€6 милиона са вложени в разширяване на логистичната база на пивоварна „Астика“ в Хасково
„Каменица“ АД обяви направените през изминалите 18 месеца инвестиции в пивоварната на дружеството в град Хасково. Това стана по време на специално събитие, на което присъстваха и Георги Иванов, кмет на община Хасково, Добри Беливанов, областен управител на Хасково, Стамен Янев, изпълнителен директор на Българска агенция по инвестициите, и Стефан Димитров, областен председател на КРИБ за региона.
„Каменица” АД е водеща пивоварна компания в България. Портфолиото ѝ включва местните марки Каменица, Астика, Бургаско пиво, Славена, както и водещите световни марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen. На 18. юни 2012 компанията Молсън Коорс Брюинг Къмпани (Molson Coors Brewing Company) обявява придобиването на групата СтарБев (част от която е „Каменица” АД). Новата бизнес единица носи името Молсън Коорс Централна Европа (Molson Coors Central Europe). Дружеството оперира с две пивоварни в градовете Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите възлиза на около 680 работници и служители и с това компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната.
От началото на 2014 дружеството е инвестирало 30 милиона евро в капиталови вложения по проекти в пивоварна „Астика“. Близо 6 милиона евро са инвестициите само в логистичната база на бирения производител в Хасково, която след направените разширения сега е с обща площ около 20 000 кв. м.
В пивоварната е интегриран уникалният за страната анаеробен реактор, който осигурява пречистването на отпадните води на пивоварната и е част от дългосрочните инвестиции на компанията за нулево замърсяване от производствения процес.
Общата стойност за интегриране на иновативната технология е близо 3 милиона евро и ще позволи пречистването на 60% от отпадъчните води, отделяни в производствената дейност на пивоварна „Астика“. По този начин ще спомогне за още по-пълноценното функциониране на аеробната пречиствателна станция на пивоварната, която пречиства отпадните води и на всички фабрики в Северна индустриална зона на Хасково. Наред с това реакторът ще произвежда биогаз като субпродукт, който може да бъде използван като алтернативно гориво, което да обслужва енергийните нужди на пивоварната.
Молсън Коорс Брюинг Компани e една от най-големите пивоварни в света.Тя оперира бизнес единици в Канада, САЩ, Великобритания, Централна Европа, както и Молсън Коорс Интернешънъл. Компанията има разнообразно портфолио от собствени и партньорски брандове, сред които знакови марки като Coors Light, Molson Canadian, Carling и Staropramen. През 2011 Molson Coors е включен в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index), най-признатият в световен мащаб стандарт за устойчивост за глобалните корпорации.
Световният бирен производител Molson Coors от години следва устойчив модел на развитие на бизнеса си като голямата философия на гиганта е заключена в идеята за „Нашия бирен отпечатък“ (Our Beer Print). В основата на стратегията за корпоративна отговорност на компанията е разбирането, че всеки път, когато някой вземе бира в ръка, след нея остава бирен отпечатък под формата на мокра следа, която остава на бирената подложка. В ядрото на философията за „Нашия бирен отпечатък“ е заложен стремежът на компанията да увеличава положителния и да минимизира негативния ефект от своята дейност върху всички засегнати страни – околната среда, хората и общностите.
От Molson Coors са си поставили амбициозната цел до 2020 компанията да не изпраща каквито и да било отпадъци към сметищата.