четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11749 прочитания

    Защо Financial Times избра София за R&D центъра си?

    Кейт О’Риърдън, главен продуктов и информационен директор във FT, пред Economy.bg
    05 юли 2018, 17:45 a+ a- a

    Едно от водещите бизнес издания в света – Financial Times (FT) обяви преди месец, че открива технологичен център в София. В него ще е разположен екипът на отдела FT Core, който поддържа платформи за сайта на изданието – FT.com, включително дигитални системи за абонамент, разпространение и публикуване на съдържание. Плановете са до две години в центъра в София да работи екип от 100 души – инженери, продуктови мениджъри и бизнес анализатори. Засега подборът на кадри се осъществява от базираната в София британска консултантска компания Xoomworks. Те помагат и при намирането и установяването на екипа в отделен офис, който се очаква да бъде открит през октомври или ноември тази година.
    В момента FT поддържа технологични центрове в Лондон, Манила във Филипините, Бангалор в Индия и Клуж в Румъния. Компанията планира след известно време да се концентрира само върху три локации – Лондон, Манила и София.

    Защо Financial Times избра българската столица за R&D центъра си, колко работни места ще разкрие, за какъв тип специалисти и как технологиите променят издателския бизнес – Economy.bg попита Кейт О’Риърдън, главен продуктов и информационен директор във FT.

    Защо Financial Times избра София за R&D центъра си?

    Кейт, защо FT избра София за R&D центъра си?
    Анализирахме няколко локации в Източна и Южна Европа. Няколко бяха факторите, които ни накараха да изберем София за нашия развоен център, но най-важният беше талантът. За нас беше от значение да намерим място с точния микс от хора. Знаем, че в София има динамична общност от инженери, която се разраства благодарение и на университетите. Така че основно беше заради таланта, но важна беше и локацията. Много лесно се стига до София от Лондон през четирите летища с полети по няколко пъти на ден и с часова разлика от само два часа. От практична гледна точка това беше много добър избор за нас. Важно беше също да намерим точните партньори, с които да работим. Вече сме работили с българската компания Ontotext по някои технологии и по-конкретно по такива, свързани със съдържанието. Така че вече познавахме София и тя наистина се оказа подходящ избор за това, което искаме да постигнем.
    Българската столица се оказа точното място за нас и по отношение на това в какъв етап на развитие се намира средата тук – да, има доста големи компании, които стъпват, но пазарът все още не е наситен. Това също беше важен фактор, когато обмисляхме дали ще можем да намерим точния талант тук и каква ще е конкуренцията. И да, тук има конкуренция.

    Много експерти са на мнение, че пазарът на труда вече е наситен.
    Не мисля, че е достигнал това ниво. Смятам, че е динамичен. Има доста компании като нас, които стъпиха тук, защото това е добро място за разработване на различни технологии. Убедена съм, че работата, която предлагаме ние, и фактът, че става дума за глобален бранд като FT, ще ни помогне да привлечем точния талант. Наясно сме обаче, че трябва се потрудим здраво, за да намерим правилните хора, които да работят за нас.

    Колко работни места ще разкрие FT в София и за какъв тип специалисти?

    Колко служители имате вече и колко планирате да наемете?
    Планираме през следващите няколко години екипът тук да достигне 100 души. Едва от няколко месеца сме на пазара, така че засега сме привлекли малка част. Работим с Xoomworks, които предоставят професионални услуги. Целият ни екип тук в момента е около 20 души. Но имаме още доста работа по отношение набирането на персонал, за да изградим силен колектив, който да реализира заложените от нас цели.
    Хората, които вече успяхме да привлечем, са фантастични. Намерихме не само добри инженери, но и добри продуктови специалисти, добри бизнес анализатори, добри мениджъри проекти, мотивирани и развълнувани за нещата, които се опитваме да постигнем.

    Какъв тип специалисти търсите?
    Търсим пълния спектър от хора, необходими за една успешна технологична компания. Мнозинството от хората ще са инженери. Търсим много различни умения. Във FT работим така: хората имат възможност да изберат технологиите, с които да работят. Те избират между: Java, Go, Node.js, Amazon Web Services, и базирани на данни технологии като: Cassandra и Redshift.
    Ние търсим инженери, които са силно специализирани в един програмен език, но за друга задача, която трябва да решат, те могат да изберат да научат друг подходящ език. Езиците се променят постоянно и е важно за нас да имаме това ниво на гъвкавост.

    Кога ще бъде открит офисът на FT и защо той ще остане един от трите подобни центрове на изданието?

    За какво точно си партнирате с Xoomworks?
    Те ни помагат с подбора и намирането на точния талант, на точния офис, да разберем местното законодателство, всички важни неща, когато изнасяш част от операциите си в близка страна.

    Този офис ли ще ползвате и вие?
    Ще си имаме наш офис. Нов офис в центъра на София. Не мога да кажа в момента къде точно е, но наистина е на централно място, близо до метеостанции, за да може хората да стигат бързо. Има хубави кафета и паркове наблизо. Фантастична локация.

    Кога планирате да се преместите там?
    Надяваме се да открием офиса през есента – октомври или ноември.

    Къде другаде имате подобни технологични центрове освен в София и Лондон?
    Имаме подобни операции в няколко локации. Една от основните причини за откриването на офис в София беше, за да обединим тези дейности в по-малко офиси. В момента имаме технологични центрове в Лондон, Манила във Филипините, Бангалор в Индия, Клуж в Румъния и сега вече в София. С времето ще се концентрираме само върху три локации – Лондон, Манила и София.

    Консолидацията в по-малко центрове ще доведе ли до откриването на повече работни места в София?
    Не планираме да изнасяме към София други дейности. Това, което искаме, е да изградим силен екип тук, който да работи по т.нар. FT Core технологии, стоящи в основата на изданието, като платформата FT.com и много успешните ни приложения. Трите основни области, върху които ще работи екипът в София са: абонаментът, дейта платформата (това са всички технологии, които ни помагат да разберем клиентите) и на трето място е контент платформата (това са всички APIs – бел.ред.: приложен-програмен интерфейс, благодарение на които работят нашите услуги - FT.com и приложенията). Всичко, което е свързано с това как разпространяваме съдържанието ни, ще се прави в София.

    Какви са предимствата на София в сравнение с другите центрове, които ще затворите?
    За нас София беше възможност да растем. Да можем да изградим наистина силен екип от 100 инженери, бизнес анализатори и продуктови мениджъри. Пазарът тук ще може да ни даде това. Друга силна страна на пазара в София е силното наследство по отношение на машинното самообучение и изкуствения интелект, които ще са изключително важни в нашия бизнес в бъдеще. Знаем, че този тип умения са налични тук благодарение на доброто университетско образование и наследството при подготовката на инженери в миналото. Убедени сме, че ще намерим точните хора. Тук също има добри дейта специалисти, което е важно за нас. Налице е силна специализация, което ще е от изключително значение за развитието на бизнеса ни в бъдеще.

    Как FT оценява потенциала и предизвикателствата на ИТ сектора у нас?

    Как FT оценява ИТ сектора у нас? Какъв е потенциалът и какви са предизвикателствата?
    Потенциалът води след себе си и предизвикателствата. Ние не сме единствената компания, която открива офис тук. Пазарът вече е доста конкурентен – тук са Uber, Skyscanner, VMware, HP. Това са все големи компании, а стъпват и нови. Ние не сме единствените, забелязали потенциала на България и на София конкретно. Но градът е достатъчно голям, за да ни предостави нужния талант. Опитът ми от миналото сочи, че да има други компании, които искат да привлекат същия тип специалисти, всъщност е нещо полезно. Защото това означава, че пазарът започва да расте и да се развива. Хората се опитват да се преквалифицират и да придобият теологични умения, защото така могат да си намерят наистина добре платена работа в града. Не че не ме притеснява конкуренцията, но смятам, че тя наистина е здравословна.

    Устойчив ли е този модел на бърз растеж на пазара у нас?
    Смятаме, че растежът, който ние търсим, е устойчив. Ще открием 100 работни места през следващите две години. Абсолютно убедена съм, че ще успеем да направим това. За нас е много важно качеството, а не количеството. Ще наемем точните хора с точното темпо.

    Как новите технологии променят издателския бизнес?

    Как технологиите променят издателския бизнес?
    Технологиите, които разглеждам едновременно като заплаха и възможност за FT, са: изкуственият интелект и машинното самообучение.

    Как те ще се отразят на сектора?
    От гледна точка на възможностите те ще ни помогнат да подобрим съдържанието и начина, по който го произвеждаме. Предизвикателство за FT е как да продължим да бъдем релевантни в ера, в която част от нашите читатели, ще бъдат заменени от машини на работните им места. А машините не си купуват абонамент. Това е предизвикателство за нас, но съм уверена, че ще преминем през него. Ние вече сме минавали през периоди на трансформация и FT знае как да се справи. Винаги се опитваме да изпреварим тези промени, така че, когато се случат, ние да сме готови.
    Другата възможност е свързана с гласовия интерфейс. Най-голямото предизвикателство за растежа ни е липсата на време. На хората вече не им достига времето. Всички сме невероятно заети. Една от бариерите хората да четат по-дълго време FT, е другите им задачи – изпращане на имейли, комуникация с приятели, прекарване на време във Facebook. Всички те са предизвикателства за нас. Гласовият контрол, който става част от ежедневието ни, ще помогне в тази посока. В миналото не беше възможно да си взаимодействате с FT, но сега вече можете. Например, когато готвите, миете или ръцете ви са заети с нещо, ще можете да си говорите с FT. Същото важи и ако шофирате. Вижте само развитието при умните асистенти като Alexa и Google Home. Отчитат сериозен ръст напоследък. Това означава, че вместо да четете, вече ще можете да слушате съдържанието на FT. Това все още е много базисно ниво – слушане на бюлетини или подкасти. Отчитаме значителен ръст там. Можем да прогнозираме, че ще дойде време, когато ще започваме деня, казвайки: „Хей, Google кажи ми какво пише днес във FT!“, като продължим да проучваме по-задълбочено конкретни области по интерес. Това е голяма възможност за нас. Но също е и предизвикателство. Това ще е основна част от работата на офиса тук, защото инженерите в София ще се занимават с платформата за съдържание и как да организираме това съдържание. Така че, когато един ден някой реши да води разговор с FT, да бъдем готови това да се случи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 4 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 5 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 6 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 8 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк