петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    13863 прочитания

    Какви български продукти пробиват на чужди пазари?

    И как международните търговски вериги в България спомагат за това?
    24 февруари 2015, 13:29 a+ a- a

    Партньорството с търговските вериги помага на много български производители  да стъпят на чужди пазари. Това стана ясно по време на първия Информационен ден на Сдружението за модерна търговия (СМТ), посветен на конкурентоспособните български производители. Темата на събитието беше „Как български продукти завладяват света?”. 

    Какво е български продукт, какъв е делът им в оборота на водещите търговски вериги в страната и какви родни продукти пробиват зад граница?

    Сред български продукти, които успешно се реализират на чужди пазари, са мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, макаронени и хлебни изделия, плодове и зеленчуци, вина, консерви, захарни изделия, ядки, брускети, битова химия и др. 

    Над 50% от оборота на търговските вериги, които членуват в Сдружението за модерна търговия, е с български продукти. При някои оборотите достигат дори над 70%, съобщи Николай Петров, изпълнителен директор на „Билла България”. 

    По време на събитието стана ясно, че „Билла” възлага производството на кроасани за собствената си марка „Clever” на българска компания и изнася продукцията ѝ в Румъния и Хърватия. В същите държави се изнасят и кетчуп и консерви, а отново за румънските магазини на веригата в България се произвежда олио.

    Как „Кауфланд България” помага на български продукти да стъпят на чужди пазари?

    От „Кауфланд” също споделиха добри практики в подкрепа на родните производители да пробият в чужбина. „За 9 години сме помогнали на над 20 български фирми да излязат на пазарите в Румъния, Чехия, Полша, Словения, Хърватия. В партньорство с „Кауфланд” български производители изнасят основно вина, плодове и зеленчуци, захарни изделия, макарони и хлебни изделия”, съобщи търговският директор на „Кауфланд България” Христо Петров. 

    Как „Лидл” помага на български продукти да стъпят на чужди пазари?

    За около четири години съществуване на българския пазар, друга голяма търговска верига - „Лидл”, също е подпомогнала над 25 български компании да стъпят на чужди пазари. Според изпълнителния директор Милена Драгийска – Денчева: „Постоянно се говори, че българският производител е едва ли не мъртъв. Това е незаслужено и подценява усилията на успешните български производители”.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 3 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 4 часа
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 4 часа
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 5 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове