От Visa Европа отчитат и силни данни по отношение на онлайн търговията в този период
С 21% се увеличават похарчените в чужбина средства от българи по великденските празници тази година (9-13 април), спрямо миналата (17-21 април), като достигат €6,6 млн. Направените покупки са близо 140 хил. (+13% спрямо 2014), показват данните на Visa Европа за България (разплащания, извършени лице в лице на ПОС терминали, онлайн разплащанията и разплащания на стоки и услуги без физическо наличие на картата-МОТО трансакции).
Тази година българите са похарчили малко над €3,024 млн. за покупки на ПОС терминали (+37% спрямо 2014). Най-много средства са изразходвани в Италия, където родните потребители са направили над 4 400 покупки на стойност над €420 хил., което е повече от 50% ръст в потребителския разход на българите на Апенините. Това е и най-голямата сума в сравнение с всички останали държави по света.
Значителна употреба на български карти Visa на ПОС терминали е регистрирана също във Великобритания, Турция, Франция, Австрия, Германия, Испания и САЩ. Във Великобритания българите са направили над 6 600 покупки или с 51% повече спрямо 2014. В съседна Турция са обработени близо 3 500 трансакции или ръст от 67% в общия потребителски разход в сравнение с предходната година. Извършените в тези седем страни плюс Италия трансакции съставляват близо 65% от стойността на общия брой трансакции на ПОС терминали с карти Visa.
Употреба на български карти Visa през този период е регистрирана и в екзотични дестинации като Папуа Нова Гвинея (островна държава в Океания), Кюрасао (островна държава в южната част на Карибско море), Тринидад и Тобаго, Бахамските острови, Барбадос и Френска Гвиана.
Visa Европа в България отчита силни резултати и в областта на онлайн търговията, където са регистрирани трансакции на обща стойност 3,069 млн. евро или с близо 8,5% повече в сравнение с периода 17-21 април 2014. Българските потребители са пазарували най-много от търговци, регистрирани във Великобритания, Унгария, Ирландия и САЩ, като в тези четири страни са направени близо 75% от всички покупки онлайн. Най-малък е делът на разплащанията на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции) – малко над 535 хил. евро, което представлява ръст от близо 30% в сравнение с 2014.