петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4484 прочитания

    Седемкратен ръст на износа ни към Китай за последните 10 години

    Страната е наш втори по големина експортен партньор сред страните извън ЕС
    07 юни 2018, 12:17 a+ a- a

    Емил Караниколов посети Изложбата на стоки за страните от ЦИЕ в рамките на Четвъртото Експо за търговия и инвестиции Китай-ЦИЕ

    Българският износ за Китай през последните десет години се увеличи седем пъти и Китай се превърна в наш втори по големина експортен партньор сред страните извън ЕС. Това каза министърът на икономиката Емил Караниколов по време на Третата министерска конференция за насърчаване на търговско-икономическото сътрудничество между Китай и държавите от Централна и Източна Европа в гр. Нинбо, Китай, съобщават от ресорното му ведомство.

    Икономическият министър поясни, че има възможност за по-нататъшно разширяване на българския износ за Китай и по-конкретно на продукти, с които нашата страна е известна в Азия. Пример за това са селскостопанските и хранителни продукти, етеричните масла и козметичните продукти от тях, вино и минерална вода. Той допълни, че шестнайсет български компании, опериращи в тези сектори, ще представят своите висококачествени продукти в рамките на Четвъртото Експо за търговия и инвестиции Китай-Централна и Източна Европа.

    По време на пресконференцията министър Караниколов подчерта, че България отдава важно значение на инициативата 16+1, която ще имаме честта да домакинстваме в София през 2018 г. Той изтъкна, че това е платформа за нови възможности в посока засилване на инвестиционното и търговското сътрудничество с Китай. По думите му инициативата вече е допринесла за нова динамика в двустранните отношения: налице е осезаем подем в политическия диалог, икономическите връзки, човешкия обмен, контактите между местните власти, както и засилен интерес на китайски компании към нашата страна. 

    „По отношение на инвестициите бих искал да изтъкна, че приветстваме китайските компании, които са заинтересовани да навлязат на пазара на ЕС, да установят в България свои производствени бази и развойни центрове“, заяви министърът. Като допълни, че достъпът до финансиране е от съществено значение за осъществяването на успешни бизнес проекти. В тази връзка той отбеляза като важно сътрудничество на Българската банка за развитие (ББР) с китайски финансови институции, подчертавайки, че през 2017 г. ББР и Китайската банка за развитие са сключили кредитно споразумение за подкрепа на съвместни инвестиционни проекти на стойност 80 млн.евро. От думите му стана ясно още, че през миналата година ББР е договорила 50 млн. евро от Ексим Банката на Китай за финансиране на българския бизнес и също така води преговори за осигуряване на финансов ресурс с Индустриалната и търговска банка на Китай, след първото кредитно споразумение сключено през 2016 г.

    В заключение министър Караниколов изтъкна, че с цел промоция на българските продукти на китайския пазар, Министерството на икономиката подготвя представителна бизнес делегация за участие в Първия китайски международен панаир за вносни стоки, който ще се проведе през ноември в Шанхай. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 11 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 16 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 17 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 17 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам