Едва 17% от българите са използвали възможностите на икономиката на споделянето, показва доклад на ЕП
Чували ли сте за Uber, BlaBlaCar, Deliveroo, Airbnb? В Интернет се появяват все повече сайтове, свързващи тези, които се нуждаят от нещо, с онези, които могат да им го доставят.
През 2015 четирите най-големи сектора в Европа на тази нова икономика на споделянето са реализирали транзакции на стойност 28 млрд. евро, почти два пъти повече в сравнение с 2014.
Едва 17% от българите са използвали възможностите на икономиката на споделянето, показва доклад на Европейския парламент. Лидер в ЕС по използване на този онлайн пазар е Франция с 36% потребители, а на дъното е Кипър с 2%.
Една от основните идеи на икономиката на споделянето е извличането на изгода от активи, които не се използват пълноценно. Имате ли свободна стая във Вашия дом? Тогава можете да я давате под наем от време на време чрез Airbnb. Друга характеристика е, че много рядко при транзакциите става въпрос за смяна на собствеността - обикновено даден актив се предлага на заем.
Популярността на платформи като Uber повдига въпроси относно правата на работещите в тях и дали те не са възползват от неправомерни конкурентни предимства спрямо традиционните компании, които подлежат на по-строго регулиране.