Няколко финансови институции отвъд океана представиха свои автоматизирани дигитални финансови съветници
Тази седмица Bank of America, MasterCard и няколко финансови стартъпа обявиха, че започват да използват нови инструменти, известни като чатботове. Те ще помагат на клиентите им да се осведомяват за сметките си, да правят трансакции и да получават финансови съвети чрез текстови съобщения или гласови услуги като Facebook Messenger и Echo на Amazon, съобщава New York Times.
Ранните версии на финансовите чатботове реално осигуряват само базова информация за последни трансакции и кредитни лимити. Компаниите обаче са си поставили за цел да ги превърнат в напълно автоматизирани финансови асистенти, които да предоставят цялостна услуга на клиентите. Така например те трябва да могат да правят плащания от името на клиентите и да следят бюджета им вместо тях.
Тези чатботове работят основно чрез софтуер за изкуствен интелект, който извлича информация и я превръща в разбираеми отговори на въпроси. По подобен начин оперира и виртуалният асистент на Apple Siri.
Много компании залагат на това, че автоматизираните ботове в двата им варианта – писане на съобщения и гласови команди и отговори, ще се превърнат в преобладаващия интерфейс за достъп до клиенти. Според бизнеса този вид комуникация ще отстъпи място на приложенията и сайтовете в бъдеще.
Чатботът на Bank of America Erica може да спестява вместо вас. Ранната ѝ версия може да проследява разходите ви, кредитния ви рейтинг, да наблюдава навиците ви за харчене на пари и да предлага съвети как да плащате сметките си.
Само ден след представянето на Ерика MasterCard представи своя Kai, който ще може да се ползва от банки, които издават този вид карти. За момента нито Ерика, нито Кай са налични за потребителите, а компаниите все още не съобщават за официална дата за пускане в обща употреба.
Според компаниите от Силициевата долина, които работят в сферата на финансите, дигиталните финансови помощници трябва да бъдат създавани от външни компании, за да могат да се свързват с всички сметки, които потребителят има и да предоставят безпристрастни съвети, пише още изданието.