петък, 23 февруари 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2129 прочитания

    Млечни компании: Изискването да има само една възможна опаковка от пластмаса е ограничаващо

    Българският институт по стандартизация реши да не се актуализира БДС стандартът при киселото мляко при опаковките
    17 юли 2017, 09:57 a+ a- a

    Изискването да се използват опаковки само от един вид пластмаса (PS) е ограничаващо и противоречи на пазарната логика. Това се посочва в становище на „ОМК“, „Димитър Маджаров-2“ и„Полидей-2“ по повод взетото в петък на заседание на Техническия комитет на Българския институт по стандартизация (БИС) решение да не се актуализира БДС стандартът при киселото мляко при опаковките. Публикуваме тяхното становище, без редакторска намеса. 

    „Уважаваме решението, което Техническият комитет на БИС взе. Не можем обаче да разберем мотивите зад това решение - да има само една възможна опаковка от пластмаса, в която се предлага киселото мляко по БДС стандарт, а именно – полистиирен (PS).

    Изискването да се използват опаковки само от един вид пластмаса (PS) е ограничаващо и противоречи на пазарната логика. Новите технологии на производство предлагат опаковки, които са по-подходящи и по-безопасни за здравето на хората, разрешени са от българското и европейското законодателство, НЕ променят съдържанието на уникалното българско кисело мляко, ползите за здравето и характеристиките на този типично български продукт. Имаме анализи, с които можем да докажем това. 

    Ограничаването на опаковките само до един вид позволява на фирми-производителки на опаковки да спекулират с цената на единствения възможен материал.

    Изключително сме разочаровани от натиска, който се оказа върху нас като производители с доказано качество на продукта и с доверието на потребителя.  Отказваме да участваме във войната, която се води срещу нас. 

    Вярваме, че рано или късно БДС стандартът при българското кисело мляко ще се осъвремени.   

    Българският потребител има право да консумира своето уникално кисело мляко, със същите полезни за здравето качества, по същата стара рецепта, но в по-безопасни и по-щадящи околната среда опаковки. Опаковките на XXI век.“ 

    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 16 часа
    Парламентът даде достъп на финтех компаниите до банковите ни сметки
    Новата евродиректива за платежните услуги беше окончателно приета от Народното събрание
    преди 16 часа
    ЧЕЗ продава активите си в България
    Купувач е българското дружество "Инерком България"
    преди 21 часа
    Частната болница „Вита“ откри нова база
    Инвестицията е на стойност над 20 млн. лева
    преди 23 часа
    Една трета от хората предпочитат телефоните пред семействата си
    Проблемите със смартфоните се задълбочават сред по-младите поколения като повече от половината от тях описват телефона си като своя най-добър приятел, сочи международно проучване