Партньорството с търговските вериги помага на много български производители да стъпят на чужди пазари. Това стана ясно по време на първия Информационен ден на Сдружението за модерна търговия (СМТ), посветен на конкурентоспособните български производители. Темата на събитието беше „Как български продукти завладяват света?”.
Какво е български продукт, какъв е делът им в оборота на водещите търговски вериги в страната и какви родни продукти пробиват зад граница?
Сред български продукти, които успешно се реализират на чужди пазари, са мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, макаронени и хлебни изделия, плодове и зеленчуци, вина, консерви, захарни изделия, ядки, брускети, битова химия и др.
„Над 50% от оборота на търговските вериги, които членуват в Сдружението за модерна търговия, е с български продукти. При някои оборотите достигат дори над 70%”, съобщи Николай Петров, изпълнителен директор на „Билла България”.
По време на събитието стана ясно, че „Билла” възлага производството на кроасани за собствената си марка „Clever” на българска компания и изнася продукцията ѝ в Румъния и Хърватия. В същите държави се изнасят и кетчуп и консерви, а отново за румънските магазини на веригата в България се произвежда олио.
Как „Кауфланд България” помага на български продукти да стъпят на чужди пазари?
От „Кауфланд” също споделиха добри практики в подкрепа на родните производители да пробият в чужбина. „За 9 години сме помогнали на над 20 български фирми да излязат на пазарите в Румъния, Чехия, Полша, Словения, Хърватия. В партньорство с „Кауфланд” български производители изнасят основно вина, плодове и зеленчуци, захарни изделия, макарони и хлебни изделия”, съобщи търговският директор на „Кауфланд България” Христо Петров.
Как „Лидл” помага на български продукти да стъпят на чужди пазари?
За около четири години съществуване на българския пазар, друга голяма търговска верига - „Лидл”, също е подпомогнала над 25 български компании да стъпят на чужди пазари. Според изпълнителния директор Милена Драгийска – Денчева: „Постоянно се говори, че българският производител е едва ли не мъртъв. Това е незаслужено и подценява усилията на успешните български производители”.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“