събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3677 прочитания

    Млечни компании: Изискването да има само една възможна опаковка от пластмаса е ограничаващо

    Българският институт по стандартизация реши да не се актуализира БДС стандартът при киселото мляко при опаковките
    17 юли 2017, 09:57 a+ a- a

    Изискването да се използват опаковки само от един вид пластмаса (PS) е ограничаващо и противоречи на пазарната логика. Това се посочва в становище на „ОМК“, „Димитър Маджаров-2“ и„Полидей-2“ по повод взетото в петък на заседание на Техническия комитет на Българския институт по стандартизация (БИС) решение да не се актуализира БДС стандартът при киселото мляко при опаковките. Публикуваме тяхното становище, без редакторска намеса. 

    „Уважаваме решението, което Техническият комитет на БИС взе. Не можем обаче да разберем мотивите зад това решение - да има само една възможна опаковка от пластмаса, в която се предлага киселото мляко по БДС стандарт, а именно – полистиирен (PS).

    Изискването да се използват опаковки само от един вид пластмаса (PS) е ограничаващо и противоречи на пазарната логика. Новите технологии на производство предлагат опаковки, които са по-подходящи и по-безопасни за здравето на хората, разрешени са от българското и европейското законодателство, НЕ променят съдържанието на уникалното българско кисело мляко, ползите за здравето и характеристиките на този типично български продукт. Имаме анализи, с които можем да докажем това. 

    Ограничаването на опаковките само до един вид позволява на фирми-производителки на опаковки да спекулират с цената на единствения възможен материал.

    Изключително сме разочаровани от натиска, който се оказа върху нас като производители с доказано качество на продукта и с доверието на потребителя.  Отказваме да участваме във войната, която се води срещу нас. 

    Вярваме, че рано или късно БДС стандартът при българското кисело мляко ще се осъвремени.   

    Българският потребител има право да консумира своето уникално кисело мляко, със същите полезни за здравето качества, по същата стара рецепта, но в по-безопасни и по-щадящи околната среда опаковки. Опаковките на XXI век.“ 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 16 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 16 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 16 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 18 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години