четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3461 прочитания

    Световният музикален пазар отбеляза ръст от 8,1% през 2017

    Стриймингът продължава да бъде най-бързо растящият източник на приходи в индустрията
    25 април 2018, 15:43 a+ a- a

    За трета поредна година музикалната индустрия отчита ръст, като коефициентът от 8,1%  за 2017 г. е най-високият от началото на неговото измерване през 1997 г. (3,6% през 2015 г. и 5,9% през 2016 г.). Новината бе разпространена от Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI) на пресконференция в Лондон по повод годишния доклад за развитието на световния музикален пазар (Global Music Report 2018), публикуван на 24 април 2018 г.

    Данните от доклада сочат, че в световен мащаб, приходите на индустрията през изминалата година са 17,3 милиарда щатски долара, но  въпреки отчетения през 2017 г. ръст от 8,1%, те достигат едва 68,4% от пика на пазара през далечната 1999 г.

    И през 2017 г. стриймингът продължава да бъде най-бързо растящият източник на приходи в индустрията. Потребителите на платени стрийминг услуги достигат 176 милиона, което стимулира   нарастването на приходите в сектора с 41,1% в сравнение с данните от предходната година. Ръстът в използването на стрийминг услуги компенсира спада от 20,5% в приходите от „изтегляния“ (download)и спада от 5,4 % в приходите от продажби на физически носители, като общите приходи от дигитални продажби достигат дял от 54% и за първи път надхвърлят половината от всички приходи.

    По повод данните, изнесени в доклада, Главният изпълнителен директор на IFPI г-жа Франсис Мур, коментира: „Измина още една невероятно вълнуваща година за музиката. Работата и инвестициите на звукозаписните компании дадоха възможност на брилянтни артисти да достигнат до феновете по целия свят, като озвучат живота им и поднесат все по-богати и пълноценни начини те да се наслаждават на любимата си музика. Индустрията върви в положителна посока на възстановяване, но е ясно, че състезанието далеч не е спечелено. Звукозаписните компании продължават усилията си да стабилизират пазара, а ние всички продължаваме кампанията за отстраняване на „разликата в стойността (The Value Gap)“.

    С акцент върху най-големия проблем за музикалната индустрия в световен мащаб, в своето изявление г-жа Мур отбелязва, че намирането на решение по законодателен път на несъответствието между приходите, които някои онлайн платформи генерират и възнагражденията които те изплащат на правоносителите (The Value Gap), е от съществено значение за изграждането на  правилна и справедлива среда за успешното развитие на музиката. По тази тема, световната музикалната общност е обединена и призовава политиците към законодателни действия, които да гарантират, че отговорността на някои платформи във връзка с авторското право и сродните му права се прилага правилно и последователно, и това  ще ги задължи да се лицензират за разпространението на музика и видео продукция с музикално съдържание.

    Данните за развитието на българския музикален пазар през 2017 г. също показват нарастване на общите приходи с 8% - резултат напълно съпоставим с глобалното нарастване на приходите в индустрията. Основните световни тенденции се отчитат и у нас: намаляване на приходите от продажби на физически носители, процес който се компенсира от нарастване на приходите от стрийминг категориите, кaто за изминалата година  този ръст е 36% в сравнение с данните за 2016 г. Продължаващата и през 2017 г. тенденция на
    спад в приходите от продажби на физически носители засяга почти всички категории в сектора, с изключение на виниловите плочи, където през последните 10 години се отчита ръст на почти всички пазари.

    По данни на БАМП, за четвърта поредна година българският пазар също отчита ръст в този сегмент, като  за 2017 г.  нарастването надхвърля 50%. Приходите от абонаментен аудио стрийминг отново показват, че местният пазар е в синхрон с глобалната тенденция за по-голямо търсене и използване на лицензирани музикални услуги, а отчетеният ръст за изминалата година достига почти 60%.

    По данни на годишния доклад за развитието на световния музикален пазар (Global Music Report 2018) на Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI), най-успешният сингъл за 2017 г. е Shape of You на Ed Sheeran. На второ място е Despacito на Luis Fonsi, следван от Something Just Like This на The Chainsmokers and Coldplay. Най-добре продаваният албум за 2017 г. е на Ed Sheeran, следван от Reputation на Taylor Swift.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 6 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 7 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 7 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 24 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 24 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.