петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11386 прочитания

    България дава все по-сериозна заявка да се превърне в „хъб“ за изнесени производства на автомобилни компоненти

    Анализ на Colliers показва, че 56% от откритите чуждестранни производства в България през последните две години са свързани именно с автомобилния сектор
    29 януари 2015, 17:34 a+ a- a

    Какви са тенденциите и очакванията в сегмента на индустриалните площи?

    В национален план, България дава все по-сериозна заявка да се превърне в „хъб“ за изнесени производства на автомобилни компоненти. Анализ на Colliers International показва, че повече от половинатата (56%) от откритите чуждестранни производства в България през последните две години са свързани с автомобилния сектор. Страната е в полезрението на инвеститорите, но се конкурира с  държави от региона -  Унгария, Чехия, Словакия и съседните Македония и Сърбия.

    „България е желана дестинация за компании от автомобилния сектор, сключиха се някои сделки, други очакваме с нетърпение да се случат. Това е изключително позитивен тренд”, коментира годината Верка Петкова, мениджър „Офис и индустриални площи” в Colliers.  На срещата с медиите в София от компанията очертаха тенденциите в сферата на индустриалните и логистичните площи и представиха своите прогнози за тази година. 

    Данните сочат, че през втората половина на 2014 предлагането на модерни индустриални и логистични площи в София отбелязва лек ръст с по-малко от 3%. Той се дължи на значителен брой малки проекти и на новопостроения склад от 6,000 кв.м в логистичен парк East Ring.

    Наемите за София остават без съществена промяна и през втората половина на 2014 - на нива от около 3.8 евро на кв.м. на месец, за първокласни обекти, и около 2.5 евро на кв.м. на месец - за второкласни обекти. Очакванията са да се запазят стабилни и през следващата година. 

    От Colliers очакват през 2015 откриването на леки производства в България да продължи. Успоредно с това страната ни придобива все по-голяма популярност като дестинация за изнасяне на производствени дейности. Алтернативни решения като преструктуриране на търговски площи и проекти, строени по поръчка, ще продължат да доминират на пазара като най-гъвкав метод за посрещане на новото търсене.

    Очакванията за индустриалния пазар тази година са да видим нови производители и нови логистични центрове, които ще донесат не само добро развитие в този сегмент, но и доста работни места в населени места с по-малко такива, посочи Верка Петкова.  

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 17 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 18 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 21 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк