вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5020 прочитания

    Банките се ориентират към автоматизирано обслужване на клиенти

    Няколко финансови институции отвъд океана представиха свои автоматизирани дигитални финансови съветници
    27 октомври 2016, 11:29 a+ a- a

    Тази седмица Bank of America, MasterCard и няколко финансови стартъпа обявиха, че започват да използват нови инструменти, известни като чатботове. Те ще помагат на клиентите им да се осведомяват за сметките си, да правят трансакции и да получават финансови съвети чрез текстови съобщения или гласови услуги като Facebook Messenger и Echo на Amazon, съобщава New York Times.

    Ранните версии на финансовите чатботове реално осигуряват само базова информация за последни трансакции и кредитни лимити. Компаниите обаче са си поставили за цел да ги превърнат в напълно автоматизирани финансови асистенти, които да предоставят цялостна услуга на клиентите. Така например те трябва да могат да правят плащания от името на клиентите и да следят бюджета им вместо тях.

    Тези чатботове работят основно чрез софтуер за изкуствен интелект, който извлича информация и я превръща в разбираеми отговори на въпроси. По подобен начин оперира и виртуалният асистент на Apple Siri.

    Много компании залагат на това, че автоматизираните ботове в двата им варианта – писане на съобщения и гласови команди и отговори, ще се превърнат в преобладаващия интерфейс за достъп до клиенти. Според бизнеса този вид комуникация ще отстъпи място на приложенията и сайтовете в бъдеще.

    Чатботът на Bank of America Erica може да спестява вместо вас. Ранната ѝ версия може да проследява разходите ви, кредитния ви рейтинг, да наблюдава навиците ви за харчене на пари и да предлага съвети как да плащате сметките си.

    Само ден след представянето на Ерика MasterCard представи своя Kai, който ще може да се ползва от банки, които издават този вид карти. За момента нито Ерика, нито Кай са налични за потребителите, а компаниите все още не съобщават за официална дата за пускане в обща употреба.

    Според компаниите от Силициевата долина, които работят в сферата на финансите, дигиталните финансови помощници трябва да бъдат създавани от външни компании, за да могат да се свързват с всички сметки, които потребителят има и да предоставят безпристрастни съвети, пише още изданието.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 минути
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 41 минути
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес
    преди 17 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 19 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти
    преди 19 часа
    преди 20 часа
    Tesla намали допълнително цените в САЩ и Китай
    В Азия цената е намалена с около $2000