България е на челните места в ЕС що се касае до повишаване на покупателните намерения и на последно място по отношение на намеренията за спестяване. Това установи проучването Observatoire 2017, провеждано от BNP Paribas Personal Finance в 15 държави от ЕС. В тазгодишното издание за първи път е включена и България.
Българите оценяват общата ситуация в държавата с 3 по скалата от 1 до 10, докато що се касае до тяхното собствено положение, резултатът е по-висок – 4.
44% от българите казват, че покупателната им способност е намаляла през последните 12 месеца, но въпреки това мнозинството от хората в България възнамеряват да харчат повече. Оптимизмът в бъдещето е в основата на заявеното намерение за по-големи разходи. 69% от интервюираните са отговорили, че възнамеряват да харчат повече през следващите 12 месеца. Това е много по-високо от средното ниво за ЕС от 46%. В същото време, по отношение на намеренията за спестяване сме под средното ниво за ЕС от 41%. За България цифрата е 26% и това е най-ниският показател за всички проучвани държави.
Според експертите на БНП Париба Лични Финанси, България намеренията за по-високи лични разходи и по-малко спестяване се дължат на нарастващата увереност за възстановяване на икономиката и постепенно повишаващия се стандарт на живот. Това ще доведе до ръст на потреблението, което ще рефлектира в ръст на БВП и подобрение на обстановката в страната в бизнес и социален аспект.
По-уверени ли сме в бъдещето и какви са покупателните ни намерения?
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg