петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3308 прочитания

    Повече от половината потребители у нас пазаруват онлайн чрез смартфон

    Ново проучване показва навиците на интернет потребителите при пазаруване онлайн
    28 април 2015, 09:50 a+ a- a

    Над 50% от потребителите, които пазаруват онлайн у нас, извършват тази дейност чрез смартфон. Това показва проучване на платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com, проведено в България, Румъния и Унгария.

    Данните показват още, че най-често използваното устройство за достъп до интернет е лаптопът, следван от смарфона, настолния компютър и таблета. Хората, притежаващи електронен четец за книги или умен часовник са сравнително малко и затова не са включени в изследването.

    Проучването разкрива още, че потребителите предпочитат онлайн пазаруването пред стандартното заради възможността да сравнят различни оферти на основата на различни параметри, избягването на опашки и по-ниските цени в сравнение с традиционните магазини. Макар и по-рядко, анкетираните посочват също възможността да се възползват веднага от актуални промоции и отстъпки, по-големия избор и удобството да не се ходи до магазина. Според изследването изборът на онлайн магазин за пазаруване се определя от четири основни фактора – цена на продуктите, възможности за доставка, надеждност на магазина и предлаган избор.

    Българските онлайн потребители използват между два и четири различни източника на информация преди избирането и купуването на продукт или магазин, като най-често използват сайтовете за сравнение на цените и разглеждат описанията на уеб магазините. Значителна част от купувачите се допитват до мнението на членове на семейството, приятели, познати или търсят информация в страниците на социалните мрежи.

    Най-предпочитаният начин за доставка е с куриер до дома (80%) или на работното място (70%), а около 30% от анкетираните са заявили, че приемат и традиционната доставка по пощата. Едва един на всеки пет души (18%) предпочита възможността за лично получаване на пратката в магазина.Това се обяснява с достъпността на уеб страниците, както и с факта, че най-популярните онлайн магазини не разполагат с традиционен, офлайн магазин, или ако разполагат, не е възможно получаването на поръчаните продукти чрез различни пунктове за получаване.

    Мнозинството потребители в България предпочитат плащането в брой с наложен платеж при получаване на пратката от куриера (85%) или на място в магазина (35%). Около 30% приемат електронните решения за плащане, като привържениците на плащането с банкова карта онлайн и при получаване на закупената стока са приблизително по равно. Най-малко – около 15%, са потребителите, които биха платили чрез банков превод. Сумата от процентите е по-голяма от 100%, защото респондентите дават повече от един отговор.

    Пазаруващите онлайн българи са добре запознати със сайтовете на чуждестранните уеб магазини, показва още изследването. Над 50% от анкетираните заявяват, че са пазарували един или повече пъти от чуждестранни магазини, а близо 40% споделят, че познават такива сайтове, но още не са ги ползвали. Едва 10% от респондентите признават, че не познават чуждестранни сайтове за пазаруване. Най-популярни сред родните онлайн купувачи са Ebay.com и Alibaba.com, следвани от Amazon.com и TinyDeal.com.

    Изследването разглежда и причините за отказ от пазаруване онлайн. Най-често потребителите посочват, че не желаят да плащат през интернет и да дават личните си данни, както и че биха искали първо да пробват продукта или да го получат незабавно.

    Проучването показва, че преобладаващият брой потребители в България не използват платени онлайн услуги. Най-непопулярни са музикалните онлайн услуги, които се ползват от едва 4% от потребителите. Около 10% от всички анкетирани ползват платени онлайн телевизионни услуги. Приблизително същият е и процентът на потребителите, които си плащат, за да гледат филми и сериали онлайн. Близо 8% от респондентите споделят, че са се възползвали от други платени приложения. Най-популярни сред българските потребители са облачните хранилища за съхранение на данни (30%) и торент сайтовете за сваляне и споделяне на файлове (25%).

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 28 минути
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 38 минути
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 59 минути
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 час
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 3 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години