехнологични решения”, който трябва да се реализира в рамките на 5 години (2013-2018).

    В рамките на този проект компанията ще разкрие 150 нови работни места, а в общата сума на инвестицията са включени разходи за възнаграждения, оборудване и наем на помещения за новонаетите служители, 40% от които вече работят по проекта.

    Срещнахме се с Мая Миланова, оперативен мениджър на Experian България, за да ни разкаже повече за плановете им за разрастване и какво е значението на българския офис за компанията.

    Какво разрастване планира Experian в България и какви хора наема?

    Г-жо Миланова, как се развива българският офис на Experian?
    Experian България присъства в България от около 10 години, като нашето мащабно разрастване продължава почти през целия период.  За последните 8 години на период от 2 години ние се удвояваме. Последните планове, които обявихме миналата година, бяха да добавим около 50% към служителите си през следващата година и половина, които тогава  бяха около 210 човека. Голяма част от тях сме успели да назначим и към края на финансовата година, която за нас приключва на 31 март, очакваме да завършим с около 320 служители. Това е ръст от 50% през последната година за нас.

    Това е голяма разрастване. Какви хора работят при вас?
    В нашия офис работят много и разнообразни специалисти. Една голяма част, може би около 1/3, са в разработка и тестване на софтуер. Друга 1/3 е насочена към внедряване и последващо обслужване на продуктите и платформите, които разработваме за съществуващи клиенти. Друга почти 1/3 е свързана с разработване на аналитични решения, които се използват в целия свят. Това ни дава доста широко и богато портфолио от дейности, които извършваме от България, което пък създава и интересната среда, която, смея да кажа, че поддържаме в българския офис.

    Колко и какъв тип специалисти продължавате да търсите?
    От тук нататък, в рамките на тези 150 човека, които сме обявили, че ще наемем от лятото на миналата година до следващото лято, са специалисти в тези три направления –  софтуерни инженери с профил на разработчици и тестери, специалисти, свързани с внедряване и поддръжка и в областта на аналитичните решения.

    Вие търсите предимно специалисти с доказани качества или сте отворени и за млади хора без опит?
    Ние наемаме, поне за момента, много широк спектър от специалисти. Стартирайки от хора с почти никакъв или без абсолютно никакъв опит, до изключително опитни хора с  15 години експертен опит.  Това зависи от бизнес нуждата ни към момента. Назначаваме различен вид по опит и профил колеги.

    Пречка ли е малкият пазар на труда и голямата конкуренция за ИТ специалисти за разрастването на компанията?

    За младите хора често възможността за стаж не изглежда привлекателна, защото мислят, че биха правили нещо, без да получават възнаграждение. При вас какво могат да очакват млади хора без опит?
    Ние имаме опит със стажанти, като добрата новина е, че стажантите остават при нас за доста по-продължително време, отколкото формалния 2-3 седмичен стаж, който се изисква от българските университети. Тук обикновено стажантите преминават през шестмесечен курс, където имат допир с реални задачи.  По този начин почти от ден първи успяват да навлязат в реална работна среда, да се занимават с истински бизнес или технически проблематики.

    Остават ли след това в компанията?
    Да, те преминават през първоначално интервю и почти без никакви изключения остават след това в компанията.

    Компаниите в ИТ сектора от години се оплакват, че няма достатъчно ИТ специалисти. Вие споделяте ли това мнение?
    Специалистите, особено тесните специалисти и високотехнологичните специалисти, винаги са били предизвикателство за наемане. Това не е новина в България. Това всъщност е валидно за наемането на такъв род специалисти в целия свят, но като се има предвид мащаба на българския пазар на труда, това ограничение става още по-голямо. Нашият фокус е изключително върху това, да сме сигурни, че човекът, когото наемаме, е правилният за нас, особено когато търсим тесен профил. Да притежава не само необходимите знания и умения от техническа гледна точка, но и като лични качества и характеристики да е човек, който ще се впише в нашата корпоративна среда и вече изградения екип. Затова сме готови да вложим малко повече време, да инвестираме в търсене и разговори с различни хора, докато сме сигурни, че сме попаднали на правилните специалисти.

    Какво е значението на българския офис на Experian за компанията?

    Това не ви ли пречи да се разраствате с по-бързи темпове?
    За момента можем да се похвалим и се гордеем, че успяваме да наемем специалистите, които са ни необходими.

    Вашата компания в кои държави има представителства по света?
    Имаме представителства в над 40 държави. Общо имаме над 17 000 служители и това ни прави една изключително международна среда и компания, която работи в глобален мащаб.
    Experian разраства ли се и в другите държави или България има по-стратегическо значение?
    Нашата компания фокусира усилията си върху няколко конкретни локации в настоящия момент, където може да концентрира по-голяма част от операциите си от гледна точка на по-добра ефективност и по-оптимални резултати чрез синергията, която се търси между различните екипи. България за щастие е една от тези стратегически локации за нас. Това, което успяваме да постигнем, извън ефективността по отношение цена-качество, е големият спектър от екипи. По този начин екипите, които работят в България, могат много бързо да комуникират помежду си и  много ефикасно, за да може задачата да бъде изпълнена по-бързо не само на същото ниво качество, но и обикновено по-добре.

    Какво води чужди технологични компании да изберат България и колко определящ фактор е цената на труда?

    Оптимизирането на разходите ли най-вече води компаниите от тази индустрия в България, въпреки малкия пазар на труда?
    Цената винаги ще бъде фактор. Това не бива да бъде нито тайна, нито притеснение за някого. Истината е, че всички компании, особено през последни 10 години на глобализация, търсят винаги най-оптималната локация, за съотношението цена-качество.  Ако България стане една твърде скъпа дестинация, не вярвам някой да поддържа операции в толкова много държави, ако може да го прави концентрирано от една. Истината е, че към момента в България имаме един добре развит ИТ сектор и се надявам тази тенденция да продължи. Другият фактор, който е привлекателен за външните инвеститори в България, са плоските данъчни ставки от 10 процента и общественият интерес и фокус върху тази индустрия.  Така че има всички предпоставки, въпреки малкия пазар, тенденцията да имаме достатъчно кадри да продължи и компании, като Experian и други чисто ИТ компании да дойдат на нашия пазар, да се разширяват и да имат дългосрочни планове за това развитие.

    Какво мотивира българските ИТ специалисти при избора на кариера. Вие с какво успявате да ги привлечете?
    ИТ специалистите, абстрахирайки се дали говорим за Experian или за друга компания, която предлага подобни позиции, обикновено са мотивирани от това, че работата е интересна. Заради динамиката си, заради това, че включва познания във високи технологии, че са неща, които са модерни, актуални, които изключително бързо търпят промяна, развитие и винаги има какво да се научи. Всичко това е свързано и с едно приятно заплащане. Тази комбинация прави професията привлекателна. В крайна сметка, всеки иска да работи нещо, което му е интересно и му позволява да поддържа добро ниво на живот. Конкретно за нашата компания, това, което прави компанията интересна, са портфолиото ни и спектърът на позициите. 

    Какво мотивира ИТ специалисти при избор на кариера и как конкуренцията на пазара се отразява върху възнагражденията в бранша?

    Тази комбинация позволява на силно технически специалисти да усетят динамиката и интензитета на бизнес средата, за разлика от много други, чисто ИТ компании.

    Голямата конкуренция на ИТ пазара как се отразява на възнагражденията? През последните няколко години в повечето индустрии те бяха замразени. Как е в ИТ сектора?
    Това, което се регистрира и от последните изследвания на възнагражденията, е една много по-голяма стабилизация от това, което беше преди 6-8 години. Това се дължи както на  стагнациите на икономиките на световно ниво, така и на стабилизирането на пазара на труда в България в сектора. Интензивността на навлизане на нови компании, на изключително бързо нарастване, по-скоро отмина. Самият пазар на труда в ИТ сектора, който между 2000 и 2005 беше в зародиш, получи вече една зрялост.  Тогава средната възраст в подобен род компании беше между 23 и 25 години. Сега вече средната възраст е около 30 и над 30, което означава, че все още голяма част от хората, които са заети в тази индустрия, са изключително млади, но все пак една известна зрялост настъпи и тя вкара някакъв баланс и по отношение на заплащанията.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на EXPERIAN BULGARIA EAD в JOBS.bg тук


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години