Онлайн продажбите се увеличават, а тълпите по магазините намаляват
Черният петък е един от дните, в които американците започват да се подготвят за Коледа и по-специално за момента с подаръците. Заради големите отстъпки черният петък често е Ден първи на коледното пазаруване в САЩ. Но колко точно пари похарчиха американците тази година?
Отговор на този въпрос дават данните на ShopperTrak, компания, която се занимава с проследяване поведението на потребителите и анализи, базирани на местоположение. Според техните данни в САЩ на Деня на Благодарността и по време на черния петък (26 и 27 ноември) са похарчени общо $12,1 милиарда, като тези средства са по-малко от похарчените през 2014.
В Деня на благодарността са похарчени $1,8 млрд., а по време на черния петък $10,4 млрд. (данните са предварителни). От компанията отбелязват също така, че тълпите пред магазините намаляват, като според тях това се дължи на факта, че хората проучват предварително точно какво и от къде да купят и отиват в магазините с цел покупка.
Според данните на Adobe клиентите на магазините тази година намаляват чувствително за сметка на онлайн пазаруването. Изчисленията им показват, че по време на тазгодишния черен петък са похарчени $2,72 млрд. онлайн, което е ръст от 14% спрямо 2014. Ръстът в онлайн продажбите е още по-голям в Деня на благодарността – 25% или общо похарчени $1,73 млрд.
Общата стойност на средствата похарчени онлайн в двата дни е $4,45 млрд., според Adobe. От компанията отчитат силен ръст на онлайн пазаруването през смартфони – 34% повече спрямо 2014.