сряда, 18 юли 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6241 прочитания

    Leoni: Време беше да открием завод и в България

    Ралф Зингман, директор „Заводи“ за Европа в немската компания, пред Economy.bg
    21 юни 2018, 16:18 a+ a- a

    След дълго проучване германската компания Leoni обяви преди дни, че ще открие завод за окабеляване на автомобили в Плевен. Инвестицията е за 32 млн. евро и ще бъдат разкрити до 2500 работни места. Предприятието в България се очаква да изпълнява поръчките на германски клиент от автомобилния сектор. Това ще е най-голямата инвестиция в региона за последните 10 години.

    За да разбере повече за плановете на Leoni у нас, Economy.bg се свърза с Ралф Зингман, директор „Заводи“ за Европа в немската компания.

    Г-н Зингман, защо Leoni реши да открие завод в България?
    Откриването на завод в България е стратегическа стъпка в бизнес развитието на Leoni в Източна Европа. Имаме стабилен бизнес в Румъния и Сърбия и присъстваме в този регион повече от 15 години. Време беше да открием производствено предприятие и в България  предвид ръста на поръчките от нашите клиенти.

    Обмисляхте ли и други локации в региона? Кой беше основният фактор за решението ви да инвестирате в Плевен?
    Направихме основен анализ на различни потенциални локации, където да установим нашето производство. Плевен е най-добрият избор за нас, като отчитаме наличието на работна сила, земя и добрата инфраструктура в тази част от страната. Освен това Плевен е близо до границата с Румъния и Сърбия и е на пътя за Германия (BG-RO-HU-AU-CZ-DE).

    Защо ви отне толкова време, за да вземете решение за Плевен?
    Изборът на точна локация за производствено предприятие обикновено отнема известно време, защото се отчитат много фактори. Според нас периодът за оценка беше сходен с предишния ни опит.

    Кога планирате да започнете производство?
    Ако всичко върви по план, първата производствена зона трябва да е готова за работа до края на тази година. Производственият капацитет ще се увеличава постепенно. До 2020 очакваме заводът да заработи на пълен капацитет.

    Колко работни места ще откриете?
    Около 2000-2500.

    Какъв тип работа ще предлагате?
    Работата в завода варира: от оператори, заети директно с производството, до инженери, специалисти по качествен контрол, логистика, производствен контрол, човешки ресурси, администрация, счетоводство и др.

    За кои клиенти ще е предназначена продукцията от България?
    За момента не можем да разкрием тази информация.

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата в аутомотив сектора в България?
    В България вече има установени доставчици за автомобилната индустрия. Затова потенциалът е очевиден. За съжаление, по-голямата част от индустрията е концентрирана в определени точки, като Пловдив например. Предизвикателство за всички нас е наличието на работна сила.

    Какво според Вас пречи на България да привлече автомобилопроизводител?
    Не бих се притеснявал твърде много за липсата на автомобилопроизводител в България, защото все още има потенциал на пазара за доставчици на автомобилни части, в който обикновено са заети повече хора в сравнение с автомобилопроизводителите. Според мен отсъствието на производител на коли в България се дължи на други причини. Вече има няколко автомобилопроизводители, които са се установили в Словакия, но има само два в Унгария. Ще отнеме известно време за един производител на коли да направи нова стъпка, докато за доставчиците това е по-лесно.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Аквапарк и басейни с минерална вода ще има в парк „Възраждане“ (Видео)
    9,5 млн. лв. ще бъдат вложени в изграждането на новите атракции и разширението на парка
    преди 17 часа
    Комисията за финансов надзор създаде технологичен иновативен център
    Той ще подпомага сътрудничество между регулатора и компаниите, предлагащи нови финансови технологии
    преди 19 часа
    ЕС и Япония подписаха споразумение за свободна търговия
    То ще премахне мита, възлизащи на 1 млрд. евро, заплащани всяка година от фирмите от ЕС, които изнасят за Япония
    преди 19 часа
    Ще можем да оставаме без виза до 30 дни на китайския остров Хайнан
    Островът е известен като китайските Хаваи