петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5886 прочитания

    Lufthansa: Вярваме, че пазарът в България е обещаващ и ще расте

    Хайке Бирленбах, вицепрезидент на Lufthansa за Европа, пред Economy.bg
    08 октомври 2015, 17:34 a+ a- a

    Lufthansa отбеляза 45 години присъствие в България. Компанията започва дейността си у нас през 1970 с полет от София до Франкфурт. Авиокомпанията държи пазарен дял от около 18% в България, което я нарежда на втора позиция, а Lufthansa Group (част от която са Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss International Airlines и Brussels Airlines) е най-голямата авиационна група в България с пазарен дял около 30%. Lufthansa предлага 35 ежеседмични полета до Франкфурт и Мюнхен от София. Общият брой седмични полети, предлагани от цялата група Lufthansa от България по зимния график 2015/2016, е 73 полета до 4 различни дестинации (Франкфурт, Мюнхен, Виена, Цюрих). През 2014 Lufthansa отчита рекорден брой пътници, пътуващи от/ до България – 415 хиляди, което е ръст от 19% спрямо предходната година. Цялата група Lufthansa е превозила общо 750 хиляди пътници от/ до България през 2014.
    От началото на лятото на 2016 Lufthansa започва да предлага широколентов интернет на борда на полети на къси и средни разстояния и така ще стане първата авиокомпания в Европа, която въвежда услугата за кратки и средни разстояния.
    От тази есен всички самолети на Lufthansa на дълги разстояния предлагат най-новата Premium Economy класа, която е с 50% повече пространство за краката, ширина и наклон, обновено кулинарно обслужване и позволение за две чанти, вместо една, за разлика от икономичната класа.

    Как Lufthansa оценява пазара у нас и какви мерки компанията предприе, за да се предотвратят бъдещи инциденти, като катастрофата на Germanwings, Economy.bg попита Хайке Бирленбах, вицепрезидент на Lufthansa по продажбите и услугите за Европа.

    Как Lufthansa оценява пазарът у нас след 45 години присъствие в България?

    Г-жо Бирленбах, отбелязвате 45-годишно присъствие в България. Какъв прогрес отчитате? Как оценявате пазара у нас?
    Много сме горди, че след 45 години продължаваме да присъстваме и да обслужваме клиентите си тук. Капацитетът ни в страната се увеличава постоянно. Доволни сме от растежа тук, който е изключителен за региона на Югоизточна Европа. Имаме все повече пасажери от този пазар, който ползват Lufthansa, за да пътуват по света.

    Каква позиция заема Lufthansa в сравнение с другите компании, присъстващи на пазара в България?
    Групата Lufthansa има пазарен дял от около 30%. Това е доста добро пазарно позициониране. Разбира се, ще се стремим да увеличим този дял в бъдеще. Вярваме, че този пазар е обещаващ и ще расте.

    Планирате ли да пуснете нови лини от София?
    В момента не планираме нови дестинации. Фокусът ни е върху пасажерите от София, които ползват авиолиниите на Lufthansa за връзка с други дестинации по света чрез нашите оперативни центрове и по-конкретно Франкфурт и Мюнхен, но също Виена и Цюрих.

    Имате ли пилоти от България?
    Да, имаме български пилот (бел. ред.: Марио Бакалов). Той е много специален. Пилотира най-големия пътнически самолет в света – Airbus A380. Чух, че е много известен в България. За момента е само той. Но има възможности. Ние се разрастваме и ще са ни нужни пилоти особено за новата ни авиокомпания – Eurowings. Така че ако има българи, които искат да станат пилоти при нас, то те са добре дошли.

    Lufthansa след катастрофата със самолет на Germanwings

    Lufthansa обяви планове за изненадващи медицински прегледи на пилотите, за да се предотвратят трагедии като тази с катастрофата на Germanwings. На какъв етап са тези планове?
    Lufthansa винаги е правила много прецизни медицински прегледи както преди, така и сега. Правим доста обхватни медицински прегледи не само на пилотите, но и на кабинния екипаж. Има правила и регулации, които следваме точно. Нашите вътрешни правила в Lufthansa са дори още по-стриктни.

    Какви други мерки предприехте, за да се избегнат подобни инциденти?
    С инциденти като този обикновено има разследване, което все още продължава, за да се проверят всички детайли, какво точно се е случило. Както знаете, този инцидент не е бил породен от някакъв технически проблем или от нещо, касаещо обучението на пилотите ни. Разбира се, Lufthansa работи с властите по всички аспекти на случая.

    Интернет в самолета и нова Premium Economy класа - откога и за кои полети?

    От тази есен всички ваши самолети на дълги разстояния започват да предлагат новата Premium Economy класа? За какъв тип пътници е предназначена тя?
    Щастливи сме, че вече всички самолети на дълги разстояния са оборудвани и готови да предлагат новата Premium Economy класа. С нея се фокусираме върху различни таргет групи. Най-напред, това са някои корпоративни клиенти, които пътуват често по бизнес и искат да пътуват по по-комфортен начин. Осъзнаваме също, че има много хора, пътуващи с лична цел, които търсят комфорт. Те също ще бъдат наша целева група в бъдеще.

    От 2016 планирате да предложите wi-fi на борда на самолетите си. За кои полети ще е валидна услугата?
    Вече имам добър опит с wi-fi на борда на самолетите ни, извършващи междуконтинентални полети. Той се използва от нашите клиенти и те оценяват добре услугата. Затова Lufthansa реши да направи допълнителна инвестиция. От 2016 започваме да предлагаме интернет на борда на нашите самолети A320 (бел. ред.: според Бирленбах те летят и до България). Така нашите пасажери ще имат интернет връзка през целия полет.

    Какъв е отговорът на Lufthansa на нискотарифните авиопревозвачи?

    Тази седмица изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри обяви пред германския вестник Welt am Sonntag, че намаляват почти наполовина цените на билетите си заради ниската цена на петрола. Вие имате ли подобни планове?
    Ние постоянно адаптираме ценовите си нива. Цената на билета за конкретен полет зависи от търсенето и предлагането. Имаме много усъвършенствана система за управление на приходите, така че да предлагаме атрактивни цени за всички полети. Цената наистина винаги зависи от дестинацията, от периода на пътуване и от типа на самолета. През последните години доказахме, че сме способни да се адаптираме.

    Обмисля ли Lufthansa сътрудничество с нискотарифни авиопревозвачи? Изпълнителният директор на Ryanair коментира, че подобно сътрудничество е неизбежно и необходимо. По думите му то би могло да се приложи по отношение на полетите на средни разстояния.
    Логиката на Lufthansa е двупосочна. От една страна са клиентите, които искат качествена услуга и за тях ние допълнително усъвършенстваме услугите си. Освен това ние вече имаме и Eurowings. Брандът ще обслужва пазара с чувствителните по отношение на цената клиенти. Така че ние вече имаме нискотарифен авиопревозвач в групата Lufthansa. В момента се инвестира сериозно в него, като целта ни е да станем третият най-голям нискотарифен превозвач на пазара в Европа.

    С други думи Eurowings е отговорът на Lufthansa на нискотарифните авиопревовачи?
    Точно така. Eurowings в момента се разраства и е доста добре представен на някои пазари. Вярваме, че това е правилният отговор на това, което се случва на авиопазара в Европа.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 3 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 3 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 4 часа
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 4 часа
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 5 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове