вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3222 прочитания

    BlackBerry се отказва от бизнеса си с мобилни телефони

    Компанията ще възложи тази дейност на външни изпълнители и ще се съсредоточи върху софтуерния си бизнес
    29 септември 2016, 10:49 a+ a- a

    BlackBerry Ltd. Съобщи, че ще спре да произвежда своите мобилни телефони, които някога бяха лидер на пазара, коментира The Wall Street Journal. Вместо това компанията, която преди повече от 2 десетилетия сложи началото на ерата на смартфоните, ще се съсредоточи върху създаването на софтуерни продукти.

    Стратегията, която се изготвя в продължение на една година, гласи, че компанията ще спре да произвежда всякакви хардуерни части за телефони. Тази нейна дейност ще бъде прехвърлена към външни партньори.

    BlackBerry пусна двупосочна обмяна на съобщения през далечната 1998, като бе пионер в технологията, припомня WSJ.

    В момента делът на компанията в глобалния пазар на смартфони е под 1%, след като няколко поредни години BlackBerry губи от конкуренти като Apple и Samsung. Дори с оглед на този факт, решението да спре производството на своите телефони, които навремето са с огромна преднина пред тези на конкуренцията, показва колко много е пострадала компанията след първоначалния си успех, коментира изданието.

    Според главния изпълнителен директор на канадската компания Джон Чен „това е най-добрият начин да подобрим доходността в бизнеса с устройства“. Пред журналисти той съобщи, че „промяната е направена“ и сега той ще се съсредоточи върху растежа.

    Преди около 10 години BlackBerry е най-голямата компания в Канада по пазарна капитализация, като се оценява на 83 милиарда долара. В момента оценката ѝ е паднала до 4,1 милиарда долара по данни на FactSet data, уточнява още изданието. По време на най-добрите си години, особено през 2011 компанията има 17 хиляди служители. В края на фискалната 2016 те са едва 5 хиляди.

    Компанията е подписала договор с индонезийската BB Merah Putih, която ще произвежда, разпространява и продава устройства с марката BlackBerry. Индонезия е най-големият пазар на марката. От компанията съобщават че са в късен етап на преговори за подобен договор в Китай и работят по подобни споразумения с няколко компании в Индия, съобщава „Ройтерс“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ
    преди 3 часа
    OpenAI навлиза в Азия
    Първият офис в региона е в Япония
    преди 3 часа
    Откриха една от най-големите детски градини в София
    Продължава строителството на 17 нови детски градини, до края на 2024 се очаква да приключи изграждането на 13 от тях
    преди 5 часа
    преди 21 часа
    И Велико Търново с вертолетно летище за спешна медицинска помощ по въздух
    До момента България разполага с 3 вертолетни летища в София и по 1 във Варна, Панагюрище и Русе