четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19548 прочитания

    Sutherland: Ще разкрием още 800 работни места в България до половин година

    Шон Кенинг, старши вицепрезидент и директор за ЕМЕА, Китай и Малайзия в Sutherland Global Services, пред Economy.bg
    21 юни 2017, 09:57 a+ a- a

    Sutherland е глобална организация за трансформация на бизнес процеси, която обслужва клиенти във всички основни индустрии. Компанията оперира в 19 държави, в които има 60 офиса и над 38 000 служители. През 2008 Sutherland открива в София многоезиков център за обслужване на клиенти. Днес компанията вече има 1700 служители в четири офиса у нас: два в София, един в Бургас и един във Варна.

    Economy.bg разговаря с Шон Кенинг за плановете на компанията в рамките на Годишната аутсорсинг конференция в Бургас.

    Как ще се разраства Sutherland у нас: с колко и накъде?

    Шон, под Вашето ръководство Sutherland се разрасна до три града в България – имате офиси в София, Бургас и Варна. Планирате ли да откриете офиси и в други градове у нас?
    Да, обмисляме да открием офиси и на други места. В момента обаче нашият план е да продължим да растем в трите града, в които вече присъстваме. Така че ще продължим да растем в София, в Бургас и във Варна. Но търсим и други локации за офиси. Оглеждаме доста градове в цяла България. Имаме вече шортлиста с възможни места и в даден момент ще вземем решение къде да открием офис.

    Кои са градовете в шортлистата?
    Има няколко града в шортлистата. Сред тях са Пловдив, Велико Търново и още няколко града. Но Пловдив и Велико Търново са фаворитите ни засега.

    Кои са основните фактори, които ще повлияят на решението ви?
    Има няколко фактора. Списъкът с критерии по време на дю дилиджънс е доста обхватен. Но от ключово значение е да има висококачествени офис сгради за служителите ни, както и да има достатъчно кадри с добри езикови умения. Това е най-важното за нас.

    Споменахте, че фокусът ви сега е да разширите активността си в офисите в София, Варна и Бургас. Колко още служители планирате да наемете?
    Днес имаме около 1700 служители в България. Казвам около, защото броят им се променя всеки ден. Нови хора се присъединяват към екипа ни, а други си тръгват. Но броят им е около 1700. От тях по-голямата част са базирани в София. Имаме около 1300 служители в столицата. Тук, в Бургас, служителите ни са около 300, а във Варна са около 100. Това прави общо около 1700 служители. Имаме спешна нужда да продължим да се разрастваме в София. Така че през следващите 3 до 6 месеца очаквам да наемем още до 500 служители в столицата. Това че продължаваме да растем там е много добра новина. Но в Бургас и във Варна вероятно също ще се разрастнем с още между 100 и 200 служители общо за двата града през следващите три до шест месеца.

    Къде виждате най-голям потенциал за разрастване в градовете, в които вече присъствате?
    В София, ако успеем да прибавим още 500 служители през следващите 3 до 6 месеца, мисля, че ще можем да кажем, че сме достигнали максимума на потенциала в столицата. Извън София бих казал, че най-голям потенциал за растеж има тук, в Бургас и във Варна.

    Как Sutherland се справя с недостига на кадри?

    Срещате ли трудности в привличането и задържането на кадрите?
    Да намериш точния брой добри кадри винаги е предизвикателство. Това е бизнес, който разчита на хората и затова инвестираме много време и енергия в процеса на подбор. Освен това работим и с университети и училища, за да намерим потенциални нови служители.
    Едно от предизвикателствата, с което винаги се сблъскваме, е да съчетаем уменията на потенциалните служители, които са налични на пазара на труда, с нуждата от разрастване, наложена от проектите на нашите клиенти. Например, тук, в Бургас и във Варна, сме фокусирани повече върху сезонния бизнес за клиенти от сектора на търговията на дребно. Това е наложено от търсенето, което достига своя пик около Коледа. Тези модели на сезонна заетост се оказват работещи в Бургас и във Варна заради туристическата индустрия. Хората в региона са заети с туризъм през лятото, но в края на сезона те отново могат да бъдат ангажирани. Това пасва на нашия модел и ние можем да наемем тези хора за обслужване на клиенти от търговията на дребно, така че те да работят с нас през зимните месеци, когато има много работа в търговията. През лятото те отново могат да се върнат към туризма. Този модел се оказва доста ефективен.

    В София с какви проекти са ангажирани служителите ви?
    В София в момента работим с клиенти основно от технологичния сектор и от търговията на дребно. Но тук не говорим за сезонно търсене, а за целогодишен ангажимент.

    Кои са основните езици, на които обслужвате клиентите си?
    Покриваме всички европейски езици. Най-голямо търсене тук, в България, има на хора, владеещи английски, немски, френски, испански и италиански език. Това са езиците, които най-много търсим. Но ние ангажираме също хора, които владеят скандинавски езици. Доста трудно намираме такива хора тук. Затова се опитваме да намерим скандинавци, които да релокираме тук.

    Значи наемате и чужденци?
    Абсолютно.

    Освен скандинавци чужденци от кои други страни ангажирате най-често?
    От цяла Европа. Около половината от персонала ни е съставен от чужденци. Идват от Европа, но и от цял свят. Имаме служители, релокирани тук от САЩ, от Латинска Америка, от Азиатско-тихоокеанският регион, от Индия, от Филипините.

    Доволни ли са от инвестицията си у нас Sutherland?

    Разраствате се сериозно в България. Означава ли това, че сте доволни от инвестицията си тук?
    За Sutherland инвестицията в България е невероятен успех. Продължаваме да сме много позитивно настроени към страната, продължаваме да инвестираме в България. Планираме да се разрастваме още, като разкрием още работни места и създадем допълнителна заетост. Така че историята ни тук продължава.

    Има ли бъдеще аутсорсингът в ерата на роботизацията?

    Какво е бъдещето на аутсорсинга в ерата на автоматизацията?
    Мисля, че бъдещето е много позитивно. В тази индустрия съм от около 30 години. Спомням си как тогава хората ме питаха дали наистина това е правилният кариерен път за мен, съмняваха се дали тази професия ще я има след 30 години. Нещата не са се променили много оттогава. Да, навлязоха технологиите, както ще навлезе и автоматизацията. Но не бива да се страхуваме от автоматизацията. Тя ще направи две неща: първо, ще премахне лесните повторяеми занимания, които нашите служители намират за скучни. Това ще опрости нещата за тях и за крайните клиенти, като ще подобри потребителското изживяване. Това ще е ползата от автоматизацията. Но това, разбира се, ще отправи предизвикателство към нас и служителите ни, защото ще се наложи те да се преквалифицират. Ще трябва да придобият нови умения и квалификации. За мен това е положително.

    Ще заменят ли изкуственият интелект и автоматизацията част от служителите ви?
    Не мисля, че ще има замяна на служители. Ще има замяна на част от основните задачи по транзакции, които служителите в момента вършат. Но ние ще преквалифицираме тези служители и ще им дадем по-сложни задачи. Силно вярвам, че хората искат да работят с хора.

    В какво ще се трансформира аутсорсингът в резултат на автоматизацията и изкуствения интелект?
    Ще се трансформира в работа с по-висока добавена стойност.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 25 минути
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 43 минути
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 1 час
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 2 часа
    преди 2 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС
    преди 2 часа
    В България има все по-голям интерес към използване на AI в счетоводството
    Счетоводителите се сблъскват със значително увеличаване на документооборота, което изисква по-ефективни методи за обработка и анализ на данните