Това е най-голямата планирана инвестиция на компанията в пивоварна „Пиринско“ за 2015
„Карлсберг България“ инвестира 5 млн. лв. в пивоварна „Пиринско“ в Благоевград, съобщиха от компанията. Това е най-голямата планирана инвестиция на „Карлсберг България“ в пивоварната за 2015.
Carlsberg Group е четвъртата по големина пивоварна компания в света с широко портфолио от марки бира и други напитки. Carlsberg Group има над 40 000 служители, а продуктите на компанията се предлагат на над 150 пазара. През 2013 компанията е продала близо 30 млрд. бутилки бира. В България продуктовото портфолио включва националните Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar и немската пшеничена бира Erdinger. Перла в короната на Карлсберг България е сайдерът Somersby, който се произвежда и предлага в четири разновидности – ябълка, круша, къпина и нар.
Средствата ще бъдат вложени в изграждането на иновативна технология в пречистването на отпадните води от производството, която съвременните европейски пивоварни прилагат.
Новата функционалност в оперативния процес ще включва няколко стъпки, като нововъведението е анаеробен биологичен реактор, наречен BIPAQ IC реактор за вътрешно пречистване на водите. Анаеробният реактор осигурява пречистването на отпадните води на завода и е част от дългосрочните инвестиции на "Карлсберг България", които имат за цел да сведат замърсяването от производствения процес до минимум. Тези води ще повишат капацитета на пречиствателната станция на пивоварната.
Новото съоръжение ще започне да функционира пълноценно в края на летния сезон.
По данни на агенция A/S Nielsen „Пиринско“ и „Шуменско“ са най-бързо развиващите се бирени марки (сред седемте най-силни) в общия пазар на бира у нас от началото на годината до момента, сравнено със същия период на изминалата година. „Пиринско“ е увеличило с 13% обема на продажбите си за този период. В същото време, „Карлсберг България“ е най-бързо развиващата се компания на бирения пазар. Данните на агенцията показват, че „Карлсберг България“ постига 10% ръст на обемите, когато целият бирен пазар е в застой.