събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6904 прочитания

    Спирос Номикос: Днешните млади хора са утрешните лидери на България

    Какво представлява инициативата „Иновация в действие“ и как трябва да се промени обучението на младите, разказва изпълнителният директор на Солвей Соди АД
    09 февруари 2018, 09:56 a+ a- a

    Спирос Номикос e изпълнителен директор на „Солвей Соди“ АД и генерален мениджър на Група „Солвей“ за България. Завършил е Висшето бизнес училище на Солвей, Брюксел, с технически профил и първа специалност „Финанси“. Започва професионалния си път като отговарящ за проекти по финанси и развитие в застрахователна компания „Жози“ в Брюксел. От 1989 г. работи в областта на финансите в Група „Солвей“ – в Брюксел и Барселона. През 2000-2005 г. е директор „Финанси“ в „Солвей Соди“ и изпълнителен директор на „Солвей България“ и на „Девня Варовик“. От 2006 до 2012 г. е ръководител Бизнес развитие Минерали, „Сливане & Придобиване“ в Пекин, Китай. Г-н Номикос е и председател на журито в конкурса „Иновация в действие“. Свързахме се с него, за да ни разкаже повече за инициативата и за своята визия за обучение по предприемачество. Вижте какво сподели пред екипа на Economy.bg:

    За поредна година организирате Академия „Иновация в действие“. Бихте ли ни разказали  накратко какво представлява проектът и защо за вас той е важен?
    Това е четвъртото издание на нашата инициатива „Иновация в действие“. Когато казвам „нашата“, имам предвид партньорите ни Бизнес институт и „Хавас“, с които разработваме концепцията за академията от 2012 година насам. Щастлив съм да включа към думата „наша“ и „Аурубис“, с които „Солвей Соди“ споделя много общи ценности и които се присъединиха през 2016 година към усилията ни за разрастване на инициативата. Целта на Академията е да изгради разбиране, знания и умения за устойчиви иновации у участниците, като повиши тяхната мотивация и вяра в собствените им сили и възможности за успешната реализация на иновационните идеи.  Академия „Иновация в действие“ е важна за „Солвей“, защото иновациите са в ДНК-то на Групата, към която „Солвей Соди“ принадлежи. Създадена от белгиеца Ернест Солвей след изобретяването на използвания и днес иновативен метод за производство на синтетична калцинирана сода, нашата компания съществува от 155 години главно благодарение на иновациите. Убедени сме, че днешните млади хора са утрешните лидери на България. Затова с радост инвестираме в тяхното образование, като се надяваме те да останат в страната и да работят за нейното по-добро бъдеще

    Как става селекцията на участниците в Академията?
    „Иновация в действие“ има два етапа – образователна и конкурсна част. Право да участват в Академията имат настоящите студенти и завършилите през последните пет години, но само 100 от всички кандидати ще бъдат одобрени за участие в работилниците в София, Варна и он-лайн.

    Какви умения и познания придобиват участниците?
    С помощта на утвърдени специалисти и експерти в областта на иновациите и предприемачеството участниците в Академията ще се научат да правят устойчиви иновации. Те ще разберат как да генерират идеи, да ги превръщат в проекти, които да са финансово устойчиви и да имат реално въздействие върху развитието на обществото.

    Какво обикновено им е най-трудно да усвоят?
    Хората, които имат много идеи, изпитват затруднения да преценят върху коя да се фокусират. Затова в „Иновация в действие“ ние им предлагаме комбинация от структурирани методики или поредица от правилни въпроси, които улесняват рационалния избор на една идея.
     
    Колко души са минали през академията досега и кои са ви любимите проекти, стартирани от нейни възпитаници?
    Около 300 души са участвали досега в обучителните сесии и са разработили свои идеи. Редица проекти, които вече са пример за успешни иновации и са придобили публичност, са били замислени и развити именно в рамките на Академията. Повечето от проектите са с визия как обществото да се промени към по-добро. Пример за това е проектът, с който Христина Христова от Варна спечели конкурса миналата година. Проектът „Социална мрежа за земеделски производители“ представлява създаването на платформа за лесна и бърза комуникация, чрез която земеделците ще информират пчеларите онлайн, когато предприемат третиране на медоносните култури. С неговото осъществяване се предлага решение на глобалния проблем, свързан с измирането на пчелите вследствие на използването на пестициди.

    Как избирате областите, в които да насърчавате младите предприемачи да се развиват?
    Проектите могат да бъдат развивани в три основни направления: „Иновации за ефикасно използване на ресурсите“, „Дигитална трансформация на българската култура и традиции“ и „Образование“. Тези теми са изключително важни заради тяхната връзка с развитието на света, в който живеем. Включихме ги в инициативата, за да провокираме младите хора да предложат иновативни подходи, които ще доведат до реален ефект за обществото. Да не забравяме мотото на инициативата: "Направи света по-добър".

    Всяка година се избират проекти – победители. Каква ще е наградата за победителите тази година?
    Най-добрите три проекта ще получат награди, съответно Първа награда - участие в лятна програма на Висшето училище „Солвей“ по икономика и мениджмънт в Брюксел – една седмица през август 2018 година, Втора награда - Магистратура по иновации, предприемачество и финанси, съвместен продукт на Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) и Бизнес институт, и Трета награда - Курс по Иновационен мениджмънт, организиран от Бизнес институт.

    Според вас от каква възраст трябва да започва обучението по предприемачество? 
    Основните закони на пазара – търсене, предлагане, добавена стойност, могат да започнат да се изучават през годините на основното образование. Предприемачеството като материя – от средното.

    Какво трябва да се промени в традиционното образование, за да бъдат младите по-подготвени за бъдещето?
    Начинът на преподаване трябва да е по-близък до тяхното ежедневие. Технологиите, начините на комуникация – по-близки до младите поколения. Практиката също е важна – трябва да има практически примери, практически задачи и връзки с практици. И накрая – наградата: моментната награда е модел, при който на всяка от много малки стъпки се получават награди.
     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 17 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 17 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 17 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 19 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години