Най-много средства онлайн харчим за дрехи, сочи доклад на Еcommerce Europe
Над 1.1 млн. българи или 19% от населението на страната над 15 години вече пазаруват онлайн. Това сочат данни на организацията Еcommerce Europe.
В мрежата българите са похарчили 300 млн. евро за покупки през 2015, показват данните. За тази година прогнозата е за 342 млн. евро. Делът на електронната търговия достига 1.3 от общата търговия у нас.
Сред онлайн продуктите българинът най-много харчи за дрехи (49 млн. евро през 2015) и технологични изделия (23 млн. евро през 2015).
По отношение на услугите на челно място са харчовете за самолетни билети и настанявания – 100 млн. евро.
Средната сума, изхарчена от един потребител онлайн през 2015, е 262 евро. За сравнение през 2014, когато броят на пазаруващите българи онлайн е бил 1 млн. души, средната сума е била 248 евро.