Има нарастващ интерес към Македония, отчита проучване на БТПП
Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания от българите, показва проучване на Българската търговско-промишлена палата. Страната е посочена от 54% от анкетираните.
Германия остава втора от изследваните страни и най-предпочитана от страните в ЕС. Следват Италия, Сърбия, Румъния, Македония и Русия. В сравнение с миналогодишното проучване се отчита нарастващ интерес към Македония, обясним с подписания наскоро договор с България за сътрудничество.
Над 76% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 36% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 28% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 12% за инвестиции зад граница.
Близо 2/3 от компаниите не познават изцяло условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения.
Близо 40% са заинтересованите от пътувания в чужбина имат интерес за срещи с фирми от сектора на машиностроенето, следвани от производства на храни и напитки, текстил и облекло, и електроника. Немалък е делът и на услугите – около 17% от анкетираните изтъкват именно тях като причина за бизнес пътуване.
Споразуменията за свободна търговия на ЕС представляват основен интерес за предстоящи бизнес събития, които БТПП да организира за своите членове, показват резултатите от проучването. Темата за Brexit за сега остава встрани от интересите на българските компании.