петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4622 прочитания

    Do IT Wise увеличава екипа си в София до 500 души

    Какво ще се промени за българската ИТ консултантска компания след придобиването от френския софтуерен гигант Inetum – основателят на Do IT Wise Идан Харел и търговският директор Марин Маринов разказват пред Economy.bg
    27 юни 2022, 17:05 a+ a- a

    сн: Economy.bg

    Френската компания за ИТ усулги Inetum се е договорила за придобиването на българската IT консултантска фирма Do IT Wise, обявиха преди дни двете дружества.

    Какво ще се промени след сделката за българската ИТ консултантска компания, под какво име ще оперира, какво ще означава сделката за офиса в София и какви са плановете за развитие на дружеството у нас – тези и други въпроси коментирахме с основателя на Do IT Wise Идан Харел и търговския директор Марин Маринов.

    Г-н Харел, миналата седмица обявихте продажбата на Do IT Wise на френската Inetum. Колко дълго продължиха разговорите и какво предопредели избора на Inetum?
    Идан Харел: През последната година и половина искахме да се разраснем отвъд българския пазар и да работим там, където са нашите клиенти, а именно в Западна Европа. За тази цел трябваше да отворим офиси в региона. Единият вариант беше да го направим сами. Другият беше да намерим точния партньор, като се възползваме от присъствието му близо до нашите клиенти и след това заедно да се развиваме още по-бързо. В крайна сметка избрахме да продължим с Inetum, тъй като те имат присъствие там, където са нашите потенциални клиенти.

    Това ли беше причината да предпочетете стратегията на придобиване?
    ИХ: Да, имаше дълъг процес на размисъл дали можем да го направим сами, или наистина да обединим сили с точния партньор. И сме много доволни, че такъв се оказа Inetum, което ни позволява да растем и да инвестираме повече.

    А защо избрахте точно Inetum?
    ИХ: Inetum е глобален системен интегратор с приходи от над 2,2 милиарда евро. Те са фокусирани основно във Франция, но започнаха да разширяват бизнеса си и към Испания, Белгия, Латинска Америка, Швейцария и други страни. Получават доста инвестиции в момента от Bain Capital, който ги придобива. Това означава, че те искат да растат още повече. Имахме шанс да развием тяхната ServiceNow практика, защото в момента те нямат такава. И за нас беше огромна възможност да поемем лидерството и да ръководим от България, от Do IT Wise, цялата им глобална ServiceNow практика. Така че е огромен шанс за нас да развиваме на първо място бизнеса, който вече правим, и на второ, допълнителния бъдещ бизнес в ИТ сектора.
    Работихме по тази сделка около една година. Разбира се, имаше голям интерес от много глобални компании, бих казал повече от 20. Избрахме не най-високата оферта, но тази, която има най-голям смисъл за хората от Do IT Wise.

    Какви са финансовите параметри по сделката?
    ИХ: За съжаление, не можем да разкрием финансовите параметри.

    Под какво име ще продължи да оперира компанията?
    Марин Маринов: Първоначално Do IT Wise ще оперира като самостоятелна компания, част от групата. Ще продължим да изпълняваме бизнес плановете, както до момента сме планирали да ги изпълняваме, но ще можем да се възползваме от огромния достъп на Inetum на директните пазари. Тоест, по-скоро Inetum ще бъде един допълнителен търговски канал за нас, а след като започнем да водим практиката, в един момент Do IT Wise ще бъде ребрандирана на Inetum. Интересното за българския ИТ пазар е, че в рамките на 2 години ще започнем да развиваме и други консултантски практики в българския офис. Тоест амбициите за българския офис, освен да водим глобално практиката за ServiceNow, са да се разшири и да започне да предлага и други консултантски услуги оттук. Като например такива, които подпомагат дигиталната трансформация, услуги, свързани с преминаването към хибридни облачни инфраструктури или свързани с киберсигурност, с умни решения за автоматизация, които са ни много интересни. Така че, бидейки част от Inetum, ние изпълняваме и една малко по-далечна мечта, която имахме, а именно да създадем нещо от България, което да води дигиталната трансформация за големи корпоративни клиенти. Това е амбицията за българския офис в бъдеще.

    Каква ще бъде Вашата роля в компанията? Как ще се променят отговорностите Ви?
    ИХ: Както споменах, Inetum няма разработена ServiceNow практика и ние поемаме ръководството на платформата в цялата група. Марин ще продължи заедно с мен да ръководи целия офис в България.

    Какво ще означава сделката за офиса в София, освен че ще добавите нови консултантски услуги? Ще се разраства ли екипът? Колко служители имате в момента?
    ММ: В момента имаме 140 души, които са фокусирани в предоставяне на консултантски услуги около ServiceNow. Планът е през следващите 3 години да стигнем до 500 души органично около ServiceNow практиката. Сделката ни отваря още една врата да ускорим растежа. Затова избрахме и Inetum, защото виждаме в тях платформа, чрез която можем да ускорим растежа.

    Какъв тип специалисти ще търсите?
    ММ: Намирането на правилните специалисти на пазара е проблем. Ние предоставяме консултантски услуги, които са от край до край. От една страна, консултантски услуги, свързани с трансформиране на бизнеса и бизнес процесите, тоест бизнес аналисти, процесни консултанти, включително хора, фокусирани в определени индустрии като финтех, сървис провайдъри, телеком и Industry 4.0 специалисти. Това ще продължи да расте. От друга страна, ще ни трябват хора, които да могат да имплементират тези процеси на съответните платформи и първоначално ServiceNow. Обмисляме в бъдеще и за други платформи, свързани с автоматизиране на бизнес процеси и управление на облачни услуги. Не на последно място, Inetum има и доста сериозно звено за разработка на софтуер от нула. Но все още мислим дали да тръгнем в тази посока. Времето ще покаже.

    Казахте, че целта Ви е да станете 500 души. Това е доста амбициозна цел. Каква е Вашата стратегия за привличане и задържане на таланти? Пазарът у нас е доста предизвикателен.
    ММ: От миналата година започнахме сами да изграждаме талант. Вземаме млади хора, които са на път да излязат от университета, или пък специалисти, вече доказани в областта си, но които искат да сменят фокуса си, и преминават нещо, което ние наричаме академия. Може би е твърде силна дума, но наистина сериозен процес на обучение, който, от една страна, е обучение в технологията, но от друга, е обучение в меките практики, нужни за една добра консултантска група. Даже в момента имаме 15 души, които минават такъв курс. Това ще го засилваме. Имаме добра комуникация и с повечето университети в София.
    При един ускорен растеж е нормално да започнем да мислим и има ли смисъл офисът да расте извън София, както направиха няколко компании.

    Извън София в рамките на България ли обмисляте да откриете офис?
    ММ: В рамките на България. И като казвам 500 души, говорим за България. Другото, което ни позволява фактът, че сме част от Inetum, е да наемаме консултанти, които да работят за практиката ни извън България. Вече започнахме да развиваме такъв екип в Полша. Но със сигурност българският офис ще остане водещ в практиката.

    Кои градове визирате?
    ММ: Обмисляме Пловдив и Варна. Но това са много начални планове.

    Какъв модел на работа следвате?
    ММ: За нас е важно да слушаме хората си и ситуацията с Covid беше много добър пример. Пуснахме служителите си на изцяло отдалечена работа още преди влизането на официалните мерки само защото достатъчно голяма група от тях казаха: „Притесняваме се, не знаем какво е това, всеки ден пътуваме с метрото до Бизнес парка“. Буквално за един ден взехме решение и всички минаха на отдалечена работа. Оттогава даваме възможност за хибриден модел на работа. Ако искаш, си в офиса, ако искаш, работиш, откъдето желаеш. Ще запазим този модел на работа.

     

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата на ИТ сектора в България?
    ММ: Мисля, че най-голямото предизвикателство за сектора е да премине от сравнително ниско ниво на добавена стойност на услугите, които предоставяме, до по-високо ниво. Имам предвид, че не трябва да бъде позитив единствено че предоставяме по-ниска цена на услугата от западните ни колеги. И Do IT Wise се фокусирахме в това да предлагаме не просто технологични хора, предоставящи услуги, но трансформационни услуги. Гордеем се, че имаме едни от най-големите клиенти и водещи компании в индустриите и не им помагаме просто технологично, а как да променят бизнес процесите си.
    Има вече няколко много успешни продуктови компании, които показаха, че от България може да се създава наистина добавена стойност. Мисля, че това е посоката – секторът да продължи да работи в тази посока да генерира добавена стойност, а не просто да оптимизира разходите за ИТ услуги.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 13 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство