Агенцията за малки и средни предприятия е организирала участия за български фирми в общо 12 международни изложения в страната и чужбина
През 2015 около 61% от БВП на България или 74 млрд. лева оборот идват от дейността на микро малките и средни предприятия в страната. От тях над 50% са от малкия бизнес в цялата страна. Това съобщи Мариета Захариева, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), предаде БНР.
От 2016 ИАНМСП започва да подпомага малкия и среден бизнес за участия в панаири и изложения в България. Първите събития, за които агенцията ще подпомогне бизнеса, са „Стройко“, „Светът на мебелите“ и Webit.
Също от тази година агенцията ще поема 80% от разходите за наем на изложбени площи и изграждането на щандове за бизнеса на международни изложения и панаири. Останалите 20% са самофинансиране от фирмите.
Към момента ИАНМСП съдейства и за присъствието на дребния бизнес в две делегации – в Техеран заедно със зам.-министъра на икономиката (6-9 март) и в Будапеща с министъра на икономиката Божидар Лукарски (16-18 март).
Изпълнителната агенция е организирала 9 колективни участия на български фирми на международни изложения в чужбина и 3 на международни изложения в страната. Те ще състоят до средата на тази година. Средствата за организацията са 1,4 млн. лв., осигурени от Министерството на икономиката.