сряда, 20 септември 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5000 прочитания

    WITTE Automotive: Разкриваме още 500 работни места в Русе през следващите 5 години

    Д-р Христо Христов, управител на ВИТТЕ Аутомотив България, пред Economy.bg
    21 август 2017, 10:40 a+ a- a

    Германският производител на автомобилни заключващи системи WITTE Automotive планира да разшири производството си у нас. Компанията, която присъства в страната ни от 2008 чрез дъщерното дружество ВИТТЕ Аутомотив България, ще разкрие нови 500 работни места през следващите пет години. В момента в завода в Русе работят 800 души. С планираното разширение общият брой на служителите на немския производител в България ще достигне 1300.
    Клиенти на компанията у нас са известни марки като: Volkswagen, Audi, Ford, General Motors, Volvo, BMW, Daimler, Toyota и др.

    За плановете на немското дружество у нас Economy.bg разговаря с д-р Христо Христов, управител на ВИТТЕ Аутомотив България.

    WITTE Automotive присъства в България от 2008. Какъв е размерът на инвестицията ви у нас досега?
    Досега са инвестирани над 20 млн. евро.

    Планирате ли разширяване на инвестицията?
    Компанията ще продължи развитието си, като до средата на 2018 година ще удвои производствения си капацитет в Русе. Разширението на завода предвижда изграждане на ново производствено хале, както и прилежаща логистична и техническа инфраструктура.

    Колко служители имате в момента?
    Към момента в компанията работят около 800 души.

    Планирате ли да разкриете нови работни места?
    Заложено е персоналът в идващите пет години да нарасне с 400 до 500 души, а производството да се удвои.

    Какъв тип специалисти ще търсите?
    Компанията ще даде възможност за професионално развитие на специалисти в областта на мехатрониката, качеството, инженеринга, логистиката, както и на стотици работници в производството.

    Срещате ли трудности с намирането на подходящи кадри? Как се справяте?
    Затрудненият пазар на кадри в България се отразява и на нашата компания. Стараем се с много широк социален пакет и придобивки да създаваме атрактивни условия за новите служители. Заводът предлага много добри условия за работа и възможности за професионално развитие. Това ни помага да продължаваме да растем и да сме привлекателни за добрите специалисти не само от Русе, но и от околните области. Като пример ще отбележа, че нашата компания е една от малкото в България, която има напълно климатизирани помещения, включително и производствените халета.

    Как плановете за въвеждане на дуално образование могат да помогнат за адресиране на това предизвикателство?
    Дуалното образование би било много полезно, особено за техническия персонал, нищо не може да замени практическия опит. Ако бъдат изгладени проблемите, свързани с този вид образование, и младите хора осъзнаят и поемат отговорността и ангажимента, че придобиването на такъв вид опит е ключов за техния успех, то формулата за успеха и за тях, и за нас е гарантирана.

    Какви продукти произвеждате?
    ВИТТЕ Аутомотив България основно произвежда размерни компенсатори, ключалки за седалки, заключващи системи за достъп, ключалки за предните капаци и др. Занапред заводът трябва да се оформи като водещ производител на групата Witte за тези продуктови групи.

    Кои са основните клиенти на продукцията ви?
    Компанията има над 70 клиента, като доставя продукция на 270 клиентски завода по цял свят (без Австралия). Най-големите ни клиенти са: Volkswagen, Audi, Ford, General Motors, Volvo, BMW, Daimler, Toyota и др. Месечно около 4,7 милиона продукта се изнасят към клиентите.

    Как оценявате потенциала на аутомотив индустрията в България?
    В последните 20 години България се развива много успешно като доставчик на части за автомобилната индустрия. Може да се каже, че нашата дестинация се оформи като специализиран доставчик на електронни компоненти, кабелни комплекти, мехатронни продукти, уплътнения. България си спечели име на надежден и качествен доставчик. Доказателство за това е, че повечето фирми, които веднъж са започнали, на следващ етап правят няколко разширения.

    Кои според Вас са основните пречки България да привлече автомобилопроизводител?
    Това е много комплексен и мащабен проект, изискващ едновременното комбиниране на няколко ключови фактора – наличие на подходяща площ от около 3-5 хил. дка, логистична инфраструктура около нея, концентрация на висококвалифицирани работници и специалисти (около 3-5 хиляди) на едно място, както и традиции. За мащабите на България това е доста трудна задача. Оценявайки географската структура на заводите на големите автомобилни производители в нашия район, според мен е много по-реалистично България да продължава да се развива като специализиран доставчик на автомобилни части.

    Как привличането на автомобилопроизводител би се отразило на бизнеса ви?
    Автомобилният сектор е глобален сектор с глобални правила и доставките се базират на дългосрочни договори с избраните доставчици. В тази връзка глобалните доставчици развиват световна мрежа от производствени и логистични центрове, за да доставят на своите клиенти по цял свят. От гл. т. на производствените центрове, като нашия, по-важен фактор са ниските производствени разходи, а доставката до клиентите е обект на глобална логистика. Както споменах, от България доставяме до заводи по целия свят.

    Какви са основните предизвикателства пред немските инвеститори у нас?
    Като за всички останали – квалифицирани кадри, инфраструктура, държавна подкрепа.

    Какъв е потенциалът на Русе и региона да привлича и задържа чужди инвеститори?
    В последните години Русе се връща към своите големи индустриални традиции отпреди 30-50 години. Градът е притегателен център както за специалисти от район от около 100-150 км, така и за инвеститори. Доказателство е, че заедно с Пловдив са двата най-бързо развиващи се градове в България. Фактът, че вече няколко големи фирми като Witte са в Русе и се разширяват, предполага бъдеще за града. Местното ръководство на Общината подпомага изключително активно инвеститорите и това е ключово да идват нови инвеститори и да остават в Русе.

    Нагоре
    Отпечатай
    Коментари ()
     

    преди 2 часа
    Започна изграждането на комплекс Central park в Бургас
    Проектът предвижда 690 апартамента и офис площи с до 5 000 работни места
    преди 4 часа
    Wizz Air ще лети вече и до Малага
    От март компанията ще стартира най-новия си маршрут: София – Малага
    преди 7 часа
    Първите проверки за пари на каса сочат масова липса
    Фирмите имат 10 дни за корекция на декларациите си
    преди 7 часа
    В Бургас стартират безплатни обучения по програмиране
    За записване не се изисква предишен опит, а завършилите курсовете ще имат статут на младши програмист