неделя, 19 ноември 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2531 прочитания

    eMag: Очакваме екипът ни в България да нарасне почти двойно

    За плановете на компанията вижте какво сподели Юлиан Станчиу, изпълнителен директор на „Данте Интернешънъл“, пред Economy.bg
    01 септември 2017, 17:48 a+ a- a

    „Ние сме компания, която базира своите решения на данни. Ако нещо не може да бъде измерено, най-вероятно няма да го направим“, разказва ми Юлиан Габриел Станчиу. По думите му в бъдеще при пазаруване онлайн ще ни се струва, че сме все едно в един голям магазин, а рафтовете се подреждат според индивидуалните ни предпочитания. Той е убеден, че институциите могат да бъдат променени към по-добро, стига бизнесът да се включи в процеса по промяна.

    Станчиу заедно с МИХ Алегро Б.В. е собственик и изпълнителен директор на „Данте Интернешънъл“ С.А. Дружеството притежава и управлява бизнеса на eMag („Емаг Интернешънъл“ ЕООД) в България. Бизнес моделът на предприятието включва пазарна система, в която други търговци на дребно могат да предлагат разнообразие от стоки за продажба на www.emag.bg. През 2017 се очаква оборотът на „Данте Интернешънъл“ С.А. да надхвърли 1 млрд. евро.

    Срещнахме се с г-н Станчиу по повод откриването на нов офис на eMag в България. Вижте какво сподели той пред екипа на Economy.bg за плановете за развитие на компанията у нас:

    Как изглежда пазарът за електронна търговия през Вашите очи?
    Пазарът за електронна търговия е изключително обещаващ. Първо, ако погледнем разходите на потребителите – те растат. Второ, ако погледнем колко голям дял има електронната търговия в цялата търговия на дребно и сравним това съотношение с други пазари като Полша, Германия, Великобритания – то в България има много, накъдето да се расте.

    Къде виждате най-голям потенциал за растеж?
    Що се отнася до категории, мисля, че в дългосрочен план най-печеливша ще бъде модата. При тази категория ще наблюдаваме най-голям обем и най-висока стойност. Категории като домашни потреби, градинарски инструменти и традиционните ни категории – електроника, джаджи, компютри, домашни уреди, също имат значителен потенциал за ръст.

    Какви са плановете за развитие на компанията? Вижте какво сподели Юлиан Станчиу, изпълнителен директор на "Данте Интернешънъл" пред Economy.bg.

    В България относителният дял на електронната търговия спрямо целия ритейл е нисък. Може ли да очакваме той да достигне нива, сходни с тези в Западна Европа в рамките на няколко години?
    Определено. Най-вече заради средния сегмент от населението. Хората използват много интернет и услуги като онлайн банкиране например.

    Какви са плановете ви за развитие тук, в България?
    През последната година разширихме търговския си екип доста. Стефана е генерален мениджър, Константин е начело на търговския отдел, доста опитни хора работят тук. Ще разширяваме екипа още. Като начало, догодина ще основем ново дружество в България и ще доставяме продуктите си на местно ниво. Това е голяма промяна. Друга голяма промяна е въвеждането на Marketplace. Всички търговци, ползващи платформата, ще започнат да продават международно – в други пазари, където има Marketplace. Могат да постигнат значителни приходи. Общо продаваме стоки на стойност над 1 млрд. евро в рамките на четирите държави, в които оперираме. Българските продавачи ще могат да започнат да изследват тези възможности, използвайки платформата Marketplace. Това е нещо изключително ценно както за местните предприемачи, така и за икономиката.

    Т.е. идеята е български търговци да имат улеснен достъп до външни пазари?
    Да, ние вече работим с някои български търговци, тестваме системата. Те постигат изключително добри резултати. Това, което искаме, е да им предложим системен подход – да им помогнем със съдържанието, с установяване на местно представителство, с местното законодателство. Защото, за съжаление, законодателството е различно. Дори и всички държави, в които изнасяте, да са част от ЕС, продължава да има разлики по отношение на законодателството, а това поставя някои бариери. Искаме да въведем системен подход, който да направи всичко по-лесно за клиентите ни.

    Възможно ли е партньорство между еМаг и Български пощи? Вижте какво сподели пред Economy.bg Юлиан Станчиу, изпълнителен директор на "Данте Интернешънъл".

    Планирате ли изграждане на логистичен център в България?
    Не, ще използваме съществуващи логистични центрове в Румъния. Това, което ще направим догодина в България и конкретно в София, е голям изложбен център, към който ще има и прикрепена логистика. От тази точка имаме желание да започнем да осъществяваме доставка в същия ден или дори да обслужваме още по-добре нашите доставки, да речем в рамките на 2 часа.

    Обмисляте ли да използвате дронове за доставка?
    Не. Мисля, че за нашите държави използването на дронове е все още нещо много далечно, предвид регулациите и редица други предизвикателства. Може би дроновете ще бъдат подходящи за отдалечени райони. Ние ще използваме съществуващите компании за куриерски услуги, както и някои нови. Подготвяме партньорство с Български пощи. Така постъпихме и в Унгария и Румъния. Този подход работи много добре, защото те разполагат с огромна инфраструктура и имат желание да предлагат услугата доставка на стоки, закупени онлайн.

    Как биха реагирали българските потребители към подобно партньорство според вас?
    Знам как, защото сме се сблъсквали с тази реакция в други пазари. Но нашият подход е леко различен. Българските пощи, както румънските, както унгарските пощи – имат огромна инфраструктура, много работещи хора. Тези хора са може би наши родители или роднини. Сега носят пликове и парите за пенсии, а необходимостта от това в някакъв момент ще изчезне. И тази огромна инфраструктура няма да има какво да прави. Това, което им предлагаме, е добър и разрастващ се бизнес. В същото време със своите офиси те остават близко до хората. Освен това ние предлагаме обучение, изграждаме процеса на доставка съвместно, така че да предложим добро качество на услугата. Дори първоначално хората да имат негативна нагласа, след като ползват техните услуги, си казват, че обслужването е било невероятно добро. Да, институциите могат да се променят и за да бъдат променени, ние трябва да се включим.

    Къде планирате да изградите изложбен център?
    В София. На този етап не можем да разкрием точната локация.

    Какви са плановете на компанията за разширяване на екипа и какви хора ще търси? Вижте какво сподели изпълнителният директор на "Данте Интернешънъл" пред Economy.bg.

    С колко души очаквате екипът ви в България да се разрасне през следващата година?
    Към днешна дата сме 112. След една година ще сме повече от 200. Ще разширим търговския екип, също и екипа, поддържащ Marketplace, тъй като планираме да добавим повече продавачи. Разбира се, ще разширим и екипа за обслужване на клиенти, предвид ръста ни. Ще търсим хора за шоурума и някои други функции като финанси например. Мисля, че ще надхвърлим 200 души. Също така се замисляме за IT специалисти. В България има много таланти. Обмисляме дали да не отворим и развоен център тук. Не сме стигнали още до решение, но ако предприемем такъв ход, това са още 20-30 души, които ще се присъединят към екипа.

    Вижте какво сподели пред Economy.bg Юлиан Станчиу, изпълнителен директор на "Данте Интернешънъл" за тенденциите в сферата на технологиите.

    Какво мислите за използването на изкуствен интелект като точка за контакт с клиентите?
    В сърцевината на нашия бизнес стои технологията. Преди 5-6 години на преден план излязоха мобилните технологии. Ние хванахме този тренд и сега разполагаме с много добро мобилно приложение. Тази година повече от 50% от трафика ще бъде мобилен. Преди 3-4 години концепцията за Big Data стана актуална. Ние сме компания, боравеща с данни. Анализираме данните и вземаме решения на база данни. Казваме дали нещо е добро или лошо на базата на данни. В момента имаме 100 души, които се занимават само с бизнес анализ. Изкуственият интелект и самообучаващите се машини са новият тренд. Тази идея е на около година. Вече използваме изкуствен интелект при търсенето. Ако не изпишете правилно дума, ще получите нула резултати. След това ще въведете правилната дума и ще кликнете върху нещо. Системата автоматично ще научи това и следващия път, в който някой въведе погрешно изписаната дума, нашата система ще покаже резултатите за правилната дума. Системата се учи с всеки изминал ден. Въвеждаме изкуствен интелект при логистиката, за да напаснем адресите, които клиентите посочват, с тези в системата на куриерските компании. Също и в списъците с продукти за начина, по който са подредени, така че да направим живота на клиента по-лесен, да може той по-бързо да открие продукта, който търси, на базата на предходно поведение. Системата се учи и показва правилния продукт. Това е все едно да отидете в мол и магазините да се пренареждат пред вас въз основа на вашите предпочитания. Рафтовете вътре в магазина също се сменят, показвайки правилния продукт пред вас. Това е силата на технологията: да направи живота по-добър и да спестява време.

    Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте изправени сега?
    Мисля, че конкуренцията за таланти в държавите. Това е голямо предизвикателство, защото има много компании, които идват от САЩ, Китай, Западна Европа, Русия и те се борят за таланти. Ето защо предлагаме на хората цел. Нашата цел е да създадем стойност за клиентите. Те могат да усетят, че напредваме. Могат да усетят, че по някакъв начин създаваме история в нашите държави. Променяме поведението. Това може да се види и по цифрите, измерващи трафика. В България извън големите кампании получаваме между 4% и 5% от дневния интернет трафик. По време на големите кампании стигаме до 6-7% от целия интернет трафик. Което е значително. Означва, че изпълняваме своята мисия и това зарежда със сили екипа ни.

    Каква е оценката ви за регулаторната рамка в страната?
    Мисля, че санкциите, които ни бяха наложени, са прекалено високи, така че ги оспорихме пред Европейската комисия. Отворени сме към дискусия с Комисията за защита на конкуренцията. Научихме, че регулациите са, да кажем, много строги и тежки. Съобразяваме се на 100% и искаме да спазваме всички законодателни норми. В същото време, защото растем бързо, правим грешки. Понякога разстройваме клиенти, понякога разстройваме органите на властта. Но важното е, че си признаваме грешките и се учим от тях. Някои проблеми могат да бъдат решени бързо, за други е необходимо повече време. Но такъв е и нашият характер. Ако искаме да изградим нещо, трябва да изпробваме, да тестваме. А когато изпробваш, правиш и грешки. Когато правиш грешки, понякога плащаш глоби. Това е част от нашата философия.

    Ще представляват ли за вас някакво предизвикателство европейските регулации за защита на личните данни?
    Всъщност не, защото сме взели под внимание защитата на лични данни отдавна и нашите процедури съответстват напълно на GDPR.

    Какви показатели ползвате за профилиране на клиентите си?
    Не се вълнуваме толкова от нивата на доход, колкото от поведението при покупка. Какво търсят клиентите? Таргетираме клиентите си, използвайки Google, Facebook. Извършваме доста ретаргетиране. Така че, ако някой добавя продукт в пазарната си кошница и остави кошницата, след това ние таргетираме този човек, така че да завърши транзакцията. Ако някой добави продукт в списъка си с желания, ние му изпращаме впоследствие доста съобщения за продукта, за това че цената на продукта се понижава и може да бъде купен сега. За нас поведението е по-важно от дохода или други демографски показатели.

    Нагоре
    Отпечатай
     

    17 ноември 2017, 16:08
    Енергийният преход коства на Siemens близо 7 хил. работни места
    Бързият ръст при възобновяемите енергийни източници засегна бизнеса с енергийно и газово обрудване на компанията
    17 ноември 2017, 15:27
    Български мебелни фирми изнасят за британските вериги Tesco и Homebase
    Около 20 хил. души работят в 2 600 фирми за производство на мебели у нас
    17 ноември 2017, 14:13
    Данъчни отклонения в размер на 3 млрд. лв. установи НАП
    Проверките са продължили малко повече от месец
    17 ноември 2017, 09:06
    Нова дебитна карта позволява заплащането с Bitcoin
    Тя ще използва технологиите на Visa за осъществяването на превода