четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    35079 прочитания

    SE Bordnetze Bulgaria: Ще разкрием до 1100 нови работни места в заводите в Мездра и Карнобат

    Изпълнителният директор на компанията Буркхард Гезенхюс-Хюбентал пред Economy.bg
    02 октомври 2014, 16:30 a+ a- a

    Sumitomo Electric Bordnetze - Bulgaria е доставчик на кабелни комплекти за автомобилната индустрия. Двата завода на компанията в Карнобат и Мездра произвеждат компоненти за пълно окабеляване на автомобила. Сред клиентите й са Volkswagen, Skoda и Audi.
    SE Bordnetze Bulgaria е част от Sumitomo Electric Bordnetze - компания с германска и японска собственост. Създадена е през 1986 като съвместно предприятие между Volkswagen и Siemens, като първоначално оперира под името Volkswagen Bordnetze. През 2006 компанията е придобита от японския концерн Sumitomo Electric Industries и преименувана на Sumitomo Electric Bordnetze. В момента в нея работят 25 000 души в 21 локации по цял свят. Компанията стъпва в България през 2002 в Казанлък като логистичен център на турското поделение Volkswagen Elektrik. През 2004 фирмата се разраства и се премества в Карнобат. През 2006 българското дружество се отделя в самостоятелна компания. През 2008 фирмата се разраства още и отваря втори завод в Мездра. В момента SE Bordnetze Bulgaria работи с три завода на територията на България, като един от тях принадлежи на сливенския поддоставчик – „Атес”. В българското дружество работят около 2300 служители.

    Разговаряхме с изпълнителния директор на SE Bordnetze Bulgaria Буркхард Гезенхюс-Хюбентал в рамките на Международната конференция по управление на човешките ресурси в автомобилната и технологичната индустрия в България, организирана от „Аутомотив Клъстер България” (АКБ).

    За плановете за завода в Мездра

    Г-н Гезенхюс-Хюбентал, какви са плановете ви за завода в Мездра?
    В Мездра искаме да произвеждаме в бъдеще KSK кабелни комплекти. Това е специален краен продукт за различни автомобили. Идеята е да стартираме през 2015/16.

    Имате ли планове да разширите екипа си там?
    Да, разбира се. Имаме нужда от повече хора в Мездра. Говорим конкретно за 800 нови работни места.

    От какъв тип специалисти ще имате нужда там?
    Ще имаме нужда от инженери и машинни оператори. Също така от служители, които ще се занимават с производство на кабелни заготовки и формиране на кабелни комплекти.

    Как смятате да намерите 800 нови служители?
    Предприемаме различни стъпки. Имаме време за намирането им и смятам, че ще имаме успех.

    За стойността на инвестицията

    На каква стойност ще бъде инвестицията?
    Ние произвеждаме кабелни комплекти и стойността на инвестицията включва машини за рязане, различни модули и т.н. Например една машина за рязане струва 150 хил. евро, така че можете да сметнете какви са разходите за 10 машини. Инвестирахме много в миналото в нови сгради и нови производствени линии. Ще продължим вероятно по същия начин.
    По отношение на инвестицията в хора трябва да се отчитат подборът и обучението им. Защото те имат нужда от обучение, за да могат да работят. В зависимост от позицията то може да трае от 1 месец до 6 или 9 месеца. При обучението говорим за инвестиция в размер на около 500 до 1000 евро за всеки един от тези 800 служители.

    За плановете за завода в Карнобат

    Какви са плановете ви за останалите заводи в България?
    Имаме планове и за завода в Карнобат. Той е много важен за нас, защото там сега осъществяваме производство на кабелни заготовки. Така че ако разширим производството си в Мездра, ще трябва да го направим и в Карнобат, тъй като двата завода са обвързани. Производството на KSK комплекти в Мездра означава за нас разширяване на производството на заготовки в Карнобат. Там също ще имаме нужда от допълнителна работна сила в бъдеще.

    От колко хора ще имате нужда в Карнобат?
    До 200-300 души.

    Имате ли планове за откриване на нови заводи в България?
    Това е решение на централата в Германия.

    Как виждате потенциала на автомобилната индустрия у нас?
    Нашият пазар е в чужбина. Защото произвеждаме за OEM клиенти (Original equipment manufacturer) извън България. В страната няма OEM или производител на автомобили. Би било добре, ако в бъдеще компании като VW или други разкрият производство тук. Но за момента няма.

    За недостига на кадри, начините за привличането им и предимствата на дуалната образователна система

    Имате ли проблеми с намирането на кадри в България?
    Да, от 1 януари, когато трудовите пазари в Европа бяха отворени напълно за българите, много млади професионалисти заминаха за чужбина. Много добри наши служители също заминаха – за Англия, Германия и на север. Това се оказа сериозен проблем за нас. Имаше такава вълна през януари и пролетта, но сега тези процеси утихнаха.

    Как смятате да привлечете квалифицирани кадри?
    Трябва да започнем да създаваме връзки с другите компании, да установим връзки с университетите, с бюрата по труда. Провеждаме срещи с кметовете на различни населени места близо до Карнобат и Мездра, за да намерим нужните ни хора.

    Какво е мнението Ви за дуалната образователна система?
    Смятам, че това ще е добра възможност за България. Мисля, че има пропуски в образованието на хората тук. Тази система би гарантирала добро бъдеще за младите хора тук, които не могат да заминат в чужбина.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 минути
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 2 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 3 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 5 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 6 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка