Мярката е основно насочена към компании, които привличат рекламодатели благодарение на съдържание, създадено от техните потребители
Оборотът на големите интернет компании да бъде обложен с 3% данък, предложи Европейската Комисия (ЕК). Планира се мярката да бъде временна, а събраните пари да бъдат преразпределени към отделните държави според броя на хората в тях, ползващи услугите на съответната компания.
Ако бъде прието предложението, данъкът ще засегне Google, Facebook, AirBnB и редица други онлайн платформи. Мярката е основно насочена към компании, които привличат рекламодатели благодарение на съдържание, създадено от техните потребители.
По отношение на предложеното временно допълнително облагане с 3% критериите към компаниите са да имат над 750 млн. евро световен оборот или над 50 млн. евро оборот в дадена държава членка.
Европейската Комисия изчислява, че новият данък ще донесе 5 млрд. евро приходи към бюджета.
Към този момент критериите на ЕК за това какво е „значително дигитално присъствие“, обуславящо допълнително облагане с данък, са три. Първо, дали компанията реализира годишен оборот в някоя държава членка над 7 млн. евро. Второ, дали в някоя държава членка има над 100 хил. потребители. Трето, дали е сключила над 3 хил. договора с бизнес партньори през последната данъчна година. Достатъчно е компанията да отговаря само на едно от тези условия. Европейската Комисия предлага печалбите на тези компании да бъдат облагани с данъци от държавата, на чиято територия са генерирани.