петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19050 прочитания

    Как идеята на тази българка спечели подкрепата на Ричард Брансън?

    Лилия Стоянов, изпълнителен директор на Transformify, пред Economy.bg
    21 март 2017, 13:28 a+ a- a

    Не са много компаниите, които могат да се похвалят, че са успели да спечелят подкрепата на един от най-известните бизнесмени в света – Ричард Брансън. Българката Лилия Стоянов обаче успява да спечели с концепцията си доверието на Virgin StartUp – организация, която подпомага предприемачи с финансиране и съвети, за да реализират бизнес идеите си.
    Virgin StartUp е основана през 2013 и е част от холдинга на Брансън. Освен с правителствено гарантирани заеми тя подпомага стартиращите бизнеси и с менторство.
    Лилия печели Virgin StartUp с платформата Transformify. Тя свързва хора от цял свят, които искат да работят отдалечено, със съответните работодатели, които от своя страна търсят определени компетенции. Нейният фокус са главно хора в нужда, хора с квалификации от военни или следвоенни зони, родители, които сами отглеждат децата си, хора, диагностицирани с аутизъм. Платформата работи в над 100 държави. През последния месец във фокуса на компанията са Сингапур и САЩ, "защото там са повечето бизнеси, създаващи работа". Предвижда се експанзия в Азия, има и инициатива за включване на жените от Близкия Изток в работната сила.

    Transformify се присъединява към Virgin StartUp през януари 2016 и получава заем през май миналата година.

    Как една българка печели доверието на Virgin StartUp и какво е бъдещето на работата, вижте какво сподели пред Economy.bg Лилия Стоянов, изпълнителен директор на Transformify.

    Коя е Лилия Стоянов?
    С какво идеята на Лилия спечели Ричард Брансън?

    Лилия, какво представлява Transformify и откъде тръгна идеята за нея?
    Идеята възникна много спонтанно. Преди това бях част от екип, който трансформираше бизнес на голяма компания. Винаги в такива случаи част от хората губят работа си. Няма как това да се избегне, защото се оптимизират процеси. Запитах се какво може да се направи за тези хора, които живеят в малки градове някъде по света, там няма работа, те са на повече от 50 години, много са квалифицирани, години наред са получавали високо възнаграждение, но не могат лесно да си намерят работа. Така възникна идеята, че работата може да дойде при тях, а не те при работата.
    Стигнах до извода, че за нас Virgin е точният партньор и потърсих контакт с тях. Те ни подкрепиха. Имаме заем от Virgin и те много често ни подкрепят с маркетинг, което е безценно.

    Предполагам, че много хора с идеи се обръщат за подкрепа към Virgin. Как ги спечелихте? Социалният фактор ли беше решаващ?
    Те подкрепят много социални бизнеси. Но и виждат много подобни идеи. Когато ние кандидатствахме, имаше още поне 300 компании, които кандидатстваха със социална концепция. За тях беше важно, дали екипът има ясна представа в какво се въвлича и дали има визията да стигне до края. Затова ни подкрепиха.

    Вие лично срещали ли сте се с Ричард Брансън?
    Ричард Брансън много често е в Battleship Building – една от всички централи на Virgin, който е конгломерат от много дружества. При един от случаите, когато бях там, той също се оказа там. Много често е там, говори много открито и спокойно с всички там. Не е там за конкретна среща, а за да види екипа си. Но не си представяйте, че Ричард Брансън лично е въвлечен в избора на това кои компании да бъдат подкрепени.

    Как протече Вашата среща?
    Напълно нормално. Той е съвсем земен и нормален човек, който поздравява всички и разменя по няколко думи с всички. Обикновено въпросът му е: „Как виждате следващата си стъпка?“, когато става дума за компания, която е подкрепена от тях.

    Питам Ви, защото вие сте единствената компания с българско участие, подкрепена от Virgin.
    Ние сме английско дружество. Virgin не може да подкрепи компания, която не е учредена там, или която е извън списък с държави, които те могат да подкрепят.

    България не е част от този списък?
    Доколкото знам – не. Обикновено това са държави, свързани исторически или търговски с Великобритания.

    Какво представлява Transformify?

    Как се регулира посредничеството между търсещите и предлагащите работа при вас?
    Ние регулираме взаимоотношенията между страните и гарантираме плащанията.
    Представете си, че си търсите работа. Живеете в зона с висока безработица, много сте квалифицирана, но работа там няма. Регистрирате се на платформата, отбелязвате компетенциите си. Нашият алгоритъм ще ви предложи правилните проекти. Той използва Machine Learning (машинно самообучение), а скоро и Predictive Analytics (прогнозен анализ), за да можем възможно най-прецизно да предложим правилните проекти на търсещите работа и правилните кандидати на бизнеса. Компаниите интервюират кандидатите, решават кой е подходящият кандидат за тях и той става част от екипа им.

    Заплащането се обсъжда между тях или има определен стандарт, който работодателите спазват?
    Стараем се хората, които работят на платформата да получават справедливо възнаграждение. Те сами определят цената на своя труд и тя не подлежи на договаряне. Умишлено стартирахме преди година и половина в Украйна, защото там все още имаше военни действия, за да демонстрираме как тези хора могат да получат достъп до работодател, който не е в страната. Видяхме, че голяма част от хората бяха принудени да намаляват ставките си дори под минималната заплата за Украйна. 75% е безработицата в районите с военен конфликт и хората там са готови на всичко, за да имат някакъв доход. За да предпазим хората, сменихме изцяло концепцията. Техните ставки вече не могат да бъдат договаряни. Работодателят вижда тяхната ставка, когато получи списък с подходящи кандидати, вижда къде по света се намират те и тогава може да реши дали да ги покани на интервю.

    Безплатна ли е услугата, която предоставяте на страните?
    Хората, които работят през платформата, не плащат нищо. Това ще продължи да е така заради социалната ни мисия. Към тяхната ставка нашият алгоритъм добавя допълнително нашата комисионна, като тя е включена в ставката, която се показва на работодателя. Ако виждате 100 лв. на ден, вие плащате 100 лв. на ден. Оттам парите, които трябва да се платят на хората, се превеждат автоматично към тях.

    За кого е подходяща Transformify?

    Колко потребители и работодатели има платформата и от кои страни?
    Вече има потребители от 143 страни по света и продължаваме да растем. Последният месец нашият фокус са Сингапур и САЩ. Оттам са и повечето бизнеси, които създават работни места. Решихме, че това са двата пазара, които са най-благодатни в момента заради изборите в САЩ. Разбира се, и Великобритания след Brexit-а. Навсякъде има една огромна несигурност по отношение на хората, които не са граждани на дадена държава, докога биха могли да работят там. Поради тази несигурност работодателите предпочитат да тестват отдалечено кандидат за между 3-6 месеца и едва когато са сигурни, че той е точният за тях човек, те преминават на следващ етап и се ангажират с изваждане на виза и с релокирането на човек.

    За кои сектори и за какъв тип компании е подходящо вашето решение?
    Оказва се, че е подходящо за всички компании с изключение на производствените, като дори имаме и такива, но те търсят служители за техните административни и финансови отдели, или за кол центровете им. Два са основните профили компании, с които работим. Единият са компании от ранга на Fortune 500 или FTSE 100. Това са компании, които имат бюджет за корпоративна социална отговорност. Те специално създават работни места за хора в нужда по света. От друга страна, имаме малки и средни компании и по-скоро технологични бизнеси, основно в Силициевата долина в САЩ. Това са технологични бизнеси, които търсят много талантливи програмисти, дизайнери и технически специалисти. За тях е важно да имат точният талант без значение къде по света е той.

    Какъв е профилът на типичния ви потребител? Хора в нужда ли са най-вече това?
    Трудно мога да кажа, че са само хора в нужда. Миксът се променя в зависимост от това къде в момента има маркетингови кампании. В началото много държахме да са хора в нужда и нашите кампании бяха във военни и следвоенни зони, в средиземноморските страни, в Гърция, докато траеше кризата с гръцкия дълг, когато имаше много безработни. Имаме и хора, които са доста квалифицирани, работили са за големи компании от ранга на Apple или Google. Работят чрез платформата, защото така намират точния стартъп за тях. Последният случай беше с бивш служител на Google, който се присъедини като CTO към стартъп.

    Имате инициатива за включване на жените в Близкия изток в работната сила. На какъв етап е тази идея?
    Тя стартира миналата година след серия разговори с представители на Саудитска арабия, с тяхното Министерство на социалните грижи и с един от престолонаследниците. Все още сме в етап, в който се изгражда цялата инфраструктура, за да могат жените, които са квалифицирани, да работят в големи мултинационални екипи, както и да работят от вкъщи. Те все още нямат право да шофират и скоро едва ли ще го имат.

    Как изглежда бъдещето на работата?
    Според проучване на London Business School до 2020 50% от хората ще работят отдалечено. Една от причините е, че хората не искат да пътуват с часове до работното си място. Друг фактор е, че по този начин работодателите пестят разходи така.

    Вие имате подобен модел на работа. Екипът ви никога не се е събирал и не сте се виждали. Какви са предимствата и предизвикателствата на този тип работа?
    Огромното предимство е, че имате достъп до точните хора без значение къде по света са те. В момента имаме хора в САЩ, Великобритания, Украйна, Беларус, Сибир. До преди няколко месеца имахме човек в Южна Африка. Имаме американец, отговарящ за бизнес развитието, който непрекъснато пътува, но в момента е в Азия, защото там растем. Помагат му няколко души от Мианмар, Малайзия и Сингапур.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 53 минути
    Бош Автомобилно оборудване открива център за обучения с ПГТЕ „Хенри Форд"
    Центърът има за цел да подготви специалисти в областта на поддръжката и ремонта на леки и тежкотоварни автомобили
    преди 2 часа
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 2 часа
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 3 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 3 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla