От IDC очакват през втората половина на 2014 повече компании да започнат да използват таблети за специфични бизнес цели
През второто тримесечие на 2014 глобалният пазар на таблети отчете ръст от 11% на годишна база. Броят на доставките достигна 49.3 млн., показват последните данни на International Data Corporation /IDC/.
Според експертите на IDC, въпреки че пазарът на таблети отбелязва слаб спад през второто тримесечие спрямо първото (-1.5%), той ще продължи да се разраства през 2014 макар и с по-бавно темпо в сравнение с предходната година.
Негативно въздействие върху пазара на таблети оказват смартфоните с големи дисплеи, по-дългият цикъл на ползване на устройствата, както и слабото навлизане на тези устройства за търговски цели. Въпреки това от IDC очакват през втората половина на 2014 повече бизнес организации да започнат да използват таблетите за специфични цели, свързани с дейностите им. Като пример в тази насока те дават сключеното наскоро партньорство между Apple и IBM.
През второто тримесечие на годината Apple държи най-голям дял от пазара на таблети със своя iPad.
Топ 5 на доставчиците на таблети по брой устройства и пазарен дял през второто тримесечие на 2014 /Източник: IDC/