петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1522 прочитания

    Кофас: Търговията остава двигател на растеж, въпреки протекционистични мерки

    19 април 2019, 14:05 a+ a- a

    В глобален план търговията се променя из основи, но ще остане важен двигател за растеж в световната икономика. Това става въпреки въвежданите протекционистични мерки и заплахите за търговски войни. Секторът се обогатява с нови пазари, развиващи се основно в дигитална среда – това означава нови възможности, но и нови рискове.  

    Това стана ясно от седмата годишна конференция по управление на риска, организирана от Кофас България, която се проведе вчера, 18 април. Темата на събитието беше „Търговията и промените: Нови хора, нови пазари” и на него по традиция се дискутираха актуални теми от световната икономика. Участници в конференцията бяха представители на водещи български и чуждестранни компании, които споделиха своята експертиза пред гостите.

    „Налице са важни позитивни тенденции – най-голямата икономика в света, тази на САЩ, процъфтява. Китай допринася за все по-голяма част от световния растеж, а средната класа на развиващите се пазари продължава да се увеличава. Заедно с това възникват и някои поводи за притеснение – това са нарастващият политически риск, който бе най-висок през 2018 г. г, протекционизмът и нарастването на глобалния дълг с повече от 50% за последните 10 години“ – отбеляза Милена Виденова, управител на Кофас България.

    Тя и регионалният икономист на Кофас груп - Грегорж Шилевич, направиха преглед на страновите и секторни рискове по света. Според Шилевич се очаква спад в растежа на големите икономики, като България ще е единствената страна в Централна и Източна Европа, в която ще има покачване на ръста през 2019 година. Най-рискови сектори в световен мащаб се оказват строителството, металургията и автомобилостроенето. У нас чувствителни са строителният сектор и металургията. ИТ секторът продължава да се развива изключително бързо – и в България, и в световен мащаб, но проблем е недостатъкът на работна ръка у нас.

    В три панела и няколко пленарни лекции участниците разгледаха теми като чатботове, изкуствен интелект, актуалните месиджинг приложения, какво е тяхното бъдеще и какви възможности предлагат. Спряха се и на онлайн платформи за продажби, коментираха възможностите за новите специалисти или така наречените милениъли и как те да бъдат привличани и мотивирани. Участниците се обединиха около мнението, че в съвременния дигитален свят непрестанно се откриват нови възможности. Младите се развиват изключително бързо, те са много креативни, а информацията, която им е нужна е по-достъпна от всякога. „Ученето вече не е за цял живот, както се казваше преди. Сега то е отвсякъде и от всеки. Всъщност истински риск е да не развиваме себе си”, допълва Дарина Пенева от Stanton Chase.

    Темата за новите пазари и бъдещето на интернет търговията също беше важен фокус в дискусиите. Участниците се съгласиха, че интернет и онлайн търговията са бъдещето, дигиталното присъствие е важно за комуникационния микс и незаменима част от присъствието на компаниите, независимо малки или големи. Новите пазари предоставят нови възможности и изискват нови бизнес модели. „И младите, и ние по-възрастните искаме да се развиваме, да се учим, но и да получаваме добро възнаграждение за това, да получаваме добра обратна връзка и да се чувстваме оценени. Всъщност не сме по-различни от милениълите, ако се замислим”, заключи г-н Божидар Нейчев, старши съдружник в PwC.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 минути
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 11 минути
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 29 минути
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 45 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 3 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research