четвъртък, 18 януари 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1411 прочитания

    С какво България е привлекателна за един израелски стартъп?

    Вижте какво сподели изпълнителният директор на една от най-бързо развиващите се компании – Deskforce, пред Economy.bg
    11 януари 2018, 16:09 a+ a- a

    Deskforce е една от най-бързо развиващите се компании в региона на Европа, Близкия изток и Африка. Според оценка на Deloitte дружеството е отбелязало 711% ръст на приходите си за периода от 2013 до 2016.  През 2017 компанията отвори втория си офис в България. Как изглежда страната ни през погледа на един израелски стартъп и какви са плановете за развитие на дружеството? С тези въпроси се обърнахме към Дан Любиц, изпълнителен директор на компанията. Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Deskforce бе посочена за една от най-бързо растящите технологични компании. Каква е стратегията ви за растеж?
    Успехът ни се дължи на нашите служители. За нас работят наистина страхотни хора. Успяхме да привлечем таланти в Йерусалим и в София. В основата на нашия бизнес модел и културата ни, подобно на историята с Робин Худ, стои желанието ни да предоставим скъпоструващ софтуер, който типично се използва от големите компании, на малкия и среден бизнес. На цена, която стартъпи като нас самите могат да си позволят. В общия случай сегментът на малкия и среден бизнес се пренебрегва. Ние успяхме да пробием и сега нашият растеж е пряко свързан с развитието на нашите клиенти. Компаниите, колцентровете идват при нас с 5- 6 агенти, впоследствие се разрастват до 50 агенти. Така че те растат и ние растем.

    Вижте какво сподели изпълнителният директор на Deskforce Дан Любиц за бизнес модела на компанията пред Economy.bg

    Какви са плюсовете и минусите на фокусирането върху този сегмент – малък и среден бизнес?
    Трябва да привлечем много различни клиенти. Те разполагат с ограничени бюджети. Но пък цикълът на продажби е къс. Можем да реализираме продажба много бързо. Обикновено човекът на телефона е и този, който взема решенията. Така че можем да сключим сделка в рамките на няколко часа, след като направим демонстрация. Това компенсира разликата в бюджетите, които са по-малки, защото можем да привлечем много повече клиенти с по-малко усилия. Като компания, разчитаща на собствените си ресурси, нямаме инвеститори и за нас е важно да извлечем максимални резултати от маркетинга си. И понеже е по-лесно да привлечем малкия и среден бизнес по-бързо, това изисква по-малко от нашия капитал.

    Наскоро променихте името на компанията. Защо?
    Първоначално компанията ни се казваше Innitel и беше компания, предлагаща услуги и продукти. Името Deskforce маркира повратна точка в нашето развитие. Вече фокусът ни е нашият продукт, който към момента се ползва от 10 хил. агенти по цял свят. Името отразява, че мисията ни е да се фокусираме върху бюрото на агента, да направим живота му по-лесен, да направим така, че той да може да си върши работата по-бързо.

    През 2017 сте открили дъщерно дружество в България. Защо решихте да се развивате тук?
    Ръстът ни в Йерусалим бе изключителен. Това е нормално, защото сме стартъп нация и стартъп град. Само през 2015 в Йерусалим бяха основани 300 стартъпи. Търсихме сходни култури, сходна мотивация и се натъкнахме на София благодарение на наши клиенти, които са позиционирани тук. Посетих страната и се влюбих в нея, в този възход на още една стартъп нация, на който вярвам, че ще бъдем свидетели.  Нивото на познания по английски, техническата грамотност, образованието, университетите... наистина необходимата инфраструктура, за да се превърне София в стартъп град,  е налична.  Тук започнахме като пилотен проект с 2-3 души. Доведохме си офис мениджър от Израел, който да ни помага в развитието. Сега сме 10 души и се надяваме да станем 20 през следващите 3 месеца.

    Защо от Deskforce са избрали да отворят втория си офис именно в България? Вижте какво сподели изпълнителният директор на компанията Дан Любиц пред Economy.bg

    А какви са плановете ви за следващата година?
    Времето ще покаже, но ако плановете ни се реализират, ще бъде чудесно. Отчитаме много добра възвръщаемост на инвестицията си тук. Подобрили сме нивото си на услуги и продукта си. И отново с всеки човек, който прекрачи прага на нашия офис, сме все по-впечатлени от това, което имаме тук.

    С какво се занимава офисът ви в България?
    Започна като техническо обслужване на нашия продукт. След това стана звено, което да подпомага развитието на продуктa. После започна да маркетира продукта ни и сега може да се каже, че всичко, което се прави в компанията, се прави и в офиса в София.

    Проявявате ли интерес към други локации извън София за разкриването на офис?
    Смятам, че ще останем в София.

    Какви са плановете ви за растеж в региона?
    България за нас е входна врата. Вярваме, че установявайки се в София, имаме достъп до Европа.

    Кои пазари са най-интересни за вас?
    Представянето ни в Източна Европа е много добро. От тук обслужваме клиенти с колцентрове дори в Украйна. Обслужваме Македония.

    Как привличате таланти?
    Вярваме, че хората искат да имат принос. Не само заплата, стабилност, но и реален принос в това, което правят. Тук няма стъклен таван. Мениджърите ни са българи. Търсим хора, за които това да бъде техният дом и техният стартъп. Това не е международна компания с присъствие тук в София. Това си е софийска компания. Давайки възможност на хората да дойдат и да се сблъскат с новите технологии, сме способни да привлечем хора, които веднъж като захапят, не пускат; които искат повече от живота.

    Какви умения търсите в потенциалните кандидати?
    Харесват ни хора със силен технически уклон, които мислят нестандартно. Ако сте с технически уклон и имате опит с Linux, Apache, MySQL... Ако обичате да се заигравате с нещата, да мислите и искате да разберете как се прави софтуер, сте перфектни за нас.

    Как Deskforce се справят с привличането на таланти? Вижте какво сподели изпълнителният директор на компанията пред Economy.bg

    Как според Вас ще изглежда бъдещето на аутсорсинг индустрията?
    Изключително успешно. Мисля, че аутсорсинг индустрията ще се развива много добре и повече компании, предлагащи услуги като нашата, са тук, за да окажат подкрепа и да подобрят инфраструктурата.

    На пазара излизат все повече устройства, които дават възможност за превод в реално време. Значи ли това, че скоро владеенето на чужд език няма да бъде такова предимство?
    Харесва ни да говорим за добавена реалност, изкуствен интелект и самообучаващи се машини. Съществува разбиране, че нашите услуги ще бъдат поети от тези автоматизирани процеси, от неща, които поставяте в ушите си, за да превеждат за вас. Но на финала всички искаме да говорим с някого, искаме персонално отношение. Така че ще използваме новите технологии, за да дадем на агентите нужната информация, данните в реално време, но ще има нужда от човек, владеещ вашия език.


    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 25 минути
    Общо 600 млн. лв. са инвестирани у нас от началото на годината
    Инвестициите ще осигурят близо 900 нови работни места
    преди 1 час
    Coca-Cola открива ИТ развоен център в София
    Ще бъдат разкрити 130 работни места
    преди 1 час
    ЕК предложи по-гъвкави ставки на ДДС
    Новите правила обещават и по-малко бюрокрация за малките предприятия
    преди 2 часа