От сега се подготвя програмата за реклама на българския туризъм за догодина
Туристическият сезон Лято'2016 в страната трябва да започне да се рекламира още от септември. Това стана ясно по време на обсъждането на Програмата за реклама на страната 2016 в рамките на Националния съвет по туризъм, съобщиха от Министерството на туризма.
Министър Николина Ангелкова обясни, че в последните месеци е провела срещи с големи туроператори от Франция, Германия, Великобритания, Италия и др. и всички те са били категорични, че възможностите за летен туризъм трябва да започнат да се рекламират още от септември тази година. Основната причина за това е, че туристите от целевите за страната ни пазари планират почивките си между 6 и 12 месеца по-рано.
Освен традиционните за нас зимен и летен туризъм, страната е атрактивна дестинация и със специализирания си туризъм. Затова министерството ще продължи да акцентира върху културно-историческия туризъм, който може да направи България разпознаваема пред света.
Българските туристи са сред най-важните клиенти на туристическия сектор, затова рекламната кампания ще постави акцент върху тях. На второ място са целевите пазари, съседните страни и останалата част от Европа, уточни Ангелкова. Ще продължи и работата за привличане на туристи от далечни дестинации, но това е дългосрочна стратегия за развитие, която ще даде резултат в следващите 5 години, обясни още Ангелкова.
Рекламната кампания за българския туризъм през 2016 ще почива на няколко основни опорни точки: дигитален маркетинг; лично отношение – известни личности ще рекламират страната пред своите сънародници, и представяне на България на водещи международни туристически изложения, форуми и др.
Министерството планира да представи България със специализирани щандове на над 40 международни туристически изложения. Ще се работи и за организирането на тематични изложения на открито в държави, които са сред целевите ни пазари и/или са сериозни генериращи пазари. Сред заложените дейности има и стратегическото партньорство с големи международни туроператори, както и с нискотарифни авиокомпании.